Τρίτη, 23 Απρ.
20oC Αθήνα

“Αντιμέτωπος” με τις απολύσεις στην Peugeot ο Ολάντ

“Αντιμέτωπος” με τις απολύσεις στην Peugeot ο Ολάντ

Υπό το “σοκ” της μείωσης των θέσεων στην Peugeot και ένα κύμα κοινωνικών προγραμμάτων που αναμένεται να ανακοινωθούν, βρίσκεται ο σοσιαλιστής πρόεδρος…

Ο Φρανσουά Ολάντ παίζει μια δύσκολη παρτίδα, για να αποδείξει ότι μπορεί να συμβιβάσει την προστασία των εργαζομένων και τη διατήρηση της παραγωγής στη Γαλλία.

Οκτώ χιλιάδες θέσεις εργασίας καταργήθηκαν στο εργοστάσιο Ολνέ κοντά στο Παρίσι που έκλεισε: η ανακοίνωση της PSA Peugeot-Citroën είναι μια “πραγματική κοινωνική βόμβα”, σύμφωνα με τους αρθρογράφους των εφημερίδων.

Ο Φρανσουά Ολάντ θα πρέπει να δώσει από το Σάββατο κάποιες απαντήσεις, κατά την παραδοσιακή τηλεοπτική συνέντευξη με την ευκαιρία της εθνικής εορτής, στις 14 Ιουλίου.

Σήμερα, ο υπουργός Αποκατάστασης της Παραγωγής –χαρτοφυλάκιο που έχει δημιουργηθεί ειδικά για την ανάκαμψη της βιομηχανικής δραστηριότητας στη Γαλλία–, ο Αρνό Μοντεμπούρ, απεφάνθη ότι το σχέδιο της αυτοκινητοβιομηχανίας “δεν είναι αποδεκτό ως έχει”. Και τόνισε το “καθήκον” του προς το “Γαλλικό Έθνος”.

Όμως, ο γενικός διευθυντής των εταιρειών της Peugeot, Φρεντερίκ Σεν Ζεούρ, επανέλαβε σήμερα ότι “τα μέτρα αυτά είναι αναγκαία”, ακόμη και αν είναι δυνατόν να συζητηθούν οι λεπτομέρειες της εφαρμογής τους. Η Peugeot υπόσχεται κυρίως να βοηθήσει στην αλλαγή της επαγγελματικής ειδίκευσης των εργαζομένων που πλήττονται.

Η πρώτη γαλλική αυτοκινητοβιομηχανία (100.000 εργαζόμενοι στη Γαλλία) τόνισε τις απώλειες κατά το πρώτο εξάμηνο και τη διαρκή συρρίκνωση των αγορών στην Ευρώπη για να δικαιολογήσει τις αποφάσεις αυτές.

Η Peugeot πλήττεται ιδιαίτερα επειδή το 41% της παραγωγής της γίνεται στη Γαλλία, έναντι 27% για την αντίπαλό της Renault, της οποίας η στρατηγική περνά περισσότερο από τις μετεγκαταστάσεις των μονάδων της.

Το αφεντικό της PSA, Φιλίπ Βαρέν, τάχθηκε επίσης σήμερα υπέρ μιας “μαζικής” μείωσης του κόστους εργασίας στη Γαλλία, που είναι “το πιο ακριβό στην Ευρώπη”.

Οι περικοπές θέσεων εργασίας στην Peugeot αποτελούν πάντως ένα νέο σύμβολο της απώλειας της ανταγωνιστικότητας της γαλλικής βιομηχανίας, ενώ μια σειρά από άλλα κοινωνικά προγράμματα εμφανίζονται στον ορίζοντα.

Κόσμος Τελευταίες ειδήσεις

Σχολιάστε