weather-icon °C AΘΗΝΑ
,

6 διατροφικές αλήθειες για τις δύσκολες μέρες του μήνα! Ναι, θέλεις σοκολάτα. Γιατί;

6 διατροφικές αλήθειες για τις δύσκολες μέρες του μήνα! Ναι, θέλεις σοκολάτα. Γιατί; | Newsit.gr

Είσαι κι εσύ από τις γυναίκες που δεν μπορούν να αντισταθούν σε αλμυρές και γλυκιές λιχουδιές τις ημέρες της περιόδου; Ή μήπως το δικό σου πρόβλημα είναι η σοκολάτα; Έχεις παρατηρήσει πως τρως περισσότερο κατά τη διάρκεια της έμμηνου ρύσης; Σου συμβαίνει να αναζητάς απεγνωσμένα κάτι αλκοολούχο για να νιώσεις καλύτερα εκείνες της ημέρες του μήνα; 6 αλήθειες γύρω από τη διατροφή, τις ημέρες της περιόδου…

Plus: Οι πιο σημαντικές τροφές που δεν πρέπει να λείπουν από το τραπέζι σου αυτές τις ημέρες και έξυπνα tips για να αντιμετωπίσεις τα συμπτώματα της περιόδου. 

Οι μεταβολές στα επίπεδα ορμονών στο σώμα είναι η αιτία για όλες αυτές τις αλλαγές στη διατροφική (και ψυχολογική) σου συμπεριφορά. «Πολλές μελέτες αναδεικνύουν την αύξηση της ενεργειακής πρόσληψης κατά 100-200 θερμίδες, αλλά και μικρή αύξηση στο μεταβολισμό κατά 5-10%» εξηγεί η Κλινική Διαιτολόγος Διατροφολόγος Έρικα Νταουτίδου.

Κάποια από τα συμπτώματα της έμμηνου ρύσης και του Προεμμηνορροϊκού Συνδρόμου (ΠΣ) είναι το πρήξιμο, η κατακράτηση υγρών, η ευαισθησία στο στήθος, η κούραση, οι κοιλιακοί πόνοι, οι πονοκέφαλοι, η κυκλοθυμία, η έντονη όρεξη για υπερκατανάλωση φαγητού και η προσωρινή αύξηση του σωματικού βάρους.

ΤΙ ΣΥΜΒΑΙΝΕΙ ΜΕ ΤΙΣ ΔΙΑΤΡΟΦΙΚΕΣ ΣΟΥ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΕΣ
Συγκεντρώσαμε μερικές από τις πιο συνηθισμένες επιπτώσεις της έμμηνου ρύσης στη διατροφή και ζητήσαμε από τη διαιτολόγο να μας εξηγήσει  γιατί συμβαίνει κάτι τέτοιο:

Τις δύσκολες μέρες τρως ακατάπαυστα – Οι ορμονικές διαταραχές αλλά και η ελαφριά αύξηση του μεταβολισμού οδηγούν σε αύξηση της όρεξης. Οι μεταβολές της διάθεσης είναι ένα ακόμη αίτιο υπερκατανάλωσης φαγητού, καθώς πολύ συχνά το φαγητό χρησιμοποιείται για να «μουδιάσει» τα έντονα συναισθήματα.

Σε πιάνει ληγούρα για κάτι γλυκό και ιδιαίτερα για τη σοκολάτα – Οι αλλαγές στην ισορροπία των ορμονών, οδηγούν σε αυξημένη ινσουλινοευαισθησία και πτώση των επιπέδων του σακχάρου. Αποτέλεσμα είναι η αύξηση της ανάγκης για εύκολο καύσιμο, όπως τα απλά σάκχαρα των γλυκών τροφίμων.

Όσον αφορά στη σοκολάτα τώρα, υπάρχουν κάποιες μη επιβεβαιωμένες θεωρίες για τον λόγο που αποτελεί το επίκεντρο της λιγούρας κατά τη διάρκεια της περιόδου. Πιθανώς να αυξάνει τη σεροτονίνη ή τη ντοπαμίνη, νευροδιαβιβαστές που βελτιώνουν τη διάθεση ή να καλύπτει τις ανάγκες σε μαγνήσιο. Υπάρχουν όμως και γυναίκες που συχνά δεν επιθυμούν άλλα τρόφιμα με τα ίδια συστατικά (με τη σοκολάτα) κατά την περίοδο, γεγονός που οδηγεί στο συμπέρασμα ότι η επιθυμία μπορεί να δημιουργείται απλά και μόνο λόγω της ευχάριστης γεύσης της σοκολάτας.

Νιώθεις έντονη την ανάγκη να τρως περισσότερα λιπαρά και δη, κρέας
– Τα κρεατικά είναι πηγή σιδήρου και καθώς οι ανάγκες σε σίδηρο αυξάνονται κατά την έμμηνο ρύση, είναι πιθανό να έχεις όρεξη για περισσότερο κρέας. Ίσως πάλι να έχεις ανάγκη από κάτι με έντονη γεύση ώστε να ικανοποιήσεις την κακή διάθεση και έτσι επιλέγεις να τρως λιπαρές, νόστιμες τροφές.

Diet Tip: Μπορείς εναλλακτικά να καταναλώσεις πιο άπαχα κομμάτια ή ψάρι, τα οποία θα μαγειρέψεις με τρόπο ώστε να είναι νόστιμα και να απολαύσεις ένα γεύμα που θα σε ευχαριστήσει.

Όταν σε πιάνουν τα νεύρα σου, το ρίχνεις στο φαγητό – Κάτι τέτοιο είναι λογικό να συμβαίνει! Το σύμπτωμα αυτό είναι ένδειξη πως χρησιμοποιείς το φαγητό για να κατευνάσεις τα συναισθήματά σου.

Είναι φορές από την δυσφορία και τον πόνο δεν μπορείς να φας τίποτα
– Πολύ συχνά συμβαίνει και αυτό. Μην πιέζεις τον εαυτό σου. Προσπάθησε όμως να καταναλώσεις κάποιες από τις τροφές που θα σε βοηθήσουν να κατευνάσεις τον πόνο (δες τον πίνακα παρακάτω), διότι πολλές από αυτές μπορούν να μειώσουν την ένταση των συμπτωμάτων δυσφορίας και πόνου.

Κάποιες φορές αποζητάς το αλκοόλ, γιατί σε κάνει να αισθανθείς καλύτερα – Το στρες, που συνοδεύεται από αύξηση της ορμόνης κορτιζόλης, μπορεί να χειροτερέψει τα δυσάρεστα συμπτώματα του Προεμμηνορροϊκού Συνδρόμου (ΠΣ) και της περιόδου. Ένα ποτήρι κρασί πιθανώς να σε χαλαρώνει, βελτιώνοντας τη διάθεσή σου και το αίσθημα δυσφορίας. Προσοχή όμως στην αφυδάτωση που μπορεί το αλκοόλ να προκαλέσει, επιβραδύνοντας την αιματική ροή. Γι αυτό, φρόντισε να καταναλώνεις ένα ποτήρι νερό για κάθε μερίδα αλκοόλης που καταναλώνεις ώστε να παραμείνεις ενυδατωμένη.

Δες στον πίνακα που ακολουθεί στην κατηγορία Fitness του ΤLIFE, τις τροφές που πρέπει να φροντίσεις να περιλαμβάνει το μενού διατροφής της περιόδου, για να αντιμετωπίσεις καλύτερα τα συμπτώματά της.

#TAGS MM