Ειδήσεις ΤΖΟΚΕΡ· ΣΕΙΣΜΟΣ· ΚΑΙΡΟΣ ΑΘΗΝΑ· ΟΑΕΔ Λιακάδα 24 Αθήνα ΚΑΙΡΟΣ

«Αντέχει» η ζήτηση για παιχνίδια και είδη βρεφανάπτυξης

«Αντέχει» η ζήτηση για παιχνίδια και είδη βρεφανάπτυξης
Διαδώστε αυτό το άρθρο

 

Επιλογή κατηγορίας

Τελευταία ενημέρωση: 01.07.2010 | 16:55
Πρώτη δημοσίευση: 01.07.2010 | 16:55

Συγκέντρωση του κλάδου σε μεγάλες αλυσίδες - συρρικνώνονται τα παραδοσιακά σημεία πώλησης.

Ανοδική πορεία παρουσιάζουν τα τελευταία χρόνια οι πωλήσεις των αλυσίδων καταστημάτων παιχνιδιών, με μειούμενο ωστόσο ρυθμό το 2009. Είναι χαρακτηριστικό ότι οι πωλήσεις παραδοσιακών παιχνιδιών μέσω των αλυσίδων καταστημάτων παιχνιδιών παρουσίασαν μέσο ετήσιο ρυθμό αύξησης 8,5% την τριετία 2007-2009.

Επίσης, αύξηση παρατηρείται στις πωλήσεις ειδών βρεφανάπτυξης μέσω όμως των εξειδικευμένων καταστημάτων πώλησης αυτών. Οπως αναφέρεται σε σχετική έρευνα της Icap, κύριο χαρακτηριστικό του κλάδου της λιανικής πώλησης παιχνιδιών και ειδών βρεφανάπτυξης είναι η αυξανόμενη συγκέντρωση της αγοράς σε λίγες και μεγάλες αλυσίδες, με αποτέλεσμα τη σταδιακή συρρίκνωση του αριθμού των παραδοσιακών μεμονωμένων σημείων πώλησης και την περαιτέρω όξυνση του ανταγωνισμού. Σύμφωνα με παράγοντες του κλάδου η τάση αυτή οφείλεται, κατά κύριο λόγο, στην τιμολογιακή πολιτική των αλυσίδων, στη διεύρυνση της ποικιλίας των προσφερόμενων προϊόντων, στη διαφημιστική προβολή τους και στην αυξανόμενη γεωγραφική επέκταση του δικτύου των καταστημάτων τους τα τελευταία χρόνια.

Η εγχώρια αγορά των παιχνιδιών και βρεφικών ειδών ελέγχεται από λίγες μεγάλου κυρίως μεγέθους αλυσίδες. Οι εταιρείες αυτές, στην προσπάθειά τους να αυξήσουν τις συνολικές τους πωλήσεις επεκτείνονται στην πώληση ποικιλίας προϊόντων που έχουν άμεση σχέση με το παιδί και όχι μόνο. Κατά συνέπεια, έχουν προστεθεί στα καταστήματά τους ειδικά τμήματα ειδών βρεφανάπτυξης, εποχιακών προϊόντων, ειδών βιβλιοχαρτοπωλείου, κ.ά.

Αύξηση της τάξης του 6% παρουσίασαν οι πωλήσεις παιχνιδιών (παραδοσιακών και ηλεκτρονικών) μέσω των αλυσίδων καταστημάτων το 2009 σε σχέση με το 2008. Το μεγαλύτερο μερίδιο (περίπου 95%) καλύπτουν τα παραδοσιακά παιχνίδια. Τα ηλεκτρονικά παιχνίδια πωλούνται κυρίως μέσω των αλυσίδων καταστημάτων πολυμέσων και ηλεκτρικών ειδών, η δε πορεία τους είναι ανοδική. Όσον αφορά τα είδη βρεφανάπτυξης αυτά διατίθενται τόσο μέσω αλυσίδων παιχνιδιών, όσο και μέσω εξειδικευμένων αλυσίδων καταστημάτων ειδών βρεφανάπτυξης. Οι τελευταίες σημειώνουν ανοδική πορεία τα τελευταία χρόνια.

Σύμφωνα με εκτιμήσεις παραγόντων του κλάδου, οι πωλήσεις των παραδοσιακών παιχνιδιών μέσω των αλυσίδων καταστημάτων παιχνιδιών προβλέπεται ότι θα συνεχίσουν να αυξάνονται τη διετία 2010-2011, κυρίως λόγω της ανάπτυξης του δικτύου καταστημάτων τους. Οι πωλήσεις ηλεκτρονικών παιχνιδιών μέσω των αλυσίδων καταστημάτων πολυμέσων και ηλεκτρικών ειδών αναμένεται να συνεχίσουν την ανοδική τους πορεία, αποσπώντας μερίδιο από τις πωλήσεις ηλεκτρονικών παιχνιδιών των αλυσίδων καταστημάτων παιχνιδιών.

Μικρή ανοδική τάση εκτιμάται ότι θα παρουσιάσει, την ίδια περίοδο, και η συνολική αγορά ειδών βρεφανάπτυξης, η οποία θα καλυφθεί κυρίως από την αύξηση των πωλήσεων μέσω των αλυσίδων των εξειδικευμένων καταστημάτων ειδών βρεφανάπτυξης.

Με βάση την ανάλυση των ισολογισμών έξι (6) επιχειρήσεων εκμετάλλευσης αλυσίδων ειδών βρεφανάπτυξης προκύπτει ότι, το μικτό περιθώριο κέρδους των εταιρειών του δείγματος παρουσίασε αύξηση τη διετία 2007-2008 και ως μέσος όρος πενταετίας (2004-2008) διαμορφώθηκε στο 47,7%.


   Διαδώστε αυτό το άρθρο
close button

Κάντε Like: Newsit.gr στο Facebook