weather-icon °C AΘΗΝΑ
,

6 εκατ. δολάρια από τις ΗΠΑ για τις διαδηλώσεις της αντιπολίτευσης

6 εκατ. δολάρια από τις ΗΠΑ για τις διαδηλώσεις της αντιπολίτευσης
Το Στέιτ Ντιπάρτμεντ χρηματοδότησε μυστικά οργανώσεις της αντιπολίτευσης στη Συρία, σύμφωνα με διπλωματικά τηλεγραφήματα των ΗΠΑ τα οποία περιήλθαν στην κατοχή του ιστοτόπου WikiLeaks, γράφει σήμερα η εφημερίδα The Washington Post.
 
Τα τηλεγραφήματα καταδεικνύουν ότι το ΥΠΕΞ των ΗΠΑ διοχέτευσε έως και 6 εκατ. δολάρια από το 2006 σε μια οργάνωση σύρων εξορίστων για τη λειτουργία ενός δορυφορικού τηλεοπτικού δικτύου με έδρα το Λονδίνο, το Barada TV, καθώς και τη χρηματοδότηση άλλων ενεργειών μέσα στη Συρία, ανέφερε η Ποστ.
 
Το κανάλι Barada TV άρχισε να εκπέμπει τον Απρίλιο του 2009, ωστόσο έχει αναβαθμίσει την κάλυψή του όσον αφορά τις μαζικές διαδηλώσεις που σημειώνονται στη Συρία από τον περασμένο μήνα στο πλαίσιο μιας μακράς εκστρατείας με στόχο την ανατροπή του προέδρου Μπασάρ αλ Άσαντ, ανέφερε η Ποστ.
 
Η ροή χρημάτων από τις ΗΠΑ σε προσωπικότητες της συριακής αντιπολίτευσης είχε αρχίσει υπό την προεδρία του Τζορτζ Ου. Μπους, όταν οι πολιτικές σχέσεις με την Δαμασκό πάγωσαν το 2005, έγραψε η εφημερίδα.
 
Η χρηματοδοτική στήριξη συνεχίστηκε και υπό τον Μπαράκ Ομπάμα, μολονότι επισήμως η κυβέρνησή του επιδίωκε να ανοικοδομήσει τις διμερείς σχέσεις των ΗΠΑ με την κυβέρνηση του Άσαντ, ανέφερε η Ποστ. Τον Ιανουάριο, ο Λευκός Οίκος τοποθέτησε πρεσβευτή στην Δαμασκό για πρώτη φορά τα τελευταία έξι χρόνια.
 
Το άρθρο ανέφερε πως δεν είναι σαφές εάν και κατά πόσον οι Ηνωμένες Πολιτείες συνεχίζουν και σήμερα να χρηματοδοτούν τις οργανώσεις της συριακής αντιπολίτευσης, αλλά τα τηλεγραφήματα αφήνουν να γίνει σαφές ότι χρήματα είχε προβλεφθεί να τους χορηγούνται τουλάχιστον έως και το Σεπτέμβριο του 2010.
 
Στη Συρία έχει ξεσπάσει εξέγερση εναντίον της αυταρχικής κυβέρνησης του Άσαντ, που έχει εξαπλωθεί σε μεγάλα τμήματα της χώρας. Οργανώσεις προάσπισης των ανθρωπίνων δικαιωμάτων εκτιμούν ότι ο απολογισμός των θυμάτων από τις ταραχές ξεπερνά τους 200 νεκρούς. Οι συριακές αρχές επιρρίπτουν την ευθύνη για τη βία σε ένοπλες συμμορίες.
 
Τα τηλεγραφήματα δείχνουν ότι στελέχη της πρεσβείας των ΗΠΑ είχαν αρχίσει να ανησυχούν το 2009 όταν πληροφορήθηκαν ότι στελέχη των υπηρεσιών πληροφοριών της Συρίας είχαν αρχίσει να θέτουν ερωτήματα για τα αμερικάνικα προγράμματα, σύμφωνα με την Ποστ.
 
Τηλεγράφημα του Απριλίου του 2009 που υπογράφει ο πιο υψηλόβαθμος αμερικανός διπλωμάτης στην Δαμασκό την περίοδο εκείνη, αναφέρει ότι οι συριακές αρχές «αναμφίβολα θα θεωρούσαν τα όποια κεφάλαια των ΗΠΑ που διοχετεύονται σε παράνομες πολιτικές οργανώσεις ισοδύναμο της υποστήριξης της (προσπάθειας) αλλαγής καθεστώτος», γράφει η Ποστ.
 
«Η επανεκτίμηση του τρέχοντος χρηματοδοτούμενου από τις ΗΠΑ προγράμματος το οποίο υποστηρίζει τις αντι(κυβερνητικές) δραστηριότητες, τόσο εντός όσο κι εκτός της Συρίας, ίσως αποδειχθεί παραγωγική», ανέφερε το τηλεγράφημα.
 
Η εφημερίδα σημειώνει ότι το Στέιτ Ντιπάρτμεντ απέφυγε να κάνει σχόλια για την αυθεντικότητα των τηλεγραφημάτων και να απαντήσει σχετικά με τη χρηματοδότηση του Barada TV από τα κεφάλαιά του.
 
Το κανάλι σχετίζεται με το Κίνημα για την Δικαιοσύνη και την Ανάπτυξη, που έχουν ιδρύσει σύροι διαφωνούντες πολιτικοί εξόριστοι. Μέρος των χρημάτων φέρεται να διοχετεύτηκε επίσης στο μη κερδοσκοπικό Συμβούλιο για την Δημοκρατία (στη Συρία), που εδρεύει στο Λος Άντζελες.
 
 
 

#TAGS MM