Ειδήσεις ΤΖΟΚΕΡ· ΣΕΙΣΜΟΣ· ΚΑΙΡΟΣ ΑΘΗΝΑ· ΟΑΕΔ Μερικά Σύννεφα 18 Αθήνα ΚΑΙΡΟΣ

Βρήκαν τα… υλικά της ζωής στον νάνο πλανήτη Δήμητρα!

Διαδώστε αυτό το άρθρο
Τελευταία ενημέρωση: 17.02.2017 | 12:57
Πρώτη δημοσίευση: 17.02.2017 | 12:57

Το διαστημικό σκάφος Dawn της NASA εντόπισε για πρώτη φορά πάνω στον νάνο πλανήτη Δήμητρα οργανικά μόρια που περιέχουν άνθρακα και αποτελούν τους θεμελιώδεις λίθους της ζωής στη Γη.

Οι οργανικές ουσίες φαίνεται να έχουν σχηματισθεί στον ίδιο τον πλανήτη και να μην προέρχονται από πτώσεις αστεροειδών ή κομητών. Επιπλέον, οι επιστήμονες δεν αποκλείουν την πιθανότητα η Δήμητρα να διαθέτει έναν υπόγειο ωκεανό, πράγμα που αυξάνει την πιθανότητα να φιλοξενούσε κάποιας μορφής ζωή στο παρελθόν (ή και στο παρόν).

Οι ερευνητές, με επικεφαλής την Μαρία Κριστίνα Ντε Σάνκτις του Εθνικού Ινστιτούτου Αστροφυσικής της Ιταλίας στη Ρώμη, που έκαναν τη σχετική δημοσίευση στο περιοδικό "Science", δήλωσαν ότι η Δήμητρα εμφανίζει ομοιότητες με τους δορυφόρους Ευρώπη και Εγκέλαδο.

Είναι η πρώτη σίγουρη ανακάλυψη οργανικών μορίων σε σώμα που βρίσκεται στην μεγάλη ζώνη αστεροειδών μεταξύ Άρη και Δία. Η Δήμητρα είναι το μεγαλύτερο σώμα σε αυτή τη ζώνη. Τέτοια οργανικά μόρια έχουν μέχρι σήμερα βρεθεί σε μετεωρίτες και αστεροειδείς.

Οι οργανικές ουσίες στη Δήμητρα είναι κυρίως συγκεντρωμένες σε μια περιοχή έκτασης περίπου 1.000 τετραγωνικών χιλιομέτρων, ιδίως στους κρατήρες Ερνουτέτ και Ιναμαχάρι. Προς το παρόν, οι επιστήμονες δεν γνωρίζουν την ακριβή χημική σύσταση αυτών των οργανικών μορίων.

Έχοντας ολοκληρώσει σχεδόν δύο χρόνια παρατηρήσεων στη Δήμητρα, το Dawn -που εκτοξεύθηκε το 2007- κινείται σήμερα σε μια ελλειπτική τροχιά σε ύψος 7.520 έως 9.350 χιλιομέτρων από την επιφάνεια του νάνου πλανήτη. Στις 23 Φεβρουαρίου θα μετακινηθεί σε μια νέα τροχιά σε ύψος περίπου 20.000 χιλιομέτρων.

Το Dawn αρχικά μελέτησε την μικρότερη Εστία (2011-12) που έχει διάμετρο 530 χιλιομέτρων και στη συνέχεια επισκέφθηκε στη Δήμητρα που έχει διάμετρο 950 χιλιομέτρων. Έτσι, έγινε η πρώτη στην ιστορία διαστημοσυσκευή, η οποία τέθηκε σε τροχιά γύρω από δύο διαφορετικά ουράνια σώματα πέρα από τη Σελήνη. Μεταξύ άλλων, έχει ανακαλύψει στη Δήμητρα ένα μεγάλο ηφαίστειο πάγου ύψους τεσσάρων χιλιομέτρων.

Πηγή: ΑΠΕ - ΜΠΕ

Διαδώστε αυτό το άρθρο
iconΣχετικά άρθρα
  1. Θράκη: Έτοιμος για εκτόξευση ο δορυφόρος του Δημοκρίτειου πανεπιστημίου - Η ώρα της NASA! Θράκη: Έτοιμος για εκτόξευση ο δορυφόρος του Δημοκρίτειου πανεπιστημίου - Η ώρα της NASA!
  2. Η Γη δεν είναι αυτή που ήταν! - 10 παραδείγματα από το Google Earth που δείχνουν πόσο άλλαξε ο κόσμος! Η Γη δεν είναι αυτή που ήταν! - 10 παραδείγματα από το Google Earth που δείχνουν πόσο άλλαξε ο κόσμος!
  3. SOS! Η θερμοκρασία στα υψηλότερα επίπεδα των τελευταίων 115.000 ετών SOS! Η θερμοκρασία στα υψηλότερα επίπεδα των τελευταίων 115.000 ετών
  4. Ανακάλυψη εξωπλανητών: Google Doodle για τα σπουδαία ευρήματα! Ανακάλυψη εξωπλανητών: Google Doodle για τα σπουδαία ευρήματα!
  5. Τα 7 αδερφάκια της Γης: Έτσι θα ήταν η ζωή εκεί! [pics, vids] Τα 7 αδερφάκια της Γης: Έτσι θα ήταν η ζωή εκεί! [pics, vids]