Πέμπτη, 28 Μαρ.
22oC Αθήνα

Συνεργάτης της Αμάλ Αλαμουντίν: Τώρα η καλύτερη ευκαιρία για επιστροφή των γλυπτών του Παρθενώνα!

ΦΩΤΟ ΑΡΧΕΙΟΥ
ΦΩΤΟ ΑΡΧΕΙΟΥ

– Με άρθρο του στον Guardian ο επικεφαλής της δικηγορικής ομάδας ζητάει την επιστροφή των Γλυπτών του Παρθενώνα
– Το Brexit είναι η ιδανική ευκαιρία
– “Τα μάρμαρα έχουν κλαπεί και η Βρετανία πρέπει να τα επιστρέψει”
– “Θα είναι σα να ενώνεται μία σκισμένη φωτογραφία”
– “Η επιστροφή θα είναι ευλογία για την Βρετανία και θρίαμβος για την Ευρώπη”

Με ένα απίστευτο άρθρο στον Guardian ο συνεργάτης της Αμάλ Αλαμουντίν – Κλούνει εξηγεί γιατί το Brexit είναι η κατάλληλη ευκαιρία για να επιστρέψουν τα Μάρμαρα του Παρθενώνα εκεί που ανήκουν, στην Ελλάδα! Ο γνωστός δικηγόρος Τζέφρι Ρόμπερτσον εξηγεί πως κατά την διάρκεια των διαπραγματεύσεων οφείλει αυτή η πρόταση να πέσει στο τραπέζι μιας και έτσι και οι δυο πλευρές θα ευνοηθούν.

“Ούτε μια βδομάδα μετά την ενεργοποίηση του άρθρου 50 και ήδη η ελπίδα για εγκάρδιες διαπραγματεύσεις μοιάζει αισιόδοξη. Το Σαββατοκύριακο, ανάμεσα σε διαξιφισμούς για το μέλλον του Γιβραλτάρ μετά το Brexit, ο πρώην ηγέτης των Εργατικών Μάικλ Χάουαρντ υπαινίχθη πως ένας τρόπος να διευθετηθεί το θέμα θα ήταν ένας πόλεμος με την Ισπανία” ξεκινάει το άρθρο του, ο δικηγόρος ο οποίος πριν λίγα χρόνια είχε επισκεφτεί την Αθήνα μιας και η ομάδα του θα βοηθούσε την τότε κυβέρνηση στην διεκδίκηση των Γλυπτών του Παρθενώνα.

Κατά την επίσκεψη του δικηγόρου μαζί με την Αμάλ Αλαμουντίν στην Ελλάδα

“Τα πιο σημαντικά σύμβολα της πολιτιστικής κληρονομιάς της Ευρώπης είναι τα Γλυπτά του Παρθενώνα. Τα μισά είναι στο νέο Μουσείο της Ακρόπολης, ενώ τα άλλα μισά, που άρπαξε από τον Παρθενώνα ένας Σκωτσέζος διπλωμάτης, κάθονται σε μια γκαλερί του Βρετανικού Μουσείου. Το να τεθεί στο τραπέζι των διαπραγματεύσεων του Brexit η επιστροφή των Γλυπτών θα μπορούσε να αποτελέσει ευλογία για τη Βρετανία και θρίαμβο για την ενίσχυση της ευρωπαϊκής κληρονομιάς.

Η επανένωση των Μαρμάρων είναι μια πολιτιστική επιτακτική ανάγκη, όχι τόσο για την Ελλάδα (οι πολίτες της είναι αμφίβολο αν έχουν καταγωγή από τον Περικλή), όσο για την Ευρώπη. Ενωμένα, θα συμβολίζουν μοναδικά το ξεκίνημα της πολιτισμένης ζωής στην Ευρώπη, 2.500 χρόνια πριν. Θα ‘ναι σαν να ξαναφτιάχνουμε μια σκισμένη φωτογραφία, που δείχνει ανθρώπους να περπατούν και να μιλούν, να παίζουν και (κυρίως) να πίνουν. Ενωμένα στο μουσείο υπό τον Παρθενώνα, τα Μάρμαρα θα αποτελούν τον υψηλότερο καλλιτεχνικό αρχιτεκτονικό θησαυρό της ηπείρου” τονίζει.

Μάλιστα, δίνει ιδιαίτερη έμφαση στο ότι τα συγκεκριμένα Γλυπτά έχουν κλαπεί! Ο δικηγόρος υπογραμμίζει ότι οφείλει η Ευρώπη να διεκδικήσει τα ελληνικά Γλυπτά ενόψει των διαπραγματεύσεων για το Brexit μιας και σύμφωνα με το Άρθρο 167 της Συνθήκης της Λισσαβόνας “όταν αναλαμβάνουν δράση υπό άλλες πρόνοιες της συνθήκης (όπως για παράδειγμα η ενεργοποίηση του Άρθρου 50) τόσο οι Βρυξέλλες όσο και όλα τα κράτη-μέλη πρέπει να λαμβάνουν υπόψη το σκοπό συντήρησης και διαφύλαξης πολιτιστικής κληρονομιάς ευρωπαϊκής σπουδαιότητας. Και δεν υπάρχει πιο σπουδαία πολιτιστική κληρονομιά από τα μάρμαρα του Παρθενώνα, επομένως οι διαπραγματευτές από όλες τις πλευρές θα πρέπει να λάβουν υπόψη την επανένωση αναφέρει τονίζοντας ότι η αξία των Μαρμάρων είναι ανεκτίμητη και πως “μία προσφορά του Ηνωμένου Βασιλείου να τα επιστρέψει θα πρέπει να γίνει δεκτή με αντάλλαγμα σημαντικές παραχωρήσεις”.

“Οι Ευρωπαίοι διαπραγματευτές θα περηφανευτούν για ένα πολιτιστικό επίτευγμα, και το Ηνωμένο Βασίλειο θα λάβει όχι μόνο γενναίες εκπτώσεις, αλλά και ευγνωμοσύνη για μια πράξη με την οποία όλοι συμφωνούν, σύμφωνα με τις δημοσκοπήσεις. Ο Ζαν Κλοντ Γιούνκερ και οι γραφειοκράτες του, καθώς και οι κυβερνήσεις ιδίως της Γερμανίας, της Γαλλίας και της Ιταλίας, συχνά κάνουν λόγο στη σημασία της ευρωπαϊκής κουλτούρας.

Και δεν πρέπει να χάσουν την ευκαιρία να την ενισχύσουν. Η ίδια η συνθήκη της ΕΕ, κατά τη γνώμη μου, τους υποχρεώνει να βάλουν την επανένωση των Μαρμάρων στο διαπραγματευτικό τραπέζι, και να κάνουν ό,τι μπορούν για να επιστρέψουν στην Αθήνα” καταλήγει.

Πηγή: the guardian

 

Κόσμος Τελευταίες ειδήσεις

Σχολιάστε