Ειδήσεις ΤΖΟΚΕΡ· ΣΕΙΣΜΟΣ· ΚΑΙΡΟΣ ΑΘΗΝΑ· ΟΑΕΔ 12 Αθήνα ΚΑΙΡΟΣ

Ανακαλύφθηκαν πέντε νέα υποατομικά σωματίδια στο CERN

Διαδώστε αυτό το άρθρο
Τελευταία ενημέρωση: 21.03.2017 | 09:13
Πρώτη δημοσίευση: 21.03.2017 | 09:13

Οι επιστήμονες του πειράματος LHCb (Large Hadron Collider beauty) του μεγάλου επιταχυντή του CERN ανακάλυψαν πέντε νέα υποατομικά σωματίδια. Τα σωματίδια «κρύβονταν σε κοινή θέα εδώ και χρόνια», σύμφωνα με ερευνήτρια.

Η ανακάλυψη -αν και όχι ανάλογης σημασίας με την εύρεση του σωματιδίου του Χιγκς το 2012- ρίχνει περισσότερο φως σε μία από τις θεμελιώδεις δυνάμεις του σύμπαντος, την ισχυρή πυρηνική δύναμη στο εσωτερικό των ατόμων. Και τα πέντε σωματίδια είναι βαρυόνια, που δημιουργούνται από τους συνδυασμούς τριών κιουάρκ.

Συγκεκριμένα, πρόκειται για πέντε νέες μορφές του βαρυόνιου Ωμέγα-c, η ύπαρξη του οποίου είχε επιβεβαιωθεί πειραματικά το 1994.

Από τότε που ανακαλύφθηκε το πρώτο βαρυόνιο Ωμέγα-c, οι φυσικοί υποπτεύονταν ότι υπήρχαν βαρύτερα «αδελφάκια» του, κάτι που επιβεβαιώνεται τώρα με τη νέα ανακάλυψη.

Τα νέα βαρυόνια αποτελούνται από δύο "γοητευτικά" (charm) και ένα 'παράξενο' (strange) κουάρκ. Τα κουάρκ συγκρατούνται μεταξύ τους από την ισχυρή πυρηνική δύναμη και ο τρόπος που δουλεύει αυτή, περιγράφεται από τη θεωρία της κβαντικής χρωμοδυναμικής.

Πηγή: ΑΠΕ - ΜΠΕ

Διαδώστε αυτό το άρθρο
iconΣχετικά άρθρα
  1. Επιστήμονες καλλιέργησαν πατάτες σε συνθήκες παρόμοιες με του πλανήτη Άρη Επιστήμονες καλλιέργησαν πατάτες σε συνθήκες παρόμοιες με του πλανήτη Άρη
  2. H ελληνική καρδιά χτυπά δυνατά στα άδυτα του CERN H ελληνική καρδιά χτυπά δυνατά στα άδυτα του CERN
  3. Η  μικρή Γη , η 100 ετών πρόβλεψη του Αϊνστάιν, ο  επεκτατικός  Homo Sapiens! Η "μικρή Γη", η 100 ετών πρόβλεψη του Αϊνστάιν, ο "επεκτατικός" Homo Sapiens!
  4. NASA: Το “τρυπάνι” του Άρη... κόλλησε NASA: Το “τρυπάνι” του Άρη... κόλλησε
  5. Σύστημα τεχνητής νοημοσύνης μπορεί και προβλέπει το μέλλον! Σύστημα τεχνητής νοημοσύνης μπορεί και προβλέπει το μέλλον!
close button