Τρίτη, 23 Απρ.
21oC Αθήνα

Καταρρίπτεται ο μύθος του νεανικού κοινού;

Τα πάνω κάτω στην τηλεοπτική αγορά

Εδώ και τρία χρόνια περίπου, στις μετρήσεις τηλεθέασης υπάρχει μία κατηγορία που αναφέρεται ως «νεανικό κοινό» ή «δυναμικό κοινό» και αναφέρεται στους τηλεθεατές ηλικίας 15 έως 44 ετών. Σύμφωνα με τα στοιχεία που είχαν οι υπεύθυνοι των τηλεοπτικών σταθμών, οι τηλεθεατές αυτοί είναι και το εν δυνάμει αγοραστικό κοινό και στο οποίο απευθύνονταν περισσότερο αφού αυτό κυρίως, πίστευαν ότι έφερνε τα έσοδα. Την αναφορά στο «νεανικό κοινό» θα την έχετε ακούσει πολλές φορές αφού και στις τηλεοπτικές εκπομπές αλλά και μέσα από τα άρθρα του Newsit που αφορούν τις τηλεθεάσεις, δημοσιοποιούμε τα ποσοστά τηλεθέασης των προγραμμάτων στο εν λόγω κοινό.
 
Τώρα όμως φαίνεται πως έρχονται τα πάνω κάτω στο τηλεοπτικό τοπίο αφού σε συνέδριο που πραγματοποιήθηκε για την τηλεόραση αρκετοί αμφισβήτησαν το «νεανικό κοινό» χαρακτηρίζοντάς το ως «μύθο».
 
Τα επιχειρήματά τους ήταν ότι με την οικονομική κρίση οι έχοντες χρήματα και που ανήκουν στο αγοραστικό κοινό (που ενδιαφέρει άμεσα τα διαφημιστικά γραφεία) είναι συνήθως ηλικίας πάνω από τα σαράντα. Ως εκ τούτου λοιπόν το «νεανικό κοινό» δεν είναι και τόσο «δυναμικό» για να ενδιαφέρει τη διαφημιστική αγορά και πρέπει τα τηλεοπτικά κανάλια να επαναπροσδιορίσουν τα προγράμματά τους.
 
Λογικό ήταν σε αυτή τη θέση να υπάρξουν έντονες αντιδράσεις από στελέχη τηλεοπτικών καναλιών που έχουν στηρίξει το προφίλ τους στην επιτυχημένη πορεία προγραμμάτων τους στο «νεανικό κοινό».
 
Ως πρόσθετο μάλιστα επιχείρημα όσων υποστηρίζουν ότι το «νεανικό κοινό είναι μύθος» ήταν ότι τον τελευταίο καιρό, στις μετρήσεις τηλεθέασης της AGB έχει προστεθεί ένα ακόμα κοινό, μία δηλαδή ακόμα κατηγορία αναφοράς μέτρησης τηλεθέασης. Αυτή έχει τον τίτλο «Υπεύθυνος αγορών νοικοκυριού» και αναφέρεται σε αυτόν που διαχειρίζεται τα οικονομικά σε κάθε σπίτι. Σε αυτόν δηλαδή που επιλέγει πού θα πάνε τα ευρωπουλάκια…! Κι αυτός, συνήθως, στις περισσότερες οικογένειες είναι άνω των 40 ετών.
 
Όπως καταλαβαίνετε λοιπόν τα τηλεοπτικά κανάλια τώρα πρέπει να επαναπροσδιορίσουν το τι τους πουλά και τι όχι, λαμβάνοντας υπόψη τους όχι το «νεανικό κοινό» αλλά το ποιο είναι το πραγματικά «δυναμικό». Κι αυτές οι νέες εκτιμήσεις θα δημιουργήσουν επανεκτιμήσεις των προγραμμάτων τους αφού σε αρκετές περιπτώσεις τα νούμερα τηλεθέασης μεταξύ του «νεανικού κοινού» και του «υπεύθυνου αγορών νοικοκυριού» είναι διαφορετικά …
 
Γρηγόρης Μελάς

Media Τελευταίες ειδήσεις

Σχολιάστε