Ειδήσεις ΤΖΟΚΕΡ· ΣΕΙΣΜΟΣ· ΚΑΙΡΟΣ ΑΘΗΝΑ· ΟΑΕΔ Λίγα Σύννεφα 21 Αθήνα ΚΑΙΡΟΣ

ΗΠΑ: Ακόμα κι αν σταμάταγε η διαρροή πετρελαίου, η μόλυνση του περιβάλλοντος είναι τεράστια...

ΗΠΑ: Ακόμα κι αν σταμάταγε η διαρροή πετρελαίου,  η μόλυνση του περιβάλλοντος είναι τεράστια...
Διαδώστε αυτό το άρθρο

 

Επιλογή κατηγορίας

Τελευταία ενημέρωση: 03.05.2010 | 13:13
Πρώτη δημοσίευση: 02.05.2010 | 09:14

Σύμφωνα με τους ειδικούς δεν ενδείκνυται η καύση του πετρελαίου στη θάλασσα...

  Η πετρελαιοκηλίδα στον Κόλπο του Μεξικού είναι ίσως μια άνευ προηγουμένου καταστροφή για την οποία θα πληρώσει η πετρελαϊκή εταιρία BP, δήλωσε σήμερα από τη Λουιζιάνα ο αμερικανός πρόεδρος Μπαράκ Ομπάμα.

    "Πιστεύω πως οι Αμερικανοί καταλαβαίνουν ότι είμαστε αντιμέτωποι με μια ίσως άνευ προηγουμένου οικολογική καταστροφή", επισήμανε ο Ομπάμα από την Βένις, μια από τις παραθαλάσσιες κοινότητες που απειλούνται από την πετρελαιοκηλίδα, η οποία προκλήθηκε όταν εξερράγη εξέδρα άντλησης πετρελαίου στις 20 Απριλίου.

    "Θα κάνουμε ό,τι μπορούμε για να αποκαταστήσουμε τη ζημιά που προκλήθηκε. Από την πρώτη ημέρα είχαμε προετοιμαστεί για το χειρότερο και ελπίζαμε για το καλύτερο", είπε χαρακτηριστικά ο πρόεδρος Ομπάμα.

    Ο αμερικανός πρόεδρος επέρριψε την ευθύνη στην βρετανική BP, που εκμεταλλεύεται την πλωτή εξέδρα Deepwater Horizon, περίπου 70 χιλιόμετρα από τις ακτές. Κάθε ημέρα από την πετρελαιοπηγή διαρρέουν περισσότερα από 800.000 λίτρα πετρελαίου.

    "Τα πράγματα είναι ξεκάθαρα: Η BP είναι υπεύθυνη για την διαρροή. Η BP θα πληρώσει", τόνισε ο Ομπάμα μιλώντας στους δημοσιογράφους. "Αλλά ως πρόεδρος των ΗΠΑ θα καταβάλλω κάθε προσπάθεια για να αντιμετωπίσω αυτήν την κρίση", υποσχέθηκε.

"Η πετρελαιοκηλίδα δεν απειλεί μόνο τους βάλτους και τους ψαρότοπους, αλλά και τον ίδιο τον τρόπο ζωής μας", τόνισε μιλώντας στους δημοσιογράφους. Έκτακτα μέτρα έχουν ληφθεί για τον περιορισμό της πετρελαιοκηλίδας, της χειρότερης εδώ και δεκαετίες στις ΗΠΑ.Πολλές επιχειρήσεις πραγματοποιούνται ταυτόχρονα, δήλωσε η ακτοφυλακή και διεύθυνση της British Petroleum, που εκμεταλλευόταν την πλωτή εξέδρα. 

Ομάδες ειδικών με πλοία και αεροπλάνα, συνεχίζουν να ρίχνουν χημικά διαλυτικά, ενώ άλλες ομάδες βρίσκονται στις παραλίες που απειλούνται, έτοιμες να αρχίσουν την επιχείρηση καθαρισμού. Πλωτά φράγματα μήκους 84 χιλιομέτρων έχουν τοποθετηθεί και περισσότερα από 3,8 εκατομμύρια λίτρα πετρέλαιο ανακατεμένο με νερό έχουν αντληθεί μέχρι τώρα. 

Άλλες δύο πλωτές εξέδρες άντλησης πετρελαίου στον κόλπο διέκοψαν τη λειτουργία τους για λόγους ασφαλείας και η μία εκκενώθηκε. Οι αρχές της πολιτείας αποφάσισαν την εκτροπή ενός τμήματος των υδάτων του Μισσισιπή, του μεγαλύτερου ποταμού της χώρας, προς τους βάλτους με στόχο να απωθήσουν την πετρελαιοκηλίδα. 

Στο μεταξύ η BP συνεχίζει τις προσπάθειες για να σταματήσει η διαρροή, εξήγησε ο εκπρόσωπός της Τζον Κάρι. Τέσσερα υποβρύχια μηχανήματα προσπαθούν να κλείσουν την βαλβίδα ασφαλείας της πετρελαιοπηγής, χωρίς επιτυχία προς το παρόν. "Δεν γνωρίζουμε γιατί η βαλβίδα αυτή δεν ενεργοποιείται", παραδέχτηκε ο ίδιος. 

Ένα τεράστιο καπάκι που κατασκευάστηκε από τους μηχανικούς της ΒΡ θα μπορεί να τοποθετηθεί "σε έξι έως οκτώ ημέρες" στον πυθμένα του Κόλπου του Μεξικού, ώστε να σφραγίσει την έξοδο της πετρελαιοπηγής συγκρατώντας το πετρέλαιο που διαρρέει. Η εγκατάσταση αυτού του γιγάντιου θόλου, βάρους 70 τόνων, μπορεί να αποτελέσει σημαντικό βήμα για τον περιορισμό της πετρελαιοκηλίδας. 

Σύμφωνα με τον πρόεδρο Ομπάμα, 1.900 ομοσπονδιακοί υπάλληλοι με 300 σκάφη και αεροπλάνα βρίσκονται στον τόπο της καταστροφής. Η ακτοφυλακή εκτιμά πως η διαρροή πετρελαίου θα αυξηθεί σημαντικά, με αποτέλεσμα εκατομμύρια λίτρα να χύνονται στη θάλασσα κάθε ημέρα, αντί 800.000 που υπολογίζονται σήμερα, γράφει η εφημερίδα The Mobile Press-Register.

Η αμερικανική κυβέρνηση θα συνεχίσει να ασκεί πίεση στην εταιρεία BP Plc για την υπόθεση της πετρελαιοκηλίδας στον Κόλπο του Μεξικού η οποία απειλεί να προκαλέσει μία οικονομική και οικολογική καταστροφή, δήλωσε ο υπουργός Εσωτερικών των ΗΠΑ Κεν Σάλαζαρ.

"Βασικά η δουλειά μας είναι να κρατήσουμε την μπότα στο λαιμό της ΒΡ να αναλάβουν τις ευθύνες που έχουν από το νόμο και να προχωρήσουν και να σταματήσουν αυτήν την διαρροή" είπε ο υπουργός Εσωτερικών των ΗΠΑ, Κεν Σάλαζαρ. Ανέφερε ακόμη ότι "δεν υπάρχει αμφιβολία" ότι ο μηχανισμός που θα προλάμβανε την διαρροή πετρελαίου από την δεξαμενή άντλησης της ΒΡ ήταν ελλατωματικός.

Για τον Μαρκ Φλέγκελ εκπρόσωπο της Greenpeace που βρίσκεται από χθες στην Λουιζιάνα, η κατάσταση αυτή "μπορεί να μετατραπεί σε εφιάλτη". "Πιστεύω ότι θα μπορέσουν να αντλήσουν πολύ λίγο πετρέλαιο, πράγμα που σημαίνει ότι το περισσότερο θα καταλήξει στους βάλτους απειλώντας τα πουλιά και τις θαλάσσιες χελώνες", επισήμανε.

Ρεπορτάζ του Associated Press 



Είναι αδύνατον να εκτιμηθεί η ακριβής ποσότητα πετρελαίου που διαρρέει από την πετρελαιοπηγή στον Κόλπο του Μεξικού μετά την έκρηξη σε εξέδρα άντλησης πετρελαίου στις 22 Απριλίου, δήλωσε αξιωματούχος της αμερικανικής ακτοφυλακής. Στο μεταξύ, ερευνητής του πανεπιστημίου του Μαϊάμι δήλωσε πως η πετρελαιοκηλίδα είναι τρεις φορές μεγαλύτερη από όσο είχε αρχικά εκτιμηθεί.

Πρόκειται για μια τεράστια καταστροφή από την οποία απειλούνται άμεσα οι ζωές χιλιάδων ανθρώπων. Αυτή τη χρονική στιγμή, όμως, δεν υπάρχουν τα τεχνικά μέσα που θα συνέβαλαν, ώστε να κλείσει γρήγορα μια τρύπα, η οποία βρίσκεται σε βάθος 1.500 - 2.000 μέτρων, μέσα στη θάλασσα. Ούτε η πετρελαϊκή εταιρεία BP, που είναι υπεύθυνη για την εκμετάλλευση της εξέδρας, ούτε η αμερικανική κυβέρνηση, διαθέτουν ανάλογο εξοπλισμό.

Οι ειδικοί επιρρίπτουν ευθύνες στην BP επειδή δε διέθετε ένα ειδικό σύστημα ελέγχου για την εξέδρα άντλησης του πετρελαίου, το οποίο θεωρείται στάνταρ εξοπλισμός στον υπόλοιπο κόσμο. Ταυτόχρονα, όμως, επισημαίνουν πως υπεύθυνη δεν είναι μόνον η BP αλλά και η αμερικανική κυβέρνηση, διότι η νομοθεσία των ΗΠΑ δεν επιβάλλει τη χρήση του ειδικού αυτού συστήματος.

Το πετρέλαιο, που εξαπλώνεται καθημερινά στον Κόλπο, έπειτα από το ατύχημα που συνέβη στην εξέδρα άντλησης πετρελαίου «Deep Water Horizon», υπερβαίνει τους 5.000 τόνους. Ορισμένοι, μάλιστα, υποστήριξαν πως μια λύση θα ήταν να καεί το πετρέλαιο που υπάρχει στην επιφάνεια της θάλασσας. «Για να είμαι ειλικρινής δεν την θεωρώ καθόλου καλή ιδέα», είπε, από την πλευρά του, ο θαλάσσιος βιολόγος της Greenpeace, Κρίστιαν Μπουσάου.

    Ο κ. Μπουσάου πρόσθεσε πως «όταν καις αργό πετρέλαιο, καίγεται ένα μικρό μέρος του. Όταν σταματάς να καις, αυτό που απομένει είναι μια παχύρευστη μαύρη πάστα, η οποία είναι γεμάτη δηλητηριώδεις ουσίες. Κάποια στιγμή, αυτά τα δηλητήρια θα πάνε στο βυθό της θάλασσας. Θα ήταν προτιμότερο να περισυλλεγεί αυτό το πετρέλαιο, όπως γίνεται στη Βόρεια Θάλασσα. Το να καεί είναι πιο θεαματικό, αλλά δε νομίζω ότι βοηθάει».

    Ο θαλάσσιος βιολόγος ρωτήθηκε και για το τι σημαίνει για το μέγεθος της καταστροφής το γεγονός πως δεν υπάρχουν τα τεχνικά μέσα. «Το μέγεθος της καταστροφής - είπε - είναι ήδη τόσο μεγάλο που δεν μπορεί κάποιος να πει πια πως μπορεί να καθαρίσει αυτήν την πετρελαιοκηλίδα. Θα χρειαστούν εβδομάδες, ώστε να την καθαρίσουν. Ακόμα κι εάν δεν έπεφτε άλλο πετρέλαιο, ακόμα και τότε η μόλυνση του περιβάλλοντος θα ήταν τεράστια. Και ένα είναι σαφές, πως όσο περισσότερο μένει, τόσο χειρότερες θα είναι οι συνέπειες για το περιβάλλον».

    «Δεν μπορεί να δουλέψει κάποιος - πρόσθεσε - εκεί κάτω με βατραχανθρώπους. Στη Βόρεια Θάλασσα έχουμε και εκεί πάρα πολλές εξέδρες άντλησης πετρελαίου, αλλά το βάθος τους δεν ξεπερνά τα 200 μέτρα. Στη Βόρεια Θάλασσα υπάρχουν 400 τέτοιες εξέδρες. Στη περιοχή αυτή ακόμα και αν υπάρξει κάποιο ατύχημα, τότε μπορούν να κατέβουν βατραχάνθρωποι και με τη βοήθεια ρομπότ να κλείσουν οι τρύπες».




   Διαδώστε αυτό το άρθρο