Πέμπτη, 18 Απρ.
23oC Αθήνα

Ο πλοηγός του αεροπλάνου ήταν μεθυσμένος

Ο πλοηγός του αεροσκάφους Tupolev 134 που συνετρίβη τον Ιούνιο κατά την προσγείωσή του στη βορειοδυτική Ρωσία, ήταν μεθυσμένος, σύμφωνα με το επίσημο πόρισμα για το αεροπορικό αυτό δυστύχημα που στοίχισε τη ζωή σε 47 ανθρώπους.

Το αεροσκάφος συνετρίβη σε ένα δρόμο κοντά στο αεροδρόμιο του Πετροζαντόφσκ εξαιτίας “του ανεπαρκούς συντονισμού του πληρώματος στη φάση της προσγείωσης που εκδηλώθηκε με την υπακοή του κυβερνήτη στον πλοηγό, ο οποίος βρισκόταν σε κατάσταση ελαφράς μέθης”, τονίζεται στο πόρισμα το οποίο δόθηκε σήμερα στη δημοσιότητα.
 
“Οι αναλύσεις έδειξαν ποσοστό 0,81% αιθυλικής αλκοόλης στο αίμα του πιλότου, που αντιστοιχεί σε ελαφρά μέθη”, επισημαίνει το πόρισμα της Διακρατικής Επιτροπίας Αεροπλοΐας (ΜΑΚ), που εδρεύει στη Μόσχα και είναι αρμόδια για για τις έρευνες για τα αεροπορικά δυστυχήματα που σημειώνονται στις χώρες της Κοινοπολιτείας των Ανεξάρτητων Κρατών (ΚΑΚ) (χώρες της πρώην ΕΣΣΔ με εξαίρεση τις χώρες της Βαλτικής και τη Γεωργία).
 
Το Tupolev 134 της RusAir συνετρίβη ενώ προσπαθούσε να προσγειωθεί λίγο πριν από τα μεσάνυκτα της 20ης Ιουνίου εν μέσω κακών καιρικών συνθηκών και ενώ η ορατότητα ήταν περιορισμένη. Το αεροσκάφος προσέκρουσε σε δέντρα πριν συντριβεί σε δρόμο κοντά στο αεροδρόμιο Μπεσοβέτς του Πετροζαντόφσκ, πρωτεύουσας της ρωσικής Δημοκρατίας της Καρελίας, στα σύνορα με τη Φινλανδία.
 
“Η άμεση αιτία της συντριβής ήταν η απουσία απόφασης του πληρώματος να πραγματοποιήσει το αεροσκάφος ένα δεύτερο γύρο και η συνέχιση της καθόδου του αεροσκάφους κάτω από το ελάχιστο ύψος ασφαλείας και ενώ δεν υπήρχε οπτική επαφή με το έδαφος”, υπογραμμίζει το πόρισμα.
 
Σαράντα τρεις επιβάτες σκοτώθηκαν επί τόπου και τρεις υπέκυψαν στη συνέχεια στα τραύματά τους.
 
Εκτός από το γεγονός ότι ο πλοηγός βρισκόταν σε κατάσταση μέθης, το πόρισμα αναφέρει ο συγκυβερνήτης “αγνοήθηκε” κατά τη διαδικασία της προσγείωσης.
 
Το πόρισμα αναφέρει ακόμα ότι οι μετεωρολογικές ενδείξεις που δόθηκαν στο πλήρωμα 10 λεπτά πριν από την προσγείωση ήσαν “ανακριβείς”, κυρίως σε ό,τι αφορά την πρόβλεψη για ομίχλη στην περιοχή.
 
Τέλος, το πόρισμα υπογραμμίζει “τη μη χρήση από το πλήρωμα των οργάνων ελέγχου της κατάστασης του αεροσκάφους κατά τη διαδικασία προσγείωσης”.
 
 

Κόσμος Τελευταίες ειδήσεις

Σχολιάστε