Ειδήσεις ΤΖΟΚΕΡ· ΣΕΙΣΜΟΣ· ΟΑΕΔ· ΤΕΛΗ ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑΣ 2017 Λίγα Σύννεφα 7 Αθήνα Αναλυτικά

Τα μοιραία 54 δευτερόλεπτα της πτήσης AF447 – Τα λάθη στο πιλοτήριο που οδήγησαν στη συντριβή

Τα μοιραία 54 δευτερόλεπτα της πτήσης AF447 – Τα λάθη στο πιλοτήριο που οδήγησαν στη συντριβή
ΦΩΤΟ REUTERS
Διαδώστε αυτό το άρθρο

 

Επιλογή κατηγορίας

Τελευταία ενημέρωση: 29.07.2011 | 15:14
Πρώτη δημοσίευση: 29.07.2011 | 15:14

Σε σειρά λανθασμένων χειρισμών στο πιλοτήριο αποδίδεται η πτώση του Airbus 330 της Air France που εκτελούσε την πτήση Ρίο ντε Τζανέιρο-Παρίσι και συνετρίβη τον Ιούνιο του 2009, ανοιχτά της Βραζιλίας.

Η γαλλική υπηρεσία ερευνών και αναλύσεων για τα αεροπορικά δυστυχήματα (BEA), αρμόδια για την έρευνα και ανάλυση των αεροπορικών δυστυχημάτων, θα ανακοινώσει επισήμως το απόγευμα τα συμπεράσματά της, όμως τα βασικά στοιχεία του πορίσματος έχουν διαρρεύσει ήδη στον γαλλικό τύπο.

Η κατάσταση στο πιλοτήριο τα 54 μοιραία δευτερόλεπτα που οδήγησαν στην συντριβή, ήταν η εξής:

Ο κυβερνήτης είχε πάει να ξεκουραστεί, αφήνοντας τα ηνία στους δύο συνκυβερνήτες και ενώ το αεροπλάνο ήταν στον αυτόματο πιλότο, συνήθης κατάσταση για τις υπερατλαντικές πτήσεις.

Σε δεδομένη στιγμή οι αισθητήρες ταχύτητας Pitot, που δίνουν τις αερομετρικές πληροφορίες πάγωσαν, με συνέπεια να αποσυνδεθεί ο αυτόματος πιλότος.

Στο πιλοτήριο ο πιλότος που κάθεται δεξιά είναι ο λιγότερο έμπειρος και έχει την ευθύνη να αναλάβει τους χειρισμούς, ενώ ο δεύτερος πιλότος αριστερά έχει την αρμοδιότητα να αντιμετωπίζει τις βλάβες και να δίνει τις πληροφορίες στον συνάδελφό του.

Μετά την αποσύνδεση του αυτόματου πιλότου, ο δεξιά πιλότος έδωσε ώθηση ανυψώνοντας το ρύγχος του αεροσκάφους οδηγώντας το στα 37.500 πόδια.

Σύμφωνα όμως με τους εμπειρογνώμονες αυτό ήταν το πρώτο λάθος γιατί στο ύψος αυτό και με τέτοιου είδους ανύψωση, ο κίνδυνος για τον πιλότο να χάσει τον έλεγχο είναι πολύ μεγάλος.

Παρ’ όλ’ αυτά, σε αυτό το σημείο, οι αισθητήρες ταχύτητας Pitot επαναλειτούργησαν και θα μπορούσε ο πιλότος να επαναφέρει το σκάφος στην κανονική πορεία και τη σωστή ταχύτητα. Αντίθετα όμως συνέχισε την ανυψωτική πορεία.

Ο δεύτερος πιλότος στα αριστερά, έχασε πολύτιμο χρόνο ασχολούμενος με τον συναγερμό για να ειδοποιηθεί ο κυβερνήτης να επανέλθει στο πιλοτήριο.

Έτσι δεν συνειδητοποίησε ότι ο συνάδελφός του χειριζόταν τη μανέτα αντίστροφα απ’ ό,τι έπρεπε συνεχίζοντας την ανοδική πορεία του αεροπλάνου.

Όταν ο κυβερνήτης επανήλθε στο πιλοτήριο, ήταν ήδη πολύ αργά.

Οι δύο πιλότοι δεν ήταν σε θέση να του δώσουν σωστές πληροφορίες και σύμφωνα με τους εμπειρογνώμονες δεν είχαν καν καταλάβει ότι το αεροσκάφος ήταν ήδη εκτός πορείας, ανεξέλεγκτο και σε πτώση.

Στο πόρισμα της BEA αναφέρεται επίσης ότι το εν λόγω πλήρωμα δεν είχε παρακολουθήσει τη ειδική εκπαίδευση ΙΑS που αφορά στην αντιμετώπιση των καταστάσεων όταν γίνεται βλάβη στους αισθητήρες ταχύτητας και χάνονται οι ανεμομετρικές πληροφορίες.

Το θέμα αυτό υποχρεώνει τη διοίκηση της Air France να αναθεωρήσει το σύστημα εκπαίδευσης των πιλότων της, παράλληλα με την αναδιοργάνωση του πληρώματος της νύχτας στις υπερατλαντικές πτήσεις, όπου η ανάληψη των χειρισμών από τον λιγότερο έμπειρο πιλότο, προφανώς δεν είναι η πλέον ενδεδειγμένη.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Στη Γαλλία τα λείψανα 104 θυμάτων της Air France

3:30’’ τρόμου για τους επιβάτες του Airbus A330 της Air France

Τραγωδία Air France: “Ο πιλότος έφυγε τρέχοντας”!

Ανακτήθηκαν όλα τα δεδομένα από τα μαύρα κουτιά της Air France

Ανασύρθηκε και το δεύτερο μαύρο κουτί του μοιραίου Airbus

Βρέθηκαν και σοροί στα συντρίμμια του Airbus της Air France - Φωτογραφίες από τα ευρήματα

Βρήκαν συντρίμμια του Airbus δύο χρόνια μετά

Air France: Καταδικάστηκε να αποζημιώσει οικογένεια θυμάτων της τραγωδίας του 2009



   Διαδώστε αυτό το άρθρο
close button

Κάντε Like: Newsit.gr στο Facebook