Παρασκευή, 19 Απρ.
18oC Αθήνα

Η Volkswagen φλερτάρει με την… Alfa Romeo

Η Volkswagen φλερτάρει με την… Alfa Romeo
Φήµες για ντιλ κορυφής στην αυτοκινητοβιοµηχανία. Τι θέλουν οι Γερμανοί από τους Ιταλούς; Ποιος πατάει γκάζι και ποιος…φρενάρει!

Η Φολκσβάγκεν πατάει γκάζι για να αγοράσει την Αλφα Ροµέο από τη Φίατ, σύµφωνα µε δηµοσίευµα των «Φαϊνάνσιαλ Τάιµς», αν και ο διευθύνων σύµβουλος του οµίλου Φίατ, Σέρτζιο Μαρτσιόνε, επιµένει ότι η Αλφα Ροµέο δεν διατίθεται προς πώληση.
 
Σύµφωνα µε τη βρετανική εφηµερίδα, οι φήµες ότι γίνονται συναντήσεις κορυφής µεταξύ Γερµανών και Ιταλών φουντώνουν. Η «Οτοµότιβ Νιουζ» αναφέρει ότι η Φίατ και η Φολκσβάγκεν συζητούν το θέµα εδώ και τέσσερις µήνες, ενώ πηγές που επικαλούνται οι «Φαϊνάνσιαλ Τάιµς», χωρίς να τις κατονοµάζουν, θέλουν τις δύο πλευρές να έχουν θίξει το θέµα της πώλησης.
 
Το µυστήριο µεγαλώνει αν αναλογιστούµε ότι επισήµως η Φολκσβάγκεν αρνείται την ύπαρξη επίσηµων διαπραγµατεύσεων, ενώ η Φίατ αρνήθηκε να κάνει οποιοδήποτε σχόλιο. Γιατί, λοιπόν, επιµένουν οι φήµες;
 
Ενας από τους λόγους,σύµφωνα µε τους «Φαϊνάνσιαλ Τάιµς», είναι ότι ήδη στη Φολκσβάγκεν απασχολούνται δύο εκ των βετεράνων της Αλφα Ροµέο, ο Λούκα ντι Μέο που ήταν επικεφαλής της εταιρείας και ο Βάλτερ ντα Σίλβα που σχεδίαζε τα αυτοκίνητά της. «Τους κλείσαµε την πόρτα (στη Φολκσβάγκεν) και τώρα θέλουν να µπουν από το παράθυρο», λέει χαρακτηριστικά στέλεχος της Φίατ.
 
Ιθύνων νους πίσω από την προσπάθεια αυτή είναι ο πρόεδρος της Φολκσβάγκεν, Φέρντιναντ Πιχ. Οπως έχει πει ο Πιχ άλλωστε, η Αλφα Ροµέο θα µπορούσε να αναγεννηθεί «µε ελάχιστη προσπάθεια». Και όπως έχει αποδείξει τις τελευταίες δεκαετίες ο 73χρονος πατριάρχης της οικογένειας Πόρσε, στο τέλος παίρνει πάντα αυτό που θέλει.
 
Στην περίπτωση που η Φολκσβάγκεν αγόραζε την Αλφα Ροµέο θα µπορούσε να µεταφέρει την παραγωγή στην Ισπανία όπου ο όµιλος έχει µονάδες παραγωγής της Σέατ.
 
Ο Μαρτσιόνε, από την πλευρά του, θέλει να διατηρεί ζωντανή τη συζήτηση για πιθανή πώληση της Αλφα Ροµέο, ώστε να έχει στα χέρια του ένα διαπραγµατευτικό ατού µε τα σωµατεία των εργαζοµένων. Οπως έχει πει στο παρελθόν, εάν ο όµιλος δεν µπορεί να παράγει αυτοκίνητα στην Ιταλία σε ανταγωνιστικές τιµές, τότε µπορεί να αναγκαστεί να µεταφέρει αλλού τουλάχιστον µέρος της παραγωγής. Η Φίατ αυτό το διάστηµα δεν πιέζεται να πουλήσει, οπότε µπορεί να διαπραγµατευτεί µια καλύτερη τιµή.
 
Ο Μαρτσιόνε αστειεύτηκε πρόσφατα ότι θα µπορούσε να πουλήσει την Αλφα Ροµέο για 20 δισ. ευρώ, αν και πηγές της Φολκσβάγκεν φέρονται να πιστεύουν ότι η γερµανική εταιρεία δεν θα πλήρωνε ούτε 1,5 δισ. ευρώ. Ο Πιχ φαίνεται ότι ακολουθεί πολιτική αναµονής περιµένοντας κάποιο στραβοπάτηµα του αντιπάλου του. Η Φίατ, άλλωστε, δεν αντιµετωπίζει ιδιαίτερα προβλήµατα µετά τη συµφωνία της µε την Κράισλερ. «Είµαστε υποµονετικοί και µπορούµε να περιµένουµε», λέει µε νόηµα ο Πιχ.
 
Από την εφημερίδα “Τα Νέα”

Κόσμος Τελευταίες ειδήσεις

Σχολιάστε