Τετάρτη, 24 Απρ.
24oC Αθήνα

Χιονοστιβάδα προσφυγών κατά της Ελλάδας

Χιονοστιβάδα προσφυγών κατά της Ελλάδας

Σειρά αποφάσεων για διαδικασίες προσφυγής κατά της Ελλάδας έλαβε το Ευρωπαϊκό Δικαστήριο.

Ειδικότερα για την Ελλάδα, η Eυρωπαϊκή Επιτροπή αποφάσισε να παραπέμψει τη χώρα μας στο Ευρωπαϊκό Δικαστήριο για το ανώτατο όριο δικαιωμάτων ψήφου 5% στη ΔΕΗ με στόχο να διασφαλίσει τη συμμόρφωση με τους κανόνες της Συνθήκης της ΕΕ σχετικά με την ελεύθερη κυκλοφορία κεφαλαίων. 

Σύμφωνα με την Επιτροπή, τα ειδικά αυτά δικαιώματα ενεργούν ως φραγμός για επενδυτές από άλλα κράτη-μέλη. Τον Οκτώβριο του 2009, η Επιτροπή είχε αποστείλει στην Ελλάδα “αιτιολογημένη γνώμη”, με την οποία της είχε ζητήσει να συμμορφωθεί με τη σχετική κοινοτική νομοθεσία. Η Επιτροπή υποστηρίζει ότι από ελληνικής πλευράς δεν δόθηκε απάντηση σε αυτή την επιστολή με αποτέλεσμα να αποφασιστεί η παραπομπή της Ελλάδας στο Δικαστήριο. 

Εξάλλου, η Ευρωπαϊκή Επιτροπή αποφάσισε να ζητήσει επίσημα από την Ελλάδα να τροποποιήσει τη νομοθεσία της σχετικά με τις ελάχιστες αμοιβές των υπηρεσιών που παρέχονται από τους δικηγόρους. Σύμφωνα με την Επιτροπή, οι εν λόγω εθνικοί κανόνες συνεπάγονται περιορισμούς ως προς τη δραστηριοποίηση δικηγόρων από άλλα κράτη-μέλη στην Ελλάδα και περιορισμούς ως προς το φάσμα νομικών υπηρεσιών που προσφέρονται στους Ελληνες πολίτες. Το αίτημα της Επιτροπής προς την Ελλάδα λαμβάνει τη μορφή αιτιολογημένης γνώμης, που είναι το δεύτερο στάδιο της προδικαστικής διαδικασίας. 

Παράλληλα, η Ευρωπαϊκή Επιτροπή αποφάσισε να παραπέμψει την Ελλάδα στο Ευρωπαϊκό Δικαστήριο επειδή έχει θεσπίσει κανόνες με τους οποίους επιβάλλονται περιορισμοί στην εγκατάσταση πρατηρίων βενζίνης. Η Επιτροπή εκτιμά ότι οι κανόνες αυτοί καθιστούν πολύ δύσκολη για επιχειρήσεις από άλλα κράτη-μέλη την είσοδο στην ελληνική αγορά, περιορίζοντας έτσι τον ανταγωνισμό και την επιλογή για τους καταναλωτές. 

Εξάλλου, η Ευρωπαϊκή Επιτροπή αποφάσισε σήμερα να αποστείλει αιτιολογημένη γνώμη στη Φινλανδία, την Ελλάδα, την Ιρλανδία, την Αυστρία και τη Μεγάλη Βρετανία για τη μη θέσπιση εθνικής νομοθεσίας σχετικά με τις εσωτερικές μεταφορές επικίνδυνων εμπορευμάτων 

Η Επιτροπή πήρε την απόφαση να αποστείλει αιτιολογημένες γνώμες επειδή οι χώρες αυτές δεν ενσωμάτωσαν πλήρως στην εθνική τους νομοθεσία την οδηγία μέχρι τις 30 Ιουνίου που έληξε η σχετική προθεσμία. 

Επίσης, η Ευρωπαϊκή Επιτροπή αποφάσισε να δώσει συνέχεια στη διαδικασία παράβασης κατά της Ελλάδας σχετικά με το εφαρμοζόμενο σύστημα ταξινόμησης αυτοκινήτων, με το οποίο συνεχίζονται οι διακρίσεις εις βάρος των μεταχειρισμένων αυτοκινήτων που έχουν αγοραστεί σε άλλα κράτη-μέλη, παρά τις κάποιες τροποποιήσεις της νομοθεσίας. Η Επιτροπή ζήτησε από την Ελλάδα να τροποποιήσει τους κανόνες μείωσης της αξίας που χρησιμοποιούνται στον προσδιορισμό της φορολογητέας αξίας των μεταχειρισμένων αυτοκινήτων.

Η Ελλάδα άλλαξε τη νομοθεσία της εισάγοντας κλίμακες ταχύτερης απόσβεσης και ένα ακόμη κριτήριο μείωσης της αξίας ανάλογα με τα χιλιόμετρα που έχει διανύσει το αυτοκίνητο. Ωστόσο, βασιζόμενη στην ανάλυση της ελληνικής αγοράς αυτοκινήτων που διεξήγαγε, η Επιτροπή επιμένει ότι οι ελληνικοί συντελεστές απόσβεσης εξακολουθούν να ευνοούν τα μεταχειρισμένα αυτοκίνητα που διατίθενται στην εγχώρια αγορά. Αποτέλεσμα είναι, σύμφωνα με την Επιτροπή, η υπέρμετρη φορολόγηση των αυτοκινήτων που αγοράζονται σε άλλα κράτη-μέλη, κατά παράβαση του άρθρου 110 της Συνθήκης της Λισαβόνας (πρώην άρθρο 90 της συνθήκης ΕΚ).

Εξάλλου, η Ευρωπαϊκή Επιτροπή συνεχίζει τη δικαστική διαδικασία κατά της Ελλάδας, επειδή η χώρα μας δεν έχει θέσει σε εφαρμογή επαρκή μέτρα για την προστασία της λίμνης Κορώνειας, στον νομό Θεσσαλονίκης. Η Επιτροπή αποφάσισε να αποστείλει στην Ελλάδα δεύτερη και τελική γραπτή προειδοποίηση για μη εφαρμογή του αναγκαίου για τη συγκεκριμένη περιοχή νομικού πλαισίου προστασίας και διατήρησης. 

Τέλος, η Ευρωπαϊκή Επιτροπή αποφάσισε να παραπέμψει την Ελλάδα στο Ευρωπαϊκό Δικαστήριο επειδή δεν ενσωμάτωσε στην εθνική της νομοθεσία την οδηγία σχετικά με την επιτήρηση και τον έλεγχο των αποστολών ραδιενεργών αποβλήτων και αναλωμένου πυρηνικού καυσίμου. Η συγκεκριμένη οδηγία έχει στόχο την προστασία της υγείας των εργαζομένων και του πληθυσμού και την αποφυγή της παράνομης διακίνησης τέτοιων υλικών. Η προθεσμία για την ενσωμάτωση της οδηγίας στο εθνικό δίκαιο έληξε στις 25 Δεκεμβρίου 2008.

ΟΛΕΣ ΟΙ ΕΙΔΗΣΕΙΣ

Ελλάδα Τελευταίες ειδήσεις

Σχολιάστε