Ειδήσεις ΤΖΟΚΕΡ· ΣΕΙΣΜΟΣ· ΟΑΕΔ· ΤΕΛΗ ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑΣ 2017 Συννεφιά 11 Αθήνα Αναλυτικά

Τι απαντάει ο Σαρκοζί στις κατηγορίες ότι χρηματοδοτούνταν από τον Καντάφι;

Τι απαντάει ο Σαρκοζί στις κατηγορίες ότι χρηματοδοτούνταν από τον Καντάφι;
Διαδώστε αυτό το άρθρο

 

Επιλογή κατηγορίας

Τελευταία ενημέρωση: 29.04.2012 | 23:30
Πρώτη δημοσίευση: 29.04.2012 | 19:32

Ο πρόεδρος της Γαλλίας Νικολά Σαρκοζί απάντησε σήμερα στην κατηγορία ότι η Λιβύη χρηματοδότησε την προεκλογική εκστρατεία του το 2007, όπως αναφέρεται σε ένα έγγραφο που δημοσιεύτηκε από την ιστοσελίδα Mediapart, την αυθεντικότητα του οποίου αμφισβητεί η γαλλική κυβέρνηση.

"Είναι συκοφαντία. Δεν μπορώ να πιστέψω ότι υπάρχουν δημοσιογράφοι που δίνουν βάση στο γιο του Καντάφι και τις μυστικές υπηρεσίες του Καντάφι", είπε ο Γάλλος πρόεδρος μιλώντας στο κανάλι Canal+. "Είναι ντροπή να μου θέτουν μια τέτοια ερώτηση", πρόσθεσε ο Σαρκοζί που από τις 12 Μαρτίου είχε χαρακτηρίσει "γελοίο" τον ισχυρισμό ότι ο Καντάφι τον χρηματοδότησε το 2007 για να εκλεγεί πρόεδρος.

Νωρίτερα, είχε μιλήσει στην εφημερίδα Le Parisien για μια "απόπειρα αντιπερισπασμού" μετά την πρόσφατη επιστροφή του Ντομινίκ Στρος-Καν στο πολιτικό προσκήνιο, γεγονός που, όπως υποστηρίζει, δεν συμφέρει τους Σοσιαλιστές.

Το Σάββατο, οι Σοσιαλιστές είχαν ζητήσει από το Σαρκοζί να δώσει εξηγήσεις για το θέμα και να οριστεί ένας ανεξάρτητος δικαστής που θα ερευνήσει την υπόθεση αυτή.

Ο πρωθυπουργός Φρανσουά Φιγιόν αμφισβήτησε ωστόσο την αυθεντικότητα του εγγράφου που επικαλείται η Mediapart και το οποίο αποδίδεται στον Μούσα Κούσα, τον --εξόριστο σήμερα-- πρώην επικεφαλής των μυστικών υπηρεσιών της Λιβύης. Στο κείμενο αυτό αναφέρεται ότι επιτεύχθηκε μια συμφωνία για να χρηματοδοτήσει η Τρίπολη τον Σαρκοζί με το ποσό των 50 εκατομμυρίων ευρώ. Δεν διευκρινίζεται όμως αν όντως δόθηκαν τα χρήματα.

Τον Μάρτιο του 2011 ο Σάιφ αλ Ισλάμ, ο γιος του Μουάμαρ Καντάφι, είχε πει στο κανάλι Euronews ότι η χώρα του χρηματοδότησε τον Σαρκοζί.

Κάνοντας λόγο για ένα "πλαστό έγγραφο και σε, κάθε περίπτωση, αδύνατον να διαπιστωθεί η αυθεντικότητά του", ο Φιγιόν επιτέθηκε στη Mediapart χαρακτηρίζοντάς την "άντρο χρηματοδοτούμενο από τους πλούσιους φίλους του Φρανσουά Ολάντ".

Ο ιδρυτής της Mediapart Εντί Πλενέλ, απάντησε ότι ο ιστότοπος είναι "μια εφημερίδα στην οποία εργάζονται επαγγελματίες δημοσιογράφοι" και διευκρίνισε ότι την πλειοψηφία των μετοχών της κατέχουν "οι δημοσιογράφοι ιδρυτές της".

Η ιστοσελίδα υποστηρίζει ότι το έγγραφο απευθυνόταν στον Μπασίρ Σάλεχ, τον πρώην πρόεδρο του Λιβυκού Ταμείου Αφρικανικών Επενδύσεων και πρώην διευθυντή του γραφείου του Καντάφι, ο οποίος σήμερα ζει στη Γαλλία. Η εφημερίδα Canard Enchaine είχε αποκαλύψει στις αρχές Απριλίου ότι ο Σάλεχ, που καταζητείται από την Ιντερπόλ, πήρε άδεια παραμονής στη Γαλλία προκειμένου να μείνει στη χώρα αυτή με την οικογένειά του.

Ο ίδιος ο Σάλεχ εξέφρασε αμφιβολίες για την αυθεντικότητα του εγγράφου, σημειώνοντας ότι δεν ήταν αυτός ο παραλήπτης του. Διέψευσε επίσης ότι συμμετείχε στη συνάντηση που σύμφωνα με το έγγραφο είχε γίνει εκείνη την εποχή και στην οποία επιτεύχθηκε η συμφωνία χρηματοδότησης του Σαρκοζί.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:

Βόμβα Στρος Καν για Σαρκοζί - Δεν περίμενα να έφταναν μέχρις εκεί οι πολιτικοί μου αντίπαλοι



   Διαδώστε αυτό το άρθρο
close button

Κάντε Like: Newsit.gr στο Facebook