weather-icon °C AΘΗΝΑ
,

Λογάριασαν χωρίς το… ΤripΑdvisor

Λογάριασαν χωρίς το… ΤripΑdvisor
Τα εκατομμύρια ανώνυμα, συχνά επικριτικά σχόλια που φιλοξενούνται στον δημοφιλή διαδικτυακό ταξιδιωτικό οδηγό www.tripadvisor.com έχουν κάνει έξαλλους εκατοντάδες ξενοδόχους και εστιάτορες στη Βρετανία, στις ΗΠΑ και σε όλον τον κόσμο, μη εξαιρουμένης της Ελλάδας, οι οποίοι διαμαρτύρονται για δυσφήμηση και απειλούν να οδηγήσουν το διάσημο site στη Δικαιοσύνη ώσπου να δικαιωθούν.
 
Συγκεκριμένα, αν ο δημοφιλής ιστότοπος δεν αποσύρει τα επικριτικά σχόλια που τους αφορούν και τα οποία οι ίδιοι θεωρούν συκοφαντικά και υποβολιμαία, αν όχι και σκόπιμα «ανεβασμένα» από ανταγωνιστές τους, πάνω από 1.000 ιδιοκτήτες ξενοδοχείων και εστιατορίων είναι αποφασισμένοι να ακολουθήσουν τη νόμιμη δικαστική οδό για να αντιμετωπίσουν τη ζημιά που τους προκαλούν τα διάφορα σχόλια που ανεβαίνουν καθημερινά στο site.
 
Ο ιστότοπος φιλοξενεί σήμερα περί τα 35 εκατομμύρια σχόλια για ξενοδοχεία, ενοικιαζόμενα δωμάτια και εστιατόρια σε όλον τον κόσμο και είναι ο πιο δημοφιλής ταξιδιωτικός ιστότοπος στη Βρετανία. Οπως υποστηρίζουν οι ξενοδόχοι, η κριτική που ασκείται στις επιχειρήσεις τους είναι υπερβολική και πολλά σχόλια αποτελούν αποκύημα φαντασίας ή προέρχονται από τους ανταγωνιστές τους. Και καταγγέλλουν ότι δεν είναι διόλου σπάνιο ταξιδιώτες, έχοντας διαβάσει τις αρνητικές κριτικές, να ακυρώνουν τις κρατήσεις τους.
 
Για τον λόγο αυτόν πολλοί επιχειρηματίες, οι οποίοι για την προβολή τους στην ιστοσελίδα πληρώνουν ετήσια συνδρομή 200 ευρώ, απευθύνθηκαν στη νομική φίρμα ΚwikChex, η οποία χειρίζεται υποθέσεις διαδικτυακής δυσφήμησης. Σύμφωνα με την εταιρεία, κάποιοι εκμεταλλεύονται την ανωνυμία που τους προσφέρει το Διαδίκτυο προκειμένου να πλήξουν επιτυχημένες επιχειρήσεις. Εκπρόσωποι του ΤripΑdvisor υποστηρίζουν ότι απασχολεί πολλούς υπαλλήλους για να ελέγχουν τα σχόλια. Επειτα όμως από ενδελεχή έρευνα της ΚwikChex διαπιστώθηκε ότι αρκετά καταγγελτικά σχόλια ήταν αβάσιμα. «Ερευνήσαμε 100 αναφορές για τροφική δηλητηρίαση καικαμία δεν είχε αναφερθεί στις τοπικές αρχές» τονίζει ο κ. Εμινς, προσθέτοντας ότι, «αν η πληροφορία δεν είναι εξακριβωμένη, το ΤripΑdvisor θα πρέπει να το κάνει σαφές χρησιμοποιώντας εκφράσεις του τύπου:“Δεν μπορούμε να επιβεβαιώσουμε αυτή την αναφορά”. Αντιθέτως, στην ιστοσελίδα τα σχόλια παρουσιάζονται ως “επιβεβαιωμένες πληροφορίες”».
 
Η νομική φίρμα ισχυρίζεται επίσης ότι αρκετά από τα γραφόμενα σχόλια είναι υποβολιμαία καθ΄ ότι μπορεί να αποδείξει, μέσω των διευθύνσεων ιντερνετικού πρωτοκόλλου (ΙΡ adress), ότι προέρχονται απευθείας από υπολογιστές ανταγωνιστών και όχι από πραγματικούς καταναλωτές. Χαρακτηριστικό επίσης είναι ότι ως πρόσφατα οι θιγόμενοι επιχειρηματίες δεν διέθεταν τη δυνατότητα να απαντούν στα αναρτώμενα σχόλια. «Ενθαρρύνουμε κάθε επιχειρηματία που διαφωνεί με το αναγραφόμενο σχόλιο να απαντήσειαν το θεωρεί απαραίτητο» απαντάο αντιπρόεδρος του ΤripΑdvisor Ανταμ Μέντρος σημειώνοντας ότι «δεν μπορούμε να αποκρύπτουμε την αλήθεια γιατί μια ταξιδιωτική εμπειρία δεν μπορείδυστυχώςποτέ να είναι τέλεια».
 
Ο Τζον Γκραμπόφσκι, ιδιοκτήτης εστιατορίου στο Ντιτρόιτ των ΗΠΑ, αποφάσισε να κινηθεί δικαστικά εναντίον του ΤripΑdvisor, έπειτα από ένα υποτιμητικό σχόλιο που γράφτηκε ανώνυμως στην ιστοσελίδα. «Κάποιος έγραψε πως έφερα μια ιερόδουλη για να “διασκεδάσει” τους πελάτες του εστιατορίου» τονίζει ο κ. Γκραμπόφσκι επισημαίνοντας: «Αγανάκτησα! Η γυναίκα αυτή ήταν μια πελάτισσά μας από μια δισκογραφική εταιρεία με την οποία συνεργαζόμαστε». Ο επιχειρηματίας απαίτησε να αφαιρεθεί ως κακόβουλο το συγκεκριμένο σχόλιο χαρακτηρίζοντας την καταγγελία ανώνυμη και αβάσιμη. Μόνο όταν το σχόλιο σβήστηκε, δέχθηκε ο κ. Γκραμπόφσκι να αποσύρει την αγωγή εναντίον του ΤripΑdvisor.
 
Από την εφημερίδα “Το Βήμα”
 
 

#TAGS MM