Πέμπτη, 25 Απρ.
20oC Αθήνα

Χόκινγκ: “Δεν υπάρχει παράδεισος¨!

Ο Στίβεν Χόκινγκ δηλώνει πως η µετά θάνατον ζωή είναι «ένα παραµύθι για όσους φοβούνται το σκοτάδι» . Παράδεισος υπάρχει μόνο στα παραμύθια.
 

Τις απόψεις του για τον θάνατο και τον σκοπό της ανθρώπινης ύπαρξης µοιράστηκε οΣτίβεν Χόκινγκ µε τους αναγνώστες της εφηµερίδας «Γκάρντιαν». Στην αποκλειστική συνέντευξη που δηµοσιεύθηκε, ο διάσηµος βρετανός αστροφυσικός καταρρίπτει τη θρησκευτική παρηγοριά τής µετά θάνατον ζωής υποστηρίζοντας πως δεν είναι παρά ένα παραµύθι για όσους φοβούνται το σκοτάδι.
 
Η ερµηνεία που δίνει είναι κατανοητή σε κάθε άνθρωπο που διαθέτει τον κοινό νου. «Θεωρώ τον εγκέφαλο έναν υπολογιστή που θα σταµατήσει να λειτουργεί όταν τα εξαρτήµατά του χαλάσουν. ∆εν υπάρχει παράδεισος ή µετά θάνατον ζωή για κατεστραµµένους υπολογιστές», εξηγεί. Από τα 21 του, οπότε διαγνώστηκε µε µια σπάνια ασθένεια του νευροµυικού συστήµατος – πλευρική αµυοτροφική σκλήρυνση ή Νόσος του Λου Γκέριγκ – ο Χόκινγκ έχει βρεθεί αρκετές φορές κοντά στον θάνατο: καθηλωµένος σε αναπηρικό καροτσάκι, λόγω της σχεδόν καθολικής παράλυσής του, επικοινωνείαποκλειστικά µέσωενός υπολογιστή κι ενός φωνητικού συστήµατος.

Το 2009 ήρθε αντιµέτωπος µε µία από τις πιο σοβαρές περιπέτειες της ζωής του, γεγονός που τον ανάγκασε να διακόψει την εκπαιδευτική περιοδεία του στις ΗΠΑ και να νοσηλευτεί για µεγάλο χρονικό διάστηµα. Αφότου το ξεπέρασε, επέστρεψε στο Πανεπιστήµιο του Κέµπριτζ ως διευθυντής Ερευνών στο Τµήµα Εφαρµοσµένων Μαθηµατικών.

 
«Ζω µε την προοπτική του πρόωρου θανάτου τα τελευταία 49χρόνια. ∆εν τον φοβάµαι, αλλά δεν βιάζοµαι και να πεθάνω. Υπάρχουν τόσα πολλά που θέλω να προλάβω να κάνω», λέει µε αφοπλιστική ειλικρίνεια στη συνέντευξη την οποία παραχώρησε ενόψει της διάσκεψης Google Zeitgeist στο Λονδίνο, όπου θα θέσει επίσης το ερώτηµα«Για ποιον λόγο βρισκόµαστε εδώ;». Προβληµατισµούς και σκέψειςθα εκφράσουν επίσης ο βρετανός υπουργός Οικονοµικών Τζορτζ Οζµπορν και ο βραβευµένος µε Νοµπέλ οικονοµολόγος Τζόζεφ Στίγκλιτς.
 
Μεταξύ άλλων, ο Χόκινγκ θα αναπτύξει στο συνέδριο τη θεωρία πως τον δρόµο για την εξέλιξη της ανθρώπινης ζωής άνοιξαν µικρές διακυµάνσεις στα πρώτα στάδια του Σύµπαντος – και δεν θα είναι η πρώτη φορά που ο πρώην καθηγητής Μαθηµατικών και Θεωρητικής Φυσικής στο Πανεπιστήµιο του Κέµπριτζ προκαλεί το θρησκευτικό αίσθηµα.

«Το Μεγάλο Σχέδιο», το βιβλίο που εξέδωσε το 2010, προκάλεσε τότε την µήνιν θρησκευτικών ηγετών, µεταξύ των οποίων και του ραβίνου Σακς ο οποίος τον κατηγόρησε τότεγια στοιχειώδη πλάνη της λογικής. Και αυτό διότι ο Χόκινγκ είχευποστηρίξει ότι για να εξηγήσει κανείς τη δηµιουργία τού Σύµπαντος δεν χρειάζεται να διαθέτει θεϊκή δύναµη.

 
Το βιβλίο ωστόσο που τον ανέδειξε στο ευρύ κοινό και του εξασφάλισε µια θέση ανάµεσα στους πιο διάσηµους επιστήµονες του κόσµου ήταν το «Χρονικό του Χρόνου». Στο προ οίµιο των απόψεών του περίδηµιουργίας του κόσµου, το οποίο κυκλοφόρησε για πρώτη φορά το 1998 κι έκτοτε έχει πουλήσει τουλάχιστον εννέα εκατοµµύρια αντίτυπα, ο βρετανός επιστήµονας αναφέρει: «Μία ολοκληρωµένη θεωρία (σ.σ.: για τη δηµιουργία του Σύµπαντος) θα αποτελούσε τον απόλυτο θρίαµβοτης ανθρώπινης λογικής: θαγνωρίζαµε πώς σκέφτεται ο Θεός».
 
Στην ερώτηση πώς πρέπει να ζούµε, ο 69χρονος επιστήµονας απάντησε ότι πρέπει να αναζητάµε την ύψιστη αξία των πράξεώνµας, δίνοντας ιδιαίτερη έµφαση στην ανάγκη να εκµεταλλευόµαστε τις δυνατότητές µας και να αξιοποιούµε σωστά τη ζωή µας.
 
Στο τέλος της συνέντευξης, ο δηµοσιογράφος ζήτησε από τον Χόκινγκ να απαριθµήσει τα στοιχεία εκείνα που ξεχωρίζει στηνεπιστήµη. «Η επιστήµη είναι όµορφη ότανδίνει απλές απαντήσεις σε φαινόµενα ή όταν επιχειρεί να συνδέσει διαφορετικές παρατηρήσεις. Χαρακτηριστικά είναι τα παραδείγµατα της διπλής έλικας του DNA και η Θεµελιώδης Εξίσωση της Φυσικής».
 
Τον περασµένο Ιούνιο, σε τηλεοπτική του συνέντευξη ο Χόκινγκ τάραξε ακόµη µία φορά τανερά υποστηρίζοντας ότι δεν πιστεύει στην ύπαρξη «προσωπικού» Θεού. «Το ερώτηµα είναι το εξής: το Σύµπανδηµιουργήθηκε από τον Θεό για λόγους που δεν είµαστε σε θέση να καταλάβουµε ή ορίστηκε από νόµους της επιστήµης; Πιστεύω το δεύτερο», είχε υποστηρίξει. «Εάν θέλετε, µπορείτε να χαρακτηρίζετε τους νόµους της επιστήµης θεϊκούς. ∆εν υπάρχει όµως “προσωπικός” Θεός, τον οποίο µπορείς να συναντήσεις και να του κάνεις ερωτήσεις», είχε πει µε τη συνήθη απλότητα που τον διακρίνει.
 
 

Πηγή: Τα Νέα

Κόσμος Τελευταίες ειδήσεις

Σχολιάστε