Ειδήσεις ΤΖΟΚΕΡ· ΣΕΙΣΜΟΣ· ΟΑΕΔ· ΤΕΛΗ ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑΣ 2017 Συννεφιά 10 Αθήνα Αναλυτικά

Δεν έχουμε λεφτά ούτε για αλλαντικά

Δεν έχουμε λεφτά ούτε για αλλαντικά
Διαδώστε αυτό το άρθρο

 

Επιλογή κατηγορίας

Τελευταία ενημέρωση: 05.03.2013 | 11:48

Νέα υποχώρηση της ζήτησης για αλλαντικά λόγω της κρίσης και μειωμένη κερδοφορία των εταιρειών του κλάδου, διαπιστώνει έρευνα της Hellastat.

Στην υποχώρηση της ζήτησης για τα προϊόντα του κλάδου αλλαντικών την τελευταία διετία συνέβαλαν η οικονομική κρίση και το περιορισμένο εισόδημα των καταναλωτών, καθώς δεν θεωρούνται προϊόντα πρώτης ανάγκης, όπως προκύπτει από τα συμπεράσματα έρευνας της Hellastat.

Η υποχώρηση της αγοράς οφείλεται, επίσης, στις συνεχείς προσφορές και μειώσεις τιμών που προβαίνουν οι εταιρείες του κλάδου, προκειμένου να ανταποκριθούν στις πιέσεις των καταναλωτών για φθηνότερα προϊόντα.

Στον κλάδο διαμορφώνεται ένα έντονα ανταγωνιστικό περιβάλλον, σύμφωνα με την Hellastat, που εντείνεται και από τα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας, τα οποία λόγω της χαμηλότερης τιμολόγησής τους κατακτούν ολοένα και μεγαλύτερα μερίδια. Επιπλέον, οι αλλαντοβιομηχανίες έχουν να αντιμετωπίσουν και το περιορισμένο μέγεθος της εγχώριας αγοράς, όπως εξάλλου καταδεικνύει και η χαμηλή κατά κεφαλή κατανάλωση αλλαντικών στη χώρα μας.

Σύμφωνα με την Hellastat, η έλλειψη επαρκούς ποσότητας εγχώριων πρώτων υλών καθιστά των κλάδο εξαρτώμενο από προμηθευτές του εξωτερικού, γεγονός το οποίο συνεπάγεται αυξημένα έξοδα παραγωγής. Μάλιστα, οι όροι εμπορικής συνεργασίας έχουν διαφοροποιηθεί, με τα διαστήματα παροχής πίστωσης να περιορίζονται, ενώ πολλές αγορές γίνονται πλέον μόνο με μετρητά.

Οι μεγαλύτερες εταιρείες επιδιώκουν ανανέωση με νέα προϊόντα (έτοιμα κατεψυγμένα γεύματα, προϊόντα υψηλότερης διατροφικής αξίας κ.λπ.) ενώ επεκτείνονται σε χώρες του εξωτερικού όπου η κατανάλωση είναι υψηλότερη.

Στη μελέτη της Hellastat αναλύονται οι οικονομικές καταστάσεις 21 επιχειρήσεων. Ο συνολικός κύκλος εργασιών των αλλαντοβιομηχανιών του δείγματος το 2011 υποχώρησε περαιτέρω κατά 1,7% σε 386,57 εκατ. ευρώ. Το 80% των εταιριών υπέστησαν μειωμένες πωλήσεις, με τη μέση κάμψη ανά εταιρία να σχηματίζεται σε -5,4%.

Διαβάστε επίσης:





   Διαδώστε αυτό το άρθρο
close button

Κάντε Like: Newsit.gr στο Facebook