Ειδήσεις ΤΖΟΚΕΡ· ΣΕΙΣΜΟΣ· ΟΜΠΑΜΑ· ΤΕΛΗ ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑΣ 2017 11 Αθήνα Αναλυτικά

Δεν ιδιωτικοποιεί τελικά τα αεροδρόμιά της η Ισπανία

Δεν ιδιωτικοποιεί τελικά τα αεροδρόμιά της η Ισπανία
Διαδώστε αυτό το άρθρο

 

Επιλογή κατηγορίας

Τελευταία ενημέρωση: 23.01.2012 | 22:15

Η ισπανίδα υπουργός Μεταφορών ανακοίνωσε πως αναστέλλεται το σχέδιο της προηγούμενης κυβέρνησης για την ιδιωτικοποίηση των ισπανικών αεροδρομίων.

Η Άνα Παστόρ επικαλέστηκε τις «δυσμενείς» συνθήκες της αγοράς και τη βούλησή της να εισαγάγει ένα «νέο μοντέλο διαχείρισης» των αερολιμένων.

«Οι παρούσες συνθήκες της αγοράς είναι σαφώς δυσμενείς» και θα υπήρχε κίνδυνος να προκύψει αρνητικός αντίκτυπος στον «αριθμό των προσφορών», ακόμη και στις «προταθείσες τιμές», τόνισε η Παστόρ σε συνέντευξη Τύπου.

Η προηγούμενη κυβέρνηση των Σοσιαλιστών ήθελε να προχωρήσει το 2011 στην ιδιωτικοποίηση του 90,5% των αεροδρομίων στη Μαδρίτη και τη Βαρκελώνη, μία κίνηση που θα απέφερε στο κράτος τουλάχιστον 5,3 δισ. ευρώ και το 49% της ΑΕΝΑ, της αρχής διαχείρισης αεροδρομίων. Εν τέλει αναγκάσθηκε να υπαναχωρήσει έπειτα από την έντονη αντίδρασης της δεξιάς αντιπολίτευσης κι ενόψει των βουλευτικών εκλογών της 20ής Νοεμβρίου.

Ενώ η μερική ιδιωτικοποίηση της ΑΕΝΑ δεν είχε δρομολογηθεί καν, η αντίστοιχη διαδικασία για τα αεροδρόμια της Μαδρίτης και της Βαρκελώνης, η οποία προβλεπόταν να έχει περαιωθεί έως τα τέλη Νοεμβρίου, αναβλήθηκε στην πορεία για μετά τις εκλογές, στις οποίες επικράτησε το δεξιό Λαϊκό Κόμμα (ΡΡ).

Σήμερα η Παστόρ ανακοίνωσε το φιλόδοξο σχέδιο για τη δημιουργία «νέου μοντέλου στη διαχείριση των αεροδρομίων», που στόχο έχει «να μετατρέψει την ΑΕΝΑ σε μία επιχείρηση με διεθνή πρωταγωνιστικό ρόλο στον τομέα των αερολιμένων και της αεροπλοΐας».

Αυτό το «στρατηγικό όραμα» αφήνει ανοικτές τις πόρτες για την είσοδο ιδιωτών επενδυτών, τόνισε η ίδια, δίχως ωστόσο να προσθέσει ποια μορφή θα λάβει το σχέδιο, ή το χρονοδιάγραμμά του.

Η δημόσια κατάθεση προσφορών για τα αεροδρόμια της Μαδρίτης και της Βαρκελώνης θα έληγε στις 30 Ιανουαρίου. Μεταξύ των ενδιαφερομένων περιλαμβάνονταν η ισπανική Ferrovial, η γαλλική «Αεροδρόμια των Παρισίων» (ADP) και η γερμανική Fraport.




   Διαδώστε αυτό το άρθρο
close button

Κάντε Like: Newsit.gr στο Facebook