Παρασκευή, 29 Μαρ.
16oC Αθήνα

Συγκλονιστικές μαρτυρίες για το αεροσκάφος της ΗΛΙΟΣ

Συγκλονιστικές μαρτυρίες για το αεροσκάφος της ΗΛΙΟΣ

Μάταια ο αεροσυνοδός Ανδρέας Προδρόμου εξέπεμπε το σήμα κινδύνου, «May – Day, May-Day»,

 στις 14 Αυγούστου 2005, λίγο πριν από την πτώση του μοιραίου αεροσκάφους της «ΗΛΙΟΣ» στο Γραμματικό, αφού ουδείς τον άκουσε, όπως αναφέρθηκε ενώπιον του Κακουργιοδικείου.

 Η απέλπιδα προσπάθεια του Προδρόμου, που φαίνεται να ήταν ο άντρας ο οποίος μπήκε στο πιλοτήριο και εξέπεμψε το σήμα κινδύνου, ακούστηκε κατά τη διάρκεια της δίκης στο Μόνιμο Κακουργιοδικείο, που συνεδριάζει στη Λευκωσία, κατά την κατάθεση του μάρτυρα της κατηγορούσας Αρχής Ηλία Νικολαϊδη, ο οποίος ανέλυσε τις καταγραφές που υπήρχαν στον Καταγραφέα Φωνών Πιλοτηρίου (CVR).

    Όπως εξήγησε ο κ. Νικολαϊδης, η επικοινωνία των χειριστών του αεροσκάφους, είτε με τον Πύργο Ελέγχου είτε με τους πιλότους άλλων αεροσκαφών (ενδοεπικοινωνιακά), γίνεται από το ίδιο κουμπί, και ο χειριστής καθορίζει τη θέση του κουμπιού αυτού ανάλογα με το πού θέλει να απευθυνθεί, δηλαδή άλλη είναι η θέση για επικοινωνία με τον Πύργο Ελέγχου και άλλη για ενδοεπικοινωνία με τους άλλους πιλότους.

    Από τα στοιχεία που υπάρχουν, σημείωσε, ο Προδρόμου είχε πατήσει το κουμπί αυτό για ενδοεποικοινωνία. Ωστόσο σε καμία από τις άλλες πτήσεις δεν είχε ακουστεί το σήμα κινδύνου, «May – Day, May-Day», που ακούγεται σε δυο διαφορετικές περιπτώσεις από τον Καταγραφέα Φωνών Πιλοτηρίου (CVR).

    Σύμφωνα με τα όσα ανέφερε στο Δικαστήριο ο μάρτυρας, ο οποίος συμμετείχε στο έργο της καταγραφής των όσων ακούγονται στο CVR, κατά την απογείωση του αεροσκάφους οι χειριστές του είχαν επικοινωνία με τη Λάρνακα και στη συνέχεια άλλαξαν συχνότητα για επικοινωνία με τη Λευκωσία. Από εκεί και πέρα και καθ’ όλη τη διάρκεια της πτήσης η συχνότητα αυτή δεν άλλαξε.

    Αναφερόμενος εξάλλου στους χειρισμούς των δυο πιλότων μετά την έναρξη του προειδοποιητικού σήματος για το θέμα της πίεσης, ο κ. Νικολαϊδης ανέφερε πως “οι χειριστές δεν κατάλαβαν τι είχε γίνει” και έκανε λόγο για “καθαρή παρερμηνεία της ‘ηχητικής προειδοποίησης για την πίεση στην καμπίνα του αεροσκάφους’ (cabin altitude warning).

    Όπως είπε, μετά την ήχηση του σήματος αυτού οι χειριστές έβγαλαν τον αυτόματο πιλότο και μείωσαν την ισχύ των κινητήρων, αφού το σήμα εκλήφθηκε ως ο προειδοποιητικός ήχος απογείωσης (take off warning), που ενεργοποιείται, όταν το αεροσκάφος απογειώνεται με αυξημένη ισχύ στους κινητήρες του.

    “Το αεροπλάνο αυτό δεν είχε κάποια βλάβη”, ανέφερε ο μάρτυρας, σημειώνοντας πως “ο επιλογέας του συστήματος συμπίεσης ήταν στη θέση χειροκίνητη λειτουργία (manual) και όχι στο αυτόματο”.

Ελλάδα Τελευταίες ειδήσεις

Σχολιάστε