Ειδήσεις ΤΖΟΚΕΡ· ΣΕΙΣΜΟΣ· ΟΑΕΔ· ΤΕΛΗ ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑΣ 2017 Λιακάδα 5 Αθήνα Αναλυτικά

Η Fiat δεν το "κουνάει" από την Ιταλία

Η Fiat δεν το `κουνάει` από την Ιταλία
Διαδώστε αυτό το άρθρο

 

Επιλογή κατηγορίας

Τελευταία ενημέρωση: 30.01.2013 | 17:38

Ο επικεφαλής μιας από τις σημαντικότερες βιομηχανίες της Ιταλίας, της κατασκευάστριας αυτοκινήτων Fiat, έκανε σήμερα άλλη μια δημόσια παρέμβαση, διαβεβαιώνοντας ότι η εταιρεία του «θα παραμείνει στην Ιταλία»,

  αλλά και καταγγέλλοντας ότι υπήρξαν προσπάθειες να «χρησιμοποιηθεί» η κατάσταση στην επιχείρηση «για πολιτικές σκοπιμότητες, σε μια κρίσιμη φάση για την χώρα».

Ο διευθύνων σύμβουλος της Φίατ Σέρτζιο Μαρκιόνε, έκανε τις δηλώσεις αυτές κατά την διάρκεια μιας επίσκεψης του μαζί με τον πρόεδρο του διοικητικού συμβουλίου της αυτοκινητοβιομηχανίας μια μονάδα στο Γκρουλιάσκο, έξω από το Τορίνο, όπου άρχισε η παραγωγή ενός νέου μοντέλου της πολυτελούς φίρμας Maserati. Ο πρόεδρος του ΔΣ της εταιρίας Τζον Έλκαν σχολίασε από πλευρά του για «να παραμείνουμε στην Ιταλία και να συνεχίσουμε την παραγωγή μας κάναμε δύσκολες επιλογές».

Το εργοστάσιο όπου παράγεται η νέα Μαζεράτι φέρει το όνομα του ιδρυτή του ομίλου Φίατ, του Τζάνι Ανιέλι, που πέθανε πριν από δέκα χρόνια.

Στην μονάδα Γκρουλιάσκο, οι εκπρόσωποι των εργαζομένων που είναι μέλη του συνδικάτου Cgil αποδέχθηκαν την υπογραφή ειδικής, εταιρικής σύμβασης εργασίας, που απέρριψαν αντιθέτως οι εργαζόμενοι στη βιομηχανία του Πομιλιάνο Ντ' Άρκο της νότιας Ιταλίας.

Όπως εξηγούν σχολιαστές, η διαφορετική αυτή κατάληξη οφείλεται μεταξύ άλλων στο ότι στο Γκρουλιάσκο οι εργαζόμενοι βρίσκονταν σε εκ περιτροπής ταμείο ανεργίας εδώ και πάνω από πέντε χρόνια. Η οικονομική και η κοινωνική κατάσταση είχε φτάσει σε ακραίο επίπεδο.

Προς το παρόν η εργοδοσία μετέταξε εκεί 500 εργαζόμενους που απασχολούνταν ως το 2006 στην βιομηχανία Bertone οι εγκαταστάσεις της οποίας το 2009 πωλήθηκαν στη Φίατ. Άλλοι 500 διαδήλωσαν σήμερα έξω από τη βιομηχανία με αίτημα να επαναπροσληφθούν σύντομα.

Σύμφωνα με τις προβλέψεις της εταιρείας το παθητικό των παραγωγικών μονάδων της στην Ευρώπη πρέπει να καλυφθεί ως το 2015 ή το αργότερο το 2016, χάρη και σε αυτοκίνητα και εξαρτήματα υψηλής, «πρόσθετης αξίας».

Ο Μαρκιόνε είπε ακόμη πως «θα βρεθεί κάποια λύση για τους 19 εργάτες του Πομιλιάνο» που τον περασμένο Οκτώβριο έλαβαν επιστολή με την οποία η διεύθυνσή της προειδοποιεί ότι πρόκειται να ξεκινήσουν οι διαδικασίες για την απόλυσή τους.

Κατά την άποψη ορισμένων αναλυτών πρόκειται ουσιαστικά για «αντίποινα», μετά από την απόφαση της ιταλικής δικαιοσύνης που υποχρέωσε την αυτοκινητοβιομηχανία του Τορίνο να επαναπροσλάβει άλλους 19 εργαζόμενους-μέλη του συνδικάτου Cgil.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Fiat: Δεν πουλάμε την Alfa Romeo





   Διαδώστε αυτό το άρθρο
close button

Κάντε Like: Newsit.gr στο Facebook