Ειδήσεις ΤΖΟΚΕΡ· ΣΕΙΣΜΟΣ· ΟΜΠΑΜΑ· ΤΕΛΗ ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑΣ 2017 Συννεφιά 14 Αθήνα Αναλυτικά

Διάσημος αρθρογράφος υπέγραψε άρθρο που... έκλεψε από άλλου!

Διάσημος αρθρογράφος υπέγραψε άρθρο που... έκλεψε από άλλου!
Διαδώστε αυτό το άρθρο

 

Επιλογή κατηγορίας

Τελευταία ενημέρωση: 13.08.2012 | 12:39
Πρώτη δημοσίευση: 13.08.2012 | 12:38

Σάλος στις ΗΠΑ με διάσημο αρθρογράφο ο οποίος υπέγραψε άρθρο του στο γνωστό περιοδικό Time που όμως “έκλεψε” από άλλο περιοδικό!

Ξεχωρίζει ως ένας από τους επιφανέστερους αρθρογράφους/πολιτικούς αναλυτές στις Ηνωμένες Πολιτείες. Εχει πάρει συνεντεύξεις κυριολεκτικά από όλους τους μεγάλους ηγέτες της υφηλίου. Διατηρεί τη δική του εβδομαδιαία εκπομπή στο κανάλι CNN καθώς και τη δική του μόνιμη στήλη στο αμερικανικό περιοδικό ΤΙΜΕ, ενώ στο παρελθόν είχε περάσει και από τα διευθυντικά κλιμάκια δημοσιογραφικών κολοσσών όπως οι εκδόσεις Foreign Affairs και Newsweek. Κι όμως, παρά το «σύννεφο» εγκυρότητας που περιβάλλει τον ίδιο και τα πόστα του, ο Φαρίντ Ζακαρία αποδείχθηκε «αναξιόπιστος», με αποτέλεσμα μάλιστα να τεθεί σε «διαθεσιμότητα» μέχρι νεωτέρας.
 
Συγκεκριμένα, αποδείχθηκε πως μεγάλο μέρος του άρθρου που (υπ)έγραψε (αλλά δεν έγραψε) ο 48χρονος Ινδοαμερικανός για το τελευταίο τεύχος του TIME (με ημερομηνία 20 Αυγούστου) αποτελούσε αντιγραφή από παλαιότερο δημοσίευμα (της 23ης Απριλίου) του αμερικανικού περιοδικού New Yorker. Ηδη από τις πρώτες ώρες της κυκλοφορίας του ΤΙΜΕ την περασμένη εβδομάδα, υπήρξαν αναγνώστες αλλά και δημοσιογράφοι που αντελήφθησαν πως αυτά που διάβαζαν διά χειρός Ζακαρία κάπου τα είχαν ξαναδιαβάσει στο παρελθόν. Να σημειωθεί μάλιστα πως μέρος του επίμαχου άρθρου δημοσιεύθηκε και στην ιστοσελίδα του CNN.
 
Τελικώς, όπως αποδείχθηκε στην πορεία, ο 48χρονος Ζακαρία είχε δανειστεί, παραλείποντας να αναφέρει την πηγή, αρκετές παραγράφους από ένα άρθρο που είχε δημοσιεύσει η καθηγήτρια ιστορίας του Πανεπιστημίου Χάρβαρντ Τζιλ Λεπόρ την περασμένη άνοιξη στο New Yorker. Από την πλευρά του, ο δημοσιογράφος έσπευσε, κατόπιν σχετικών προειδοποιήσεων, να παραδεχθεί τη λογοκλοπή και να ζητήσει δημοσίως συγνώμη.
 
«Οι συντάκτες που καλύπτουν τα ΜΜΕ επισήμαναν ότι παράγραφοι της στήλης μου στο ΤΙΜΕ αυτή την εβδομάδα έχουν μεγάλες ομοιότητες με παραγράφους της πραγματείας της Τζιλ Λεπόρ στο τεύχος της 23ης Απριλίου του New Yorker. Εχουν δίκιο. Εκανα ένα φρικτό λάθος. Είναι ένα σοβαρό ολίσθημα για το οποίο η ευθύνη είναι αποκλειστικά δική μου. Ζητώ ανεπιφύλακτα συγνώμη από εκείνη (σ.σ.: τη Λεπόρ), από τους διευθυντές μου στο TIME και από τους αναγνώστες μου», σημείωσε σε ανακοίνωσή του ο Ζακαρία. Ωστόσο, η μεταμέλεια του 48χρονου δεν στάθηκε ικανή να τον γλιτώσει.
 
Εν είδει ποινής, το περιοδικό ΤIME (το οποίο να σημειωθεί πως ανήκει στον όμιλο Time Warner) ανακοίνωσε πως δεν πρόκειται να δημοσιεύσει άρθρα του Ζακαρία για τον επόμενο τουλάχιστον ένα μήνα, ενώ σε ανάλογη κίνηση προχώρησε και το τηλεοπτικό δίκτυο CNN το οποίο ανέστειλε μέχρι νεωτέρας την προβολή της εβδομαδιαίας πολιτικής εκπομπής του 48χρονου. Ο λόγος για το κυριακάτικο σόου Fareed Zakaria GPS από το πλατό του οποίου, τα τελευταία περίπου τέσσερα χρόνια, έχουν περάσει προσωπικότητες όπως, μεταξύ άλλων, οι: Μπλερ, Ομπάμα, Κίσινγκερ, Κρούγκμαν, Σόρος, Γκέιτς, Μπλούμπεργκ κ.ά.
 
 





   Διαδώστε αυτό το άρθρο
close button

Κάντε Like: Newsit.gr στο Facebook