Πέμπτη, 18 Απρ.
18oC Αθήνα

BP και άλλες εταιρείες φταίνε για την καταστροφή στον Κόλπο του Μεξικού

Η BP και οι εταίροι της έλαβαν μια σειρά από αποφάσεις μείωσης του κόστους οι οποίες συνέβαλαν τελικά στην πετρελαιοκηλίδα που κατέστρεψε την ακτή του Κόλπου του Μεξικού το περασμένο καλοκαίρι, ανέφερε μια επιτροπή του Λευκού Οίκου για την πετρελαιοκηλίδα.

Στην τελική έκθεσή της για τις αιτίες που προκάλεσαν τη μεγαλύτερη πετρελαιοκηλίδα στην ιστορία των ΗΠΑ, η επιτροπή ανέφερε πως η BP και οι συνεργάτες της στη μοιραία πετρελαιοπηγή Μακόντο δεν είχαν ένα σύστημα που να διασφαλίζει ότι οι ενέργειές τους ήταν ασφαλείς.
 
“Είτε με πρόθεση είτε χωρίς, πολλές από τις αποφάσεις που έλαβαν η BP, η Halliburton και η Transocean, οι οποίες αύξησαν τον κίνδυνο ανατίναξης της Μακόντο, εξοικονόμησαν σαφώς για τις εταιρίες αυτές σημαντικό χρόνο (και χρήμα)”, ανέφερε η έκθεση.
 
Συσταθείσα από τον πρόεδρο Μπαράκ Ομπάμα, η επιτροπή είναι η πρώτη εγκεκριμένη κυβερνητική ομάδα που ολοκληρώνει την έρευνά της για τις αιτίες της καταστροφής στην εξέδρα άντλησης πετρελαίου.
 
Επιφορτισμένη με την καθοδήγηση του μέλλοντος της άντλησης πετρελαίου στην ανοικτή θάλασσα. η επιτροπή θα δώσει στη δημοσιότητα την ερχόμενη εβδομάδα την πλήρη έκθεσή της για την πετρελαιοκηλίδα και τις συνέπειές της.
 
Αν και η επιτροπή δεν είναι εξουσιοδοτημένη να καθορίζει πολιτική ή να τιμωρεί εταιρίες, τα συμπεράσματά της μπορεί να έχουν έναν αντίκτυπο σε μελλοντικές ποινικές και πολιτικές υποθέσεις σε σχέση με την πετρελαιοκηλίδα.
 
Τα συμπεράσματά της έρχονται σε αντίθεση με εκείνα της αρχικής έκθεσής της το Νοέμβριο, στην οποία δεν είχε βρει κανένα στοιχείο που να αποδεικνύει πως οι εργαζόμενοι στη Μακόντο έκαναν ό,τι μπορούσαν για να εξοικονομήσουν χρήματα.
 
Αφού επικρίθηκε για αυτά τα ευρήματα, η επιτροπή επιδίωξε να διευκρινίσει εκείνα τα σχόλια, λέγοντας πως δεν σημαίνει ότι οι εταιρίες που εμπλέκονται στο δυστύχημα δεν θυσίασαν ποτέ την ασφάλεια προκειμένου να εξοικονομήσουν χρήματα.
 
Στη συνέχεια διέρρευσε στα ΜΜΕ μια λίστα της επιτροπής που αναφερόταν λεπτομερώς στις αποφάσεις που ελήφθησαν κατά την εξόρυξη πετρελαίου στην πετρελαιοπηγή Μακόντο οι οποίες εξοικονομούσαν χρόνο, αλλά αύξαιναν τους κινδύνους.
 
Τελικά, η επιτροπή δημοσιοποίησε το έγγραφο και η τελική έκθεση συμπεριέλαβε μια παρόμοια λίστα.
 
Τα συμπεράσματα που δημοσιοποιήθηκαν μέχρι τώρα συνάδουν με πολλά προηγούμενα σχόλια της επιτροπής, καθώς και με τα αρχικά αποτελέσματα μιας άλλης μεγάλης έρευνας που διενεργήθηκε από μια επιστημονική επιτροπή.
 
Η έκθεση της επιτροπής επιρρίπτει τελικά στις ανεπάρκειες του μάνατζμεντ την ευθύνη για την έκρηξη στης 20ής Απριλίου που προκάλεσε ρήγμα στην πετρελαιοπηγή Μακόντο και απελευθέρωσε εκατομμύρια βαρέλια πετρελαίου στον Κόλπο.
 
Η επιτροπή συμπεραίνει επίσης πως η πετρελαιοκηλίδα στον Κόλπο δεν ήταν ένα μεμονωμένο περιστατικό που προκλήθηκε από «άτιμη βιομηχανία ή κυβερνητικούς αξιωματούχους».
 
“Οι ριζικές αιτίες είναι συστημικές και, απούσης μιας σημαντικής μεταρρύθμισης τόσο στις πρακτικές της βιομηχανίας όσο και στην κυβερνητική πολιτική, μπορεί να επαναληφθούν”, ανέφερε η έκθεση.
 
Η έκθεση περιγράφει τα μεγαλύτερα λάθη της BP, της Halliburton που επέβλεψε το τσιμέντωμα της πετρελαιοπηγής και της Transocean, ιδιοκτήτριας και διαχειρίστριας της εξέδρας άντλησης Deepwater Horizon.
 
Η BP χρεώνεται για το ότι δεν χρησιμοποίησε έναν “τσιμεντένιο κορμό” ή άλλο διαγνωστικό εργαλείο προκειμένου να ελέγξει τη σταθερότητα του τσιμεντώματος.
 
Η έκθεση αναφέρει πως το “θεμελιώδες λάθος” της BP ήταν ότι δεν έδωσε την απαιτούμενη προσοχή προτού θεωρήσει ότι το τσιμέντο θα ήταν αποτελεσματικό εμπόδιο στη διαρροή πετρελαίου και αερίου από την πετρελαιοπηγή.
 
Η BP είναι επίσης υπόλογη για διάφορες αποφάσεις που έλαβε καθώς προσπάθησε προσωρινά να εγκαταλείψει την πετρελαιοπηγή Μακόντο. Η απόφαση της BP να μετακινήσει λάσπη στον κινητό σωλήνα προτού βάλει μια τσιμεντένια τάπα ή άλλο εμπόδιο “αύξησαν αχρείαστα και ουσιαστικά τον κίνδυνο μιας έκρηξης”.
 
Εκπρόσωπος της BP αρνήθηκε να σχολιάσει άμεσα την έκθεση της επιτροπής.
 
Η έκθεση επαναλαμβάνει τις προηγούμενες επικρίσεις της επιτροπής για τη δουλειά που έκανε η Halliburton με το τσιμέντο. Τα έγγραφα της Halliburton αφήνουν σαφώς να εννοηθεί πως η εταιρία μπορεί να έρριψε τσιμέντο μέσα στην πετρελαιοπηγή προτού λάβει οποιαδήποτε δοκιμαστικά στοιχεία που θα έδειχναν ότι θα ήταν σταθερή, ανέφερε η έκθεση.
 
Η Halliburton αμφισβήτησε τις κατηγορίες της επιτροπής για τον έλεγχο του τσιμεντώματος. Η εταιρία ανέφερε σε μια δήλωση πως είχε λάβει αποτελέσματα δοκιμών που έδειχναν πως η μέθοδός της με το τσιμέντο θα ήταν σταθερή προτού πραγματοποιήσει τη δουλειά στο Μακόντο. Η επιτροπή “παρέλειψε επιλεκτικά πληροφορίες που τους παρείχαμε”, ανέφερε.
 
Η Transocean και η BP επιπλήττονται επειδή δεν είχαν μια εσωτερική διαδικασία διερμηνείας αρνητικών δοκιμών πίεσης, τις οποίες οι εργαζόμενοι στην Deepwater Horizon παρερμήνευσαν.
 
Επιπλέον, η Transocean απέτυχε να μεταδώσει στο πλήρωμα τα μαθήματα που είχε λάβει από ένα παρόμοιο περιστατικό σε μια από τις εξέδρες της εταιρίας που παραλίγο να οδηγήσει σε ένα δυστύχημα στη Βόρεια Θάλασσα, τέσσερις μήνες πριν από το δυστύχημα στο Μακόντο.
 
Απαντώντας στην έκθεση, η Transocean είπε πως οι εργαζόμενοι της εταιρίας ήταν “καλά εκπαιδευμένοι” και θεωρούνταν από τους καλύτερους στη δουλειά αυτή. Η εταιρία ανέφερε επίσης πως σύμφωνα με τα βιομηχανικά πρότυπα, οι τελικές διαδικασίες στην εξέδρα καθοδηγούνταν από μηχανικούς της BP.
 
“Στη βάση των περιορισμένων πληροφοριών που είχε στη διάθεσή του, το πλήρωμα της Transocean έκανε τις κατάλληλες ενέργειες προκειμένου να ελέγξει την πετρελαιοπηγή”, δήλωσε εκπρόσωπος της εταιρίας.
 
Η επιτροπή ανέφερε πως οι ρυθμιστικές αρχές των ΗΠΑ δεν διαθέτουν την εξουσία, τους πόρους και την πραγματογνωμοσύνη προκειμένου να αποτρέψουν λάθη ασφαλείας.
 
 
 

Κόσμος Τελευταίες ειδήσεις

Σχολιάστε