Πέμπτη, 25 Απρ.
17oC Αθήνα

Ο Καντάφι έκανε εισαγωγή βενζίνης από την Ιταλία

ΦΩΤΟ REUTERS

Η Λιβύη εισήγαγε βενζίνη από το ιταλικό διυλιστήριο Saras στις αρχές Απριλίου, εκμεταλλευόμενη ένα παραθυράκι στις κυρώσεις των Ηνωμένων Εθνών.

Το… εν λόγω «παραθυράκι» επιτρέπει αγοραπωλησίες από εταιρίες οι οποίες δεν είναι καταχωρημένες στους καταλόγους του ΟΗΕ με τις εταιρίες και τα πρόσωπα που υποβάλλονται σ’ αυτές.

Τρεις πηγές του τομέα της ναυτιλίας που βρίσκονται σε θέση να γνωρίζουν από πρώτο χέρι πληροφορίες σχετικά με τη συναλλαγή ανέφεραν ότι το φορτίο παραδόθηκε από πλοίο σε πλοίο στην Τυνησία πριν φθάσει στη Λιβύη.

Το υπό ιταλική σημαία δεξαμενόπλοιο Valle di Navarra κατέπλευσε στο τυνησιακό λιμάνι Λα Σχίρα την 3η Απριλίου και κατόπιν μετέφερε το φορτίο του στο λιβυκό φορτηγό Anwaar Libya, ανέφεραν οι πηγές αυτές.

Η Saras απέφυγε να προβεί σε οποιοδήποτε σχόλιο.

Η πώληση είναι νόμιμη παρά τις κυρώσεις του ΟΗΕ διότι αγοραστής είναι η Γενική Εθνική Εταιρία Θαλάσσιων Μεταφορών της Λιβύης (GNMTC), η οποία δεν βρίσκεται στους καταλόγους των οντοτήτων που υφίστανται κυρώσεις από τον Οργανισμό.

Η GNMTC πιστεύεται ότι βρίσκεται υπό τον έλεγχο ενός γιου του Μουάμαρ Καντάφι, του Χάνιμπαλ Καντάφι, ο οποίος βρίσκεται στη λεγόμενη μαύρη λίστα του ΟΗΕ στην οποία βρίσκονται πρόσωπα που υπόκεινται σε ταξιδιωτικές απαγορεύσεις και «πάγωμα» των περιουσιακών τους στοιχείων. Ωστόσο, οι συναλλαγές με την GNMTC είναι νόμιμες καθώς δεν υπάρχουν αποδείξεις ότι ο Χάνιμπαλ Καντάφι επωφελήθηκε άμεσα από τη συναλλαγή.

Το πρακτορείο Reuters είχε αποκαλύψει στις 20 Απριλίου ότι η κυβέρνηση του Καντάφι παρακάμπτει τις διεθνείς κυρώσεις και εισάγει βενζίνη στην δυτική Λιβύη χρησιμοποιώντας ενδιάμεσους για να μεταφέρουν καύσιμα μεταξύ πλοίων στην Τυνησία.

Η πλοιοκτήτρια εταιρία του Valle di Navarra, η Navigazione Montanari SPA, ανέφερε ότι το δεξαμενόπλοιο είχε ναυλωθεί από τη Saras για το ταξίδι από την Ιταλία στην Τυνησία. «Μπορούμε να επιβεβαιώσουμε ότι το Valle di Navarra απέπλευσε με φορτίο 40.000 τόνων και το παρέδωσε στη Λα Σχίρα την 3η Απριλίου», ανέφερε στέλεχος της εταιρίας υπό τον όρο να μην κατονομαστεί.

Τα δεδομένα πορείας του πλοίου που έδωσε η AIS Marine Traffic έδειξαν ότι το πλοίο κινήθηκε προς την Τυνησία στα τέλη Μαρτίου κι απέπλευσε από τη χώρα την 4η Απριλίου, ενώ υπάρχει ένα πενθήμερο κενό στα στοιχεία από τους δορυφόρους.

Πριν επιβληθούν οι κυρώσεις του ΟΗΕ που απαγορεύουν τις συναλλαγές με την κρατική Εθνική Εταιρία Πετρελαίου της Λιβύης, το ιταλικό διυλιστήριο έκανε συχνά συναλλαγές με την Εταιρία ενώ λάμβανε το 40% των προμηθειών του σε αργό πετρέλαιο από τη Λιβύη. Η Εθνική Εταιρία Πετρελαίου συμπεριλαμβάνεται στον κατάλογο των κυρώσεων.

Η παράδοση βενζίνης μέσω της Τυνησίας ήταν μια από τις πολλές μεταφορές καυσίμων από πλοίο σε πλοίο αυτόν τον μήνα, που συνολικά υπολογίζεται ότι έφθασαν τα 120.000 βαρέλια μέσα στον Απρίλιο.

Κόσμος Τελευταίες ειδήσεις

Σχολιάστε