Παρασκευή, 29 Μαρ.

Κι αν δεν υπήρχε ο Κοπέρνικος; (VIDEO)

Ο Νικόλαος Κοπέρνικος, στον οποίο είναι αφιερωμένο το σημερινό doodle της Google κατάφερε να «επιβάλει» τη θεωρία του Πυθαγόρα πως ο Ήλιος είναι το κέντρο του σύμπαντος. Αν δεν υπήρχε ο Κοπέρνικος, τι θα ξέραμε;

Το πιθανότερο είναι πως θα είχαμε μείνει στη θεωρία του Πτολεμαίου πως τόσο ο Ήλιος όσο και οι πλανήτες κινούνταν γύρω από τη Γη, η οποία και αποτελούσε το κέντρο του κόσμου. Βέβαια, τότε ακόμα επικρατούσε η θεωρία πως η Γη είναι επίπεδη…

Ο Κοπέρνικος (Nicolaus Copernicus), ένας αστρονόμος από… χόμπι, που μοίρασε τη ζωή του στη δωρεάν άσκηση της ιατρικής και στην αστρονομία και έζησε μοναχικά, σε έναν διώροφο πύργο, από τον οποίο έβγαινε ελάχιστα, απλά ήρθε να επιβάλει την άποψη πως η κίνηση των πλανητών θα ήταν πιο απλή και η περιγραφή της πιο εύκολη αν ο Ήλιος ήταν το κέντρο του κόσμου.

Το έκανε μελετώντας κείμενα αρχαίων Ελλήνων και επί της ουσίας τη θεωρία του Πυθαγόρα, κυριότερος εκπρόσωπός της οποίας ήταν ο Αρίσταρχος ο Σάμιος.

Παραχωρώντας στον Ήλιο κεντρική θέση και θέτοντας τη Γη σε ετήσια περιστροφή γύρω του, ο Κοπέρνικος διαπιστώνει ότι πρέπει, επίσης, να δεχτεί την 24ωρη περιστροφή της τελευταίας περί τον άξονα της. Χωρίς αυτή την επιπλέον κίνηση, η διάρκεια της ημέρας ή της νύχτας θα ήταν εξάμηνη, σε όλα τα σημεία του πλανήτη.

Έτσι, θέτοντας τον Ήλιο στο κέντρο του σύμπαντος, οι τροχιές των πλανητών θα μπορούν, επιτέλους, να αναπαρίστανται με κύκλους και οι περιοδικές τους παλινδρομήσεις θα φανούν ως συνέπεια της κίνησης της Γης.

Έτσι, χωρίς τον Κοπέρνικο, μπορεί και να μην ξέραμε πως:

• Όλοι οι πλανήτες περιστρέφονται γύρω από τον Ήλιο ο οποίος είναι, συνεπώς, το κέντρο του σύμπαντος.

• Το κέντρο της Γης δεν είναι το κέντρο του σύμπαντος, αλλά μόνον το κέντρο της γήινης βαρύτητας και της τροχιάς της Σελήνης.

• H κίνηση του Ήλιου δεν είναι παρά φαινομενική, οφειλόμενη στην κίνηση της Γης η οποία περιστρέφεται γύρω από αυτόν όπως οι άλλοι πλανήτες.

• Οι παλινδρομικές κινήσεις των πλανητών είναι συνέπεια της κίνησης της Γης που αρκεί για να εξηγήσει όλες τις ανωμαλίες των ουράνιων κινήσεων.

• Οι κινήσεις του στερεώματος δεν έρχονται από το ίδιο το στερέωμα, αλλά από την κίνηση της Γης η οποία κάθε μέρα περιστρέφεται γύρω από τον άξονα της.

• H απόσταση της Γης από τα απλανή αστέρια είναι τόσο μεγάλη που, σε σύγκριση με εκείνην της Γης από τον Ήλιο, είναι αμελητέα.

Με πληροφορίες από: physics4u.wordpress.com

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Νικόλαος Κοπέρνικος: Η Google τιμά τα γενέθλιά του! (VIDEO)

Ποιος ήταν ο Νικόλαος Κοπέρνικος (VIDEO)

Ανακάλυψαν τη μεγαλύτερη δομή στο Σύμπαν

Ο Άποφις μπορεί να καταστρέψει τη Γη, αλλά μάλλον θα περάσει… ξυστά

Μέτρησαν τα αστέρια ένα, ένα… Δείτε πόσα είναι!