Ειδήσεις ΤΖΟΚΕΡ· ΣΕΙΣΜΟΣ· ΟΑΕΔ· ΤΕΛΗ ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑΣ 2017 10 Αθήνα Αναλυτικά

H κατάσταση χειροτερεύει. Προτάσεις και ιδέες για την έξοδο από την κρίση και την Ελλάδα της δημιουργίας

Διαδώστε αυτό το άρθρο

 

Επιλογή κατηγορίας

Τελευταία ενημέρωση: 16.01.2012 | 14:02
Πρώτη δημοσίευση: 16.01.2012 | 13:50

Η Πατρίδα μας βυθίζεται. Ο ρυθμός των μεταρρυθμίσεων, όχι μόνο είναι ανεπαρκής, αλλά, πολλές φορές και προς την λάθος κατεύθυνση.

Πρέπει σαν έθνος να αποφασίσουμε αν θα παραμείνουμε τελευταίοι και θα επικαλούμαστε «την Ελληνική ιδιαιτερότητα», αν θα δηλώνουμε «εξουθενωμένοι», ή αν θα τους κάνουμε «να τρίβουν τα μάτια τους»! Πρέπει να αναδείξουμε ένα νέο δυναμισμό, αντάξιο της Ιστορίας μας. Να γίνουμε πρωτοπόροι και όχι να κοιτάμε πώς θα αναβάλλουμε τις απαραίτητες ριζοσπαστικές μεταρρυθμίσεις!

Παραθέτω κάποιες ιδέες για συγκεκριμένα μέτρα προκειμένου να ανταποκριθούμε στις σημερινές προκλήσεις και να δώσουμε νέα πνοή στο έθνος μας και στην οικονομία.

1. ΣΤΗ ΚΟΣΜΑΡΑ ΜΑΣ: Η ΕΥΡΩΠΗ, ύστερα από την ‘τελωνειακή’ και την ‘νομισματική’ ένωση, θα προχωρήσει σε κάποιας μορφής ‘δημοσιονομική’ ένωση, με «Γερμανική’ πειθαρχία. Οι Προϋπολογισμοί θα συντάσσονται από κάθε χώρα ξεχωριστά, αλλά σύμφωνα με πολύ αυστηρές προδιαγραφές και πολύ αυστηρούς στόχους. Οι παραβάτες θα τιμωρούνται. Το κέντρο βάρους των αποφάσεων και ο κεντρικός συντονισμός θα γίνεται όχι στις Βρυξέλλες, αλλά στο Βερολίνο! Αντί να αντιδρούμε σαν ουραγοί, να κάνουμε ό,τι πρέπει ώστε να βρεθούμε στην ‘πρώτη ταχύτητα’.

2. Οι μήνες περνάνε και αντί να απομακρυνόμαστε από την κατάρρευση βρισκόμαστε πιο κοντά παρά ποτέ και στην κατάρρευση και στη δραχμή. [Το έλλειμμα για το 2011 θα είναι στο 11% περίπου. Στη Βρετανία και τις ΗΠΑ 9%, στην Ισπανία και την Ιαπωνία 8%, στην Γαλλία 6%, στην Ιταλία 4%, στη Γερμανία 1%] Οι τράπεζες τροφοδοτούνται με ρευστό ‘με φορτηγά’ από την Ευρωπαϊκή Κεντρική Τράπεζα (Τράπεζα Ελλάδος) για να καλύψουν τις συνεχείς αναλήψεις κεφαλαίων. Παρ’ όλα αυτά στα περισσότερα τηλεπαράθυρα όλοι οι επιφανείς παρουσιαστές ‘αποδίδουν’ την κρίση στην προσπάθεια περιμαζέματος των ελλειμμάτων και στην πίεση των αγορών σε βάρος του ‘κοινωνικού κράτους’. Θεωρούν δηλαδή, πως οι αγορές (οι αποταμιευτές όλου του κόσμου δηλαδή, μικροί και μεγάλοι) είναι υποχρεωμένοι να δανείζουν χωρίς όριο κάθε Κυβέρνηση, της οποίας οι, κατά κανόνα, άσχετοι με το αντικείμενο Υπουργοί μπορούν να μοιράζουν παροχές και να παριστάνουν τους Αγιοβασίληδες, χωρίς κανείς τους να σκοτίζεται πώς θα αποπληρωθούν όλα αυτά!

3. Το πρόβλημα δημιουργήθηκε επειδή, πολύ χονδρικά, κάθε χρόνο το Δημόσιο ξόδευε και ξοδεύει ακόμα πολύ περισσότερα απ’ όσα εισπράττει. Εισέπραττε 55 δισεκ.ευρώ και ξόδευε 80-90 δισεκ.. Χρόνο με το χρόνο το χρέος μαζεύτηκε και έφθασε στα 370 δισεκ. ευρώ, χωρίς να υπολογίζουμε τις τουλάχιστον 45 δισεκ εγγυήσεις που έχει εκδώσει το δημόσιο για να μην κλείσουν οι κρατικές και οι μικρομεσαίες επιχειρήσεις. {Από τα 370 δισεκ χρέους, τα 225 είναι από δάνεια που πήραμε για να πληρώσουμε τους τόκους όλα αυτά τα χρόνια!. Το χρέος ανατροφοδοτείται από τους τόκους και καταβροχθίζει την οικονομία.} Με τη συστηματική δυσφήμιση που έγινε από τον Νοέμβριο του 2009 (για πλαστά στοιχεία, για έλλειμμα, 15%+, για Τιτανικό, για πρωτόγνωρη διαφθορά), οι αγορές τρόμαξαν, το έβαλαν στα πόδια, υπέστησαν τεράστιες ζημίες από την κατάρρευση της αξίας των ομολόγων τα οποία είχαν αγοράσει και σταμάτησαν να μας δανείζουν.

4. Δηλαδή, πολλοί θεωρούν δηλαδή πως οι αποταμιευτές (και όσοι διαχειρίζονται τις αποταμιεύσεις του ευρύτατου κοινού ανά την υφήλιο), έχουν την υποχρέωση να συνεχίζουν να δανειοδοτούν άσωτα πολιτικά συστήματα και Κυβερνήσεις. Να στηρίζουν αυτήν την ‘πυραμίδα’ όσο πάει! Και όταν τρομάξουν –ομαδικά-, τότε όλοι μαζί (οι αγορές δηλαδή) να υποστούν απίθανες ζημίες.

5. ΟΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΟΙ ΔΕΝ ΑΝΤΙΛΑΜΒΑΝΟΝΤΑΙ ΠΩΣ ΚΑΙ ΣΤΗ ΔΡΑΧΜΗ να επιστρέφαμε, δεν θα μπορούσαμε να εισπράττουμε 55 δισεκ και να ξοδεύουμε 80-85 δισεκ. Κανείς μη παλαβός δεν θα μας δάνειζε. Όσοι θεωρούν πως με κάποια εξυπνάδα θα αποφύγουμε την νομοτέλεια για συμμάζεμα, προσφέρουν πολύ κακή υπηρεσία στην Πατρίδα μας!

6. Οι αγορές έχουν ήδη χάσει τεράστια ποσά από τις επενδύσεις τους στην Ελλάδα. Όχι μόνο όσοι επένδυσαν στο Χρηματιστήριο, σε τραπεζικές μετοχές, σε επιχειρήσεις και σε ακίνητα, αλλά και όσοι επένδυσαν σε Ομόλογα του Ελληνικού Δημοσίου! Όταν στο Γενικό Λογιστήριο προέβλεψα τις επερχόμενες δυσχέρειες, υιοθετήσαμε τη στρατηγική της δραστικής επιμήκυνσης της μέσης διάρκειας του χρέους. Δανειστήκαμε για 20-ετείς και για πρώτη φορά στην ιστορία της Πατρίδας μας για 30-ετείς και 50-ετείς διάρκειες.... Και ξέρετε με τι κόστος; Μόνο 29 μονάδες βάσης, δηλαδή 0,29% πάνω από το αντίστοιχο κόστος δανεισμού της Γερμανίας!! Όχι 35.000,- μονάδες βάσης (δηλ. 35%) παραπάνω όπως απαιτούν οι αγορές σήμερα.....Δηλαδή, το όφελος της Χώρας μας από αυτό τον δανεισμό είναι σήμερα της τάξης των 15 δισεκ. ευρώ. Αντίστοιχα, οι ‘αγορές’ που επένδυσαν σε αυτά τα ομόλογά έχασαν 15 δισεκ.ευρώ!

Γι ‘αυτά τα δάνεια, οι βουλευτές του ΠΑΣΟΚ ‘με τρέλαναν’ στις Επερωτήσεις στη Βουλή, διότι, τάχα, αν δανειζόμασταν μόνο για διάρκειες 1- ή 2-ετών, το επιτόκιο θα ήταν 0,25% φθηνότερο! Αν είχαμε ακολουθήσει τις ανοησίες τους, σήμερα θα πληρώναμε για να αναπληρώσουμε αυτά τα δάνεια 35% παραπάνω κάθε χρόνο!....Για πλήρη απολογισμό του έργου μου στο www.petrosdoukas.gr. Με ελάχιστες εξαιρέσεις, την επερχόμενη κρίση δεν την προέβλεψε ούτε η Wall Street, ούτε τα golden boys, ούτε η Ευρ. Κεντρ. Τράπεζα (που αύξανε τα προεξοφλητικά της επιτόκια όταν είχε ήδη αρχίσει η κατάρρευση), ούτε η ΕΕ]

7. Αλλά το πρόβλημά μας δεν είναι μόνο τα δομικά ελλείμματα και το χρέος: Ας μην ξεχνάμε πως:
(1) Η παραγωγικότητά μας είναι σχετικά χαμηλή (γι’ αυτό και κανείς μα κανείς δεν επενδύει στη Χώρα μας. Γι’ αυτό και οι εξαγωγές μας είναι λιγότερες και από το 1/3 των εισαγωγών μας!
(2) Η ροή των επενδύσεων είναι μηδενική. Όχι μόνο δεν επενδύει κανείς μέσα σε ένα τέτοιο αβέβαιο και αντι-επιχειρηματικό περιβάλλον, αλλά πολλοί κοιτάνε πως θα γλυτώσουν τις επενδύσεις και την περιουσία τους ‘φυγαδεύοντά’ τα στο εξωτερικό. Αν ήμασταν παράδεισος κερδοφορίας και αποτελεσματικότητας, προφανώς θα υπήρχε ‘ουρά’ επενδυτών!
(3) Έχουμε εθιστεί- να καταναλώνουμε πολύ περισσότερα απ’ όσα παράγουμε! Οι Ευρωπαίοι αρνούνται πλέον να μας δανείζουν για να συντηρούμε μισθούς και εισοδήματα που να επιτρέπουν τέτοιου ύψους συνολική κατανάλωση που δεν ανταποκρίνεται σε αντίστοιχης αξίας παραγωγή! Στο παρελθόν μπορούσαμε, γιατί οι αγορές είχαν μια κάπως ‘μυωπική’ αντίληψη της κατάστασης και μας δάνειζαν. Μάλιστα υπήρχε και ανταγωνισμός για το ποιός θα μας πρωτοδανείσει, για να μην χάσουν οι τραπεζίτες ‘τη δουλειά’ και μείνουν πίσω στα League Tables! Τώρα που οι αγορές αντελήφθησαν πως τεράστια ποσά δανείων δεν μπορούν να εξυπηρετηθούν (όχι μόνο στην Ελλάδα), τα πράγματα άλλαξαν και ‘φυσάν και το γιαούρτι’ (δηλαδή όχι μόνο δεν μας δανείζει κανείς, αλλά ξεπουλάνε όσο-όσο και τα ομόλογα στα οποία είχαν επενδύσει.)!

ΙΙ. ΤΙ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΓΙΝΕΙ

1. Ο Πρωθυπουργός να αναλάβει άμεσα πρωτοβουλία σε όλη την Ευρώπη να σταματήσει κάθε συζήτηση για επάνοδο στη δραχμή. Η ψυχολογία της αγοράς καταρρέει. Κανείς στα συγκαλά του δεν θα φέρει ένα ευρώ στην Ελλάδα, όσο επικρέμεται το φάσμα της επανόδου στη δραχμή. Να περάσει το μήνυμα ότι έχουμε φύγει από τη «Ζώνη του Λυκόφωτος» και πως θα είμαστε στη πρώτη γραμμή της νέας εποχής και όχι ουραγοί.
2. Θεωρώ πως πρέπει να στηρίξουμε την Κυβέρνηση Παπαδήμου, έστω και αν δείχνει αργόστροφη και πλαδαρή. Δυστυχώς, η σύνθεσή της δείχνει τι συμβιβασμοί γίνονται όταν αναγκάζονται τα Κόμματα να συνεργασθούν. Δεν προσπάθησαν καν να αξιοποιήσουν άριστους Έλληνες που δεν είναι μέσα στα κομματικά κυκλώματα. Παρόλα αυτά πρέπει να την στηρίξουμε γιατί δεν υπάρχει καλύτερη επιλογή. Τον Μάρτιο λήγουν περίπου 15 δισεκ.ευρώ που πρέπει να αναχρηματοδοτηθούν από την ΕΕ και το ΔΝΤ. Πώς θα βρεθούμε μέσα σε προεκλογική περίοδο αν δεν έχουν ρυθμιστεί όλα τα σχετικά με τα νέα δάνεια;

3. Έστω και μέσα σε αυτή την ιδιαίτερα αρνητική διεθνή συγκυρία, να εντατικοποιήσουμε την προσπάθεια να δημιουργήσουμε πλεονάσματα στη δημόσια διαχείριση, -δηλαδή να ξοδεύουμε λίγο λιγότερα απ´ όσα εισπράττουμε- ώστε έτσι να μειώσουμε την εξάρτησή μας από τους ξένους και τον δανεισμό... ΧΩΡΙΣ ΔΗΜΟΣΙΟΝΟΜΙΚΑ ΠΛΕΟΝΑΣΜΑΤΑ Η ΧΩΡΑ ΜΑΣ ΘΑ ΠΑΡΑΜΕΝΕΙ ΟΥΡΑΓΟΣ, ΕΞΑΡΤΗΜΕΝΗ, ΥΠΟΤΕΛΗΣ ΚΑΙ ΑΝΑΞΙΑ ΤΗΣ ΙΣΤΟΡΙΑΣ ΤΗΣ.

4. Σε αυτή την προσπάθεια μείωσης των δαπανών, δεν μπορεί η Κυβέρνηση να συντηρεί δύο Αντιπροέδρους (ενώ ολόκληρη Αμερική έχει μόνον ένα Πρόεδρο και έναν Αντιπρόεδρο) και 50-μελές Υπουργικό Συμβούλιο. Ακόμη και ο Κυβερνητικός Εκπρόσωπος είναι Υπουργός! Χρειάζεται παραδειγματική μείωση του μεγέθους και του κόστους της Κυβέρνησης.

5. Το πρόβλημα ΔΕΝ είναι τόσο τα φορολογικά έσοδα, όσο οι δαπάνες. Το Δημόσιο πρώτα ξοδεύει δεξιά και αριστερά και μετά ψάχνει να δει πώς θα χρηματοδοτήσει τις δαπάνες! Αυτό έπρεπε και πρέπει να σταματήσει. Ούτε έχει πόρους, ούτε τη δανείζει κανείς. Ούτε ανέχονται τα πιο νοικοκυρεμένα κράτη να ζούμε συνέχεια σε βάρος των δικών τους φορολογουμένων. Πρέπει να αντιληφθούμε πως οι ‘εταίροι’ μας δεν πρόκειται να μας δανείζουν για να συντηρούμε υψηλά ελλείμματα, ώστε να μπορέσει η δική μας Κυβέρνηση να χαλαρώσει την προσπάθεια και να ρίξει χρήμα στην αγορά, μήπως και πάρει μπρος η οικονομία. Η οικονομία δεν θα πάρει μπρός αν δεν λυθεί το πρόβλημα της υπερχρέωσης, των ελλειμμάτων, της γραφειοκρατίας, των εξοντωτικών φόρων, του ασταθούς και αβέβαιου φορολογικού περιβάλλοντος και της ανταγωνιστικότητας. Μια μηχανή που έχει ‘μπουκώσει’ δεν πρόκειται να πάρει μπρος αν απλά χύσεις απάνω της ένα κουβά βενζίνη!

6. Να πιστέψουμε στους εαυτούς μας. Στη δημιουργικότητά μας, στη φιλοπονία μας και στην ιστορία μας. Δεν μας αξίζει η θέση του ουραγού. Όταν ήμουν Γενικός Διευθυντής στην Σίτιμπανκ Ελλάδας, υπερείχαμε κατά πολύ από τη Σίτιμπανκ Φρανκφούρτης. Σε εργατικότητα, σε επιμέλεια, σε επινοήσεις, σε κερδοφορία. Και ας ήταν οι μισθοί μας χαμηλότεροι. Σταδιακά φτάσαμε πολύ κοντά στις αμοιβές τους. Δεν μπορεί συνέχεια να τσακωνόμαστε μεταξύ μας, όπως οι Βυζαντινοί λίγο πριν μας κατακτήσουν οι Τούρκοι!
Οι Σκοπιανοί έστησαν άγαλμα του Φιλίππου, του Μεγάλου Αλεξάνδρου στη κεντρική τους πλατεία και δεν μπορέσαμε να αρθρώσουμε λέξη! Στο Αιγαίο δεν αποτολμάμε να καθορίσουμε τις ζώνες αποκλειστικής οικονομικής εκμετάλλευσης. Γιατί; Γιατί είμαστε οικονομικά αδύναμοι και εξαρτημένοι! Η Τουρκική Tubitak Sage κατασκεύασε και δοκίμασε με επιτυχία τον πρώτο της cruise missile, η Turkish Technic κατασκευάζει κολοσσιαίο υπόστεγο και υπερμοντέρνες εγκαταστάσεις επισκευής αεροσκαφών και εμείς με το ζόρι βρίσκουμε ανταλλακτικά για τα αμυντικά μας.
Η νεολαία μας δεν έχουν πρότυπα. Στα ‘Νέα των 8’, στα σήριαλ, στην τηλεόραση, τον κινηματογράφο, την πολιτική, δεν βρίσκουν ποιόν να θαυμάσουν, σε ποιόν να προσπαθήσουν να μοιάσουν!

7. Να εντατικοποιήσουμε την προσπάθεια για βελτίωση της παραγωγικότητας ώστε να προσελκύσουμε επενδύσεις... Όσο πιο λίγα παράγουμε, τόσο λιγότερο άνετα θα ζούμε. Η αύξηση της παραγωγής προέρχεται μόνο από τη βελτίωση της τεχνογνωσίας και τις επενδύσεις (και κατά δεύτερο λόγο από το να δουλεύουμε περισσότερο). Αν δεν βελτιώσουμε το επενδυτικό κλίμα και την ελκυστικότητα των επενδύσεων -με απελευθέρωση των αγορών και των εργασιακών σχέσεων-, θα μείνουμε κι’ άλλο πίσω! Με την αύξηση των επενδύσεων θα τονωθεί η οικονομική δραστηριότητα, η επιχειρηματικότητα, θα δημιουργηθούν νέες θέσεις απασχόλησης, θα αναδείξουμε την ΕΛΛΑΔΑ ΤΗΣ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑΣ. Χωρίς επενδύσεις και ανάπτυξη δεν θα έχουμε τα έσοδα που θα στηρίξουν τον κοινωνικό ρόλο του κράτους.

8. Πρέπει να ‘επαναλειτουργήσει’ το κράτος. Η χώρα δείχνει σχεδόν ΄μη κυβερνήσιμη’! Μέτρα ψηφίζονται και δεν μπορούν να εφαρμοσθούν. Π.χ., ο νόμος για την κατάργηση των συλλογικών συμβάσεων εργασίας δεν εφαρμόζεται γιατί ο αρμόδιος Υπουργός δεν υπογράφει τις σχετικές εφαρμοστικές πράξεις! Και πολλοί, δυστυχώς, ακόμα δεν έχουν αντιληφθεί ποιό ακριβώς είναι το πρόβλημα. Ποιά είναι η φύση και η ουσία του, όπως δίδασκε ο Αριστοτέλης.

ΙΙΙ. ΤΟ ΠΟΛΙΤΙΚΟ ΣΥΣΤΗΜΑ

Το πολιτικό σύστημα χρειάζεται μια νέα ‘νομιμοποίηση’. Η Κυβέρνηση δεν μπορεί να πείσει ούτε τα δικά της στελέχη και τους βουλευτές της! Η νομιμοποίηση αυτή μπορεί να προέλθει:
1. Από εκλογές, μόλις η Κυβέρνηση Παπαδήμου ‘ολοκληρώσει’ το βασικό έργο της, ώστε όλοι (και οι ‘αγανακτισμένοι’) να έχουν τη δυνατότητα να συμμετάσχουν και να γίνουν μέρος και της λύσης (αλλά και του προβλήματος)!!
2. Από την υιοθέτηση του ασυμβίβαστου μεταξύ του Υπουργικού (εκτελεστικού) και του Βουλευτικού (νομοθετικού) λειτουργήματος. Όποιος βουλευτής γίνεται υπουργός, να παραιτείται από τη θέση του βουλευτή. Οι Υπουργοί να επιλέγονται από τους επιτυχημένους πολίτες σε κάθε ειδικότητα.
3. Από την κατάργηση της ασυλίας των βουλευτών, ώστε να μην θεωρούν οι πολίτες πως οι πολιτικοί είναι πολίτες VIP κατηγορίας,
4. Από μια έστω συμβολική νέα μείωση των αποδοχών τους, χωρίς να είναι τόση που θα τους σπρώξει στην αγκαλιά έκνομης χρηματοδότησης, Υπάρχουν βουλευτές και υπουργοί οι οποίοι πριν εκλεγούν δήλωναν εισόδημα 800 ευρώ το μήνα. Με την εκλογή τους, οι απολαβές τους εκτοξεύτηκαν στις 7 χιλ. ευρώ!
5. Από την δημοσιοποίηση-όχι απλά του ´πόθεν έσχες´ του κάθε υποψηφίου-, αλλά και των πλήρων φορολογικών δηλώσεών τους ΠΡΙΝ κατέβουν υποψήφιοι και εκλεγούν. Να κατατεθούν σήμερα και ΑΝΑΔΡΟΜΙΚΑ! [Εγώ το έκανα ήδη, επίσημα στη Βουλή.]
6. Από τη μείωση του αριθμού των βουλευτών από 300 σε 200. Ούτως ή άλλως, (α) με την «Κομματική Πειθαρχία» που τους επιβάλλεται στα κρίσιμα νομοσχέδια, οι πρωτοβουλίες που μπορεί να πάρουν είναι περιορισμένες. Και (β) ας μην ξεχνάμε πως οι βουλευτές δυστυχώς, ΔΕΝ νομοθετούν. Το νομοθετικό έργο έχουν αναλάβει οι Υπουργοί με τους συμβούλους τους.
7. Από την αλλαγή του πολιτεύματος από πρωθυπουργοκεντρική σε προεδρική δημοκρατία (ο Πρόεδρος να εκλέγεται άμεσα από τον λαό), ώστε να υπάρχει σταθερότητα στην κορυφή του πολιτεύματος.

ΙV. ΑΜΕΣΕΣ ΕΝΕΡΓΕΙΕΣ
1. Όπως αναφέραμε παραπάνω, πρέπει ΝΑ ΑΛΛΑΞΟΥΜΕ ΤΟ ΠΟΛΥ ΑΡΝΗΤΙΚΟ ΣΕ ΒΑΡΟΣ ΜΑΣ ΚΛΙΜΑ: Ο Πρόεδρος της Δημοκρατίας, ο Πρωθυπουργός και οι πολιτικοί αρχηγοί να αναλάβουν άμεσα πρωτοβουλία σε όλη την Ευρώπη για να σταματήσει κάθε συζήτηση για επάνοδο στη δραχμή.
{Έχουμε και ένα όπλο που δεν αξιοποιούμε επαρκώς: Η έξοδος της Ελλάδας από το ευρώ δεν θα συνέφερε και τους Ευρωπαίους! ΗΔΗ ΕΧΟΥΝ ΛΟΥΣΤΕΙ ΤΟ ΠΡΟΒΛΗΜΑ ΚΑΙ ΥΠΟΣΤΕΙ ΤΙΣ ΣΥΝΕΠΕΙΕΣ! Ήδη έχουν ‘επενδύσει» στο Ελληνικό ‘πρόβλημα’: 50 δισεκ.ευρώ για την αγορά Ελληνικών ομολόγων στην δευτερογενή αγορά, + 110 δισεκ.ευρώ ενίσχυση της ρευστότητας των Ελληνικών τραπεζών, + 110 δισεκ η πρώτη δανειακή σύμβαση, + 130 δισεκ ευρώ η επόμενη δανειακή σύμβαση = 400 δισεκ ευρώ περίπου. Συν όλα το κοινοτικά προγράμματα χρηματοδότησης επενδύσεων! Τι νόημα θα είχε η έξοδος της Ελλάδας, στο μέσο μιας τεράστιας προσπάθειας δημιουργίας πρωτογενών πλεονασμάτων; Ποιός θα ωφελείτο στην Ευρώπη από μια κατάρρευση της οικονομίας και της προσπάθειας; Το μόνο νόημα θα ήταν αυτό «του παραδειγματισμού», και μάλιστα τώρα που η μέχρι πρόσφατε ‘υποστηρικτής’ μας Γαλλία δείχνει να έχει χαλαρώσει την στήριξη που παρείχε στην Ελλάδα. ΕΠΙΠΛΕΟΝ, οι ΗΠΑ ανησυχούν με την επεκτατική στρατηγική της Τουρκίας του Ερντογάν, τις εξελίξεις σε Αίγυπτο και Συρία, κλπ., και μπορούν να ρίξουν μεγαλύτερο βάρος στην υπόθεση της διάσωσης της Χώρας μας.}
2. Να διαλαλήσουμε στις αγορές ότι θα κάνουμε ό,τι πρέπει για να βάλλουμε σε τάξη τα δημόσια οικονομικά μας και για να βελτιώσουμε την ανταγωνιστικότητά μας. Δεν μπορεί να εισάγουμε τριπλάσια απ’όσα εξάγουμε.
3. ΝΑ ΜΕΙΩΘΕΙ Ο ΟΓΚΟΣ ΚΑΙ ΤΟ ΚΟΣΤΟΣ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑΣ ΤΗΣ ΚΥΒΕΡΝΗΣΗΣ: H Κυβέρνηση είναι ένα συνοθύλευμα 50 Υπουργών, με δύο Αντιπροέδρους (όταν η Αμερική έχει μόνον έναν), με Υπουργούς πολλοί από τους οποίους δεν έχουν επαρκή γνώση του αντικειμένου, με άλλους Υπουργούς να ασχολούνται κυρίως με τα εσωκομματικά τους, τις δημόσιες σχέσεις εντός και εκτός Ελλάδος και με την κομματική τους πελατεία, ακόμα και τώρα που βουλιάζει η Χώρα… Χρειάζεται παραδειγματική μείωση του μεγέθους και του κόστους της Κυβέρνησης.
4. Για παράδειγμα, στα 3½ χρόνια που ήμουν στο Υπουργείο Οικονομικών, χρειάστηκε να βάλω τουλάχιστον 4500 υπογραφές σε Αποφάσεις, Εγκυκλίους, Σχέδια Νόμων, ενώ οι αντίστοιχοι Υπουργοί και Υφυπουργοί στα προοδευμένα Κράτη δεν χρειάζεται να υπογράφουν πάνω από 1-2 έγγραφα την ημέρα. ΑΝΤΙ για την απαραίτητη από τους νόμους «Υπογραφή Υπουργού», να επαρκούν οι υπογραφές των αρμοδίων Γενικών Διευθυντών, και ίσως του Γενικού Γραμματέα, αν και η θέση αυτή θα μπορούσε να καταργηθεί. Όταν ένας Υπουργός επιβάλλεται από τον Νόμο να υπογράφει ένα έγγραφο, το θέμα εκφυλίζεται από ‘υπηρεσιακό’ σε ‘πολιτικό’ με τα γνωστά μικροπολιτικά επακόλουθα. Γι’ αυτό και πολλοί Υπουργοί, απολαμβάνουν τον θώκο τους και αποφεύγουν να υπογράψουν, εκτός αν παρακινηθούν από άλλα κίνητρα! {Λιγότεροι, αλλά καλύτερου επιπέδου Υπουργοί.}

5. Να πείσουμε τους Ευρωπαίους πως ΔΕΝ μπορούμε να εξυπηρετήσουμε τέτοιο τεράστιο χρέος και μάλιστα κάτω από μια τέτοια πρωτοφανή ύφεση. Ισχύουν αυτά που είχε γράψει ο John Maynard Keynes [The Economic Consequences of Peace, 1919] για τις τεράστιες πολεμικές αποζημιώσεις που επέβαλαν οι σύμμαχοι στην ηττημένη Γερμανία μετά τον Πρώτο Παγκόσμιο Πόλεμο. Ότι δηλαδή τα μεγέθη ήταν εξωπραγματικά και πως απλά θα εξαθλίωναν και αποσταθεροποιούσαν την Γερμανία. Αυτός ήταν και ένας από τους λόγους που ο Χίτλερ επεβλήθη (με τις γνωστές ολέθριες για την ανθρωπότητα και την ίδια τη Γερμανία συνέπειες) και μονομερώς έπαυσε κάθε πληρωμή.

Δεδομένου αυτού, ΤΙ ΘΑ ΜΠΟΡΟΥΣΕ ΝΑ ΚΑΝΕΙ Η ΕΥΡΩΠΗ;
(Α) Να αποσύρει και να διαγράψει τα 60 δισεκ. ευρώ ομολόγων του Ελληνικού Δημοσίου που έχει αγοράσει στις δευτερογενείς αγορές η Ευρωπαϊκή Κεντρική Τράπεζα, ή να τα πουλήσει στην Ελλάδα προς 20 σέντς το ευρώ, με ειδικό δάνειο που θα συναφθεί από όποιος τελικά θα είναι ο αρμόδιος Ευρωπαϊκός φορέας.
(Β) Tο EFSF να αγοράσει στις δευτερογενείς αγορές όσα Ελληνικά ομόλογα μπορεί (τώρα που οι τιμές είναι εξαιρετικά συμπιεσμένες) με σκοπό την απόσυρση και διαγραφή τους.
(Γ) Να αποφασίσει ότι για ένα μικρό διάστημα πρέπει να επιτραπεί στην ΕΚΤ να χρηματοδοτεί την στήριξη των αγορών Ομολόγων. Αυτό θα σήμαινε, τελικά, και το ‘τύπωμα χρήματος’ και την αύξηση της νομισματικής κυκλοφορίας. Όπως έχει κάνει το Federal Reserve των ΗΠΑ για να ηρεμήσουν οι αγορές. Η αύξηση της νομισματικής κυκλοφορίας μεσοπρόθεσμα θα είχε πληθωριστικές συνέπειες τις οποίες, κυρίως οι Γερμανοί, φοβούνται όπως ο διάολος το λιβάνι. Αλλά δεδομένης της βαθειάς ύφεσης, και αν οι επεμβάσεις είναι προσωρινές, το πληθωριστικό αποτέλεσμα θα είναι σχετικά ανώδυνο και διαχειρίσιμο.
6. Να συντονιστούμε με τις ενέργειες της Ιταλίας, δεδομένου ότι η κατάσταση χειροτερεύει διεθνώς. Αν η Ιταλία ‘πέσει’, δύσκολα θα γλυτώσουμε τα χειρότερα.
7. Ο νέος Πρωθυπουργός να δημιουργήσει ένα Οικονομικό Συμβούλιο στο οποίο να συμμετέχουν αξιόλογοι Έλληνες όπως πολύ ενδεικτικά ο Αλέκος Παπαδόπουλος, ο Σπύρος Θεοδωρόπουλος, ο Δημήτρης Παπαλεξόπουλος, ο Λουκάς Τσούκαλης, ο Στέφανος Μάνος, ο Μιχάλης Ιακωβίδης, κ.α., οι οποίοι θα μπορούν να συζητούν μαζί του εναλλακτικές ιδέες και προτάσεις.

V. ΕΙΔΙΚΑ ΜΕΤΡΑ

1. Μαζικές αποκρατικοποιήσεις, και εννοώ μαζικές και άμεσες (και της ΔΕΘ), έστω και τώρα που οι τιμές των μετοχών και οι αξίες έχουν καταρρεύσει... Πέρασαν 24 μήνες διακυβέρνησης από το ΠΑΣΟΚ και οι αποκρατικοποιήσεις βρέθηκαν στο μηδέν! Ακόμα και τα 4 Α-340 της Ολυμπιακής δεν ήταν ικανή να πουλήσει. Τα τελευταία δύο χρόνια που ήταν αραγμένα στο τάρμακ στο αεροδρόμιο στα Σπάτα, η αξία τους κατρακύλησε 90 στα 30 εκατ. $. Δηλαδή, 60 εκατομ. $ πεταμένα!


ΠΕΡΙΣΤΟΛΗ ΚΑΙ ΕΞΟΙΚΟΝΟΜΗΣΗ ΔΑΠΑΝΩΝ
Οι Έλληνες πολίτες στον ιδιωτικό τομέα δεν μπορούν να συντηρούν και να χρηματοδοτούν το κόστος μισθοδοσίας και λειτουργίας ενός τεράστιου Δημόσιου τομέα που παράγει πολύ λιγότερα σε σχέση με το τι κοστίζει.

2. Να τεθεί ανώτατο πλαφόν αμοιβών για όσους εργάζονται στον ευρύτερο δημόσιο τομέα και ακόμα περισσότερο στις ζημιογόνες ΔΕΚΟ.
3. Κατάργηση των άχρηστων και ανενεργών φορέων.

4. Μείωση κατά 50% του αριθμού των συμβούλων κάθε Υπουργού και Υφυπουργού. Σύμβουλοι κάθε Υπουργού πρέπει να είναι κυρίως οι υπηρεσιακοί παράγοντες.
5. Μείωση του αριθμού των απασχολουμένων στο Δημόσιο. Έμφαση να δοθεί στην αποχώρηση όσων μπήκαν στο Δημόσιο από το παράθυρο τα τελευταία 5 χρόνια και σε όσους δεν αποδίδουν.

6. Μείωση ΠροϋπολογισμούΠροεδρίας και Βουλής.

7. Η υπερφόρτωση υπηρεσιών με μετατάξεις (από φορείς που υποτίθεται ότι ‘κλείνουν’), όχι μόνο δεν βελτιώνει την αποδοτικότητά τους, αλλά δημιουργεί κακό προηγούμενο και τις αποσυντονίζει.

8. Περιορισμός των απολαβών όσων μπήκαν σε ειδικά (καταχρηστικά) προγράμματα πρόωρης συνταξιοδότησης για επιχειρήσεις που έκλεισαν (ναι και επί δικών μας ημερών της ΝΔ).

9. Αυστηροποίηση και τήρηση των πειθαρχικών διατάξεων του Υπαλληλικού Κώδικα, ώστε οι ‘κακοί’ υπάλληλοι να αποχωρούν από την υπηρεσία. Όποιος δεν εργάζεται φιλότιμα, όποιος είναι συστηματικά ‘κοπανατζής’, όποιος χρηματίζεται ή κλέβει, να αποχωρεί από τον Δημόσιο τομέα.

10. Δραστική μείωση της κρατικής διαφήμισης.

11. Δραστική μείωση της κρατικής επιχορήγησης των ασφαλιστικών ταμείων του ΟΤΕ και της ΔΕΗ.

12. Εγκατάσταση ηλεκτρονικού συστήματος για κάθε παραγγελία φαρμάκων, αντιδραστηρίων, ορθοπεδικού υλικού, κλπ. Η σημερινή κατάσταση είναι εκτός ελέγχου, όχι μόνο όσον αφορά τις τιμές, αλλά ακόμη περισσότερο όσον αφορά την κατανάλωση. Αλλά η περικοπή των δαπανών στα νοσοκομεία και για τα φάρμακα θα αποδειχθεί ανεπαρκής εφόσον δεν υπάρχει κανένα σοβαρό ηλεκτρονικό σύστημα παρακολούθησης κάθε παραγγελίας φαρμάκων, αντιδραστηρίων, ορθοπεδικού υλικού, κλπ. Η έλλειψη ηλεκτρονικού ελέγχου στις παραγγελίες και την κατανάλωση έχουν συμβάλλει στη δημιουργία εστιών διαφθοράς.
13. Να αξιοποιηθεί το στελεχιακό δυναμικό των υπαλλήλων του Γενικού Λογιστηρίου του Κράτους, παρέχοντάς του την εξουσιοδότηση να πραγματοποιεί ολοένα και περισσότερους επιτόπιους δειγματοληπτικούς ελέγχους σε όλα τα είδη δαπανών, σε Υπηρεσίες ή Νομικά πρόσωπα & οργανισμούς που επιδοτούνται από το δημόσιο ταμείο.
14. Περιορισμός της σπατάλης στους δήμους, τις νομαρχίες και τις περιφέρειες και αυστηρότατος έλεγχος των οικονομικών τους με εισαγωγή ηλεκτρονικών συστημάτων παρακολούθησης, κλπ. Απαγόρευση παράθεσης γευμάτων, ιδιαίτερα κατά τη διάρκεια διασκέψεων και εκδηλώσεων στην ‘περιφερειακή’ αυτοδιοίκηση.

15. Μείωση κατά 30% της επιχορήγησης των πολιτικών κομμάτων. Δεν χρειάζεται να οργανώνουν τόσες φιέστες και να λειτουργούν με τόσο υψηλό κόστος με τα χρήματα των φορολογουμένων. Τα Ελληνικά πολιτικά κόμματα επιχορηγούνται δεκαπλάσια από τα αντίστοιχα Βρετανικά.

16. Απαγόρευση της δανειοδότησής τους από τράπεζες με εξασφάλιση την προεξόφληση των μελλοντικών επιχορηγήσεών τους.

17. Μείωση κατά 50% των επιχορηγήσεων των ψευτο-θίνκ-τανκς των πολιτικών Κομμάτων (ΙΣΤΑΜΕ κλπ.) Δεν παράγουν τίποτα αξιόλογο εκτός από κομματικές εκδηλώσεις.

18. ΜΕΙΩΣΗ ΤΟΥ ΚΟΣΤΟΥΣ ΑΠΟΝΟΜΗΣ ΤΗΣ ΔΙΚΑΙΟΣΥΝΗΣ: Από τον Σεπτέμβριο του 2007 μέχρι τις 15/09/08 μόνο στην Εισαγγελία Πρωτοδικών κατατέθηκαν 245 χιλιάδες μηνύσεις! Κατατέθηκαν επίσης 236.860 δικόγραφα στο Πρωτοδικείο Αθηνών! (Καθημερινή, 20/02/09). Πρέπει να θεσπίσουμε την καταβολή ενός πολύ υψηλού παράβολου [500 ευρώ;] σε όσους καταθέτουν αγωγές και μηνύσεις, δεδομένου ότι το σύστημα απονομής δικαιοσύνης είναι εξαιρετικά δαπανηρό (κάθε αγωγή κοστίζει πάνω από 4000 ευρώ μέχρι την διεκπεραίωση της). Τα έσοδα από τα παράβολα αυτά θα δαπανώνται για τον εκσυγχρονισμό του σωφρονιστικού και του δικαστικού συστήματος. (Τέτοιες προτάσεις μπορούν να συζητηθούν άμεσα με τις ενώσεις δικαστών και εισαγγελέων, και τους συλλόγους δικαστικών υπαλλήλων, οι οποίοι μάλλον το βλέπουν θετικά. Οι «άποροι» να πληρώνουν πολύ λιγότερο!)

19. ΜΕΙΩΣΗ ΤΟΥ ΚΟΣΤΟΥΣ ΑΠΟΝΟΜΗΣ ΤΗΣ ΔΙΚΑΙΟΣΥΝΗΣ: Κάποιες πιο ελαφρές διαφορές αστικού περιεχομένου θα μπορούσαν να ανατεθούν, π.χ. σε συμβολαιογράφους, αντί να ταλαιπωρούν το δικαστικό σώμα.

20. ΜΕΙΩΣΗ ΤΟΥ ΚΟΣΤΟΥΣ ΑΠΟΝΟΜΗΣ ΤΗΣ ΔΙΚΑΙΟΣΥΝΗΣ: Να καταργηθούν σταδιακά τα πολυμελή δικαστήρια με μονομελή. Στα πολυμελή δικαστήρια «διαχέεται» η προσωπική ευθύνη του δικαστή και απασχολούνται τελικά πολύ περισσότεροι δικαστές. Οι νέοι δικαστές να φοιτούν ένα χρόνο στη σχολή δικαστών, ένα χρόνο να εξειδικεύονται (να καταρτίζονται θεωρητικά) σε μία ειδικότητα και ένα χρόνο να μαθητεύουν ώς «βοηθοί», πλάι σε έναν Εφέτη.
21. Να επανεξετασθεί το άρθρο 20, του νόμου 2606/98, που αφορά το εφάπαξ χρηματικό ποσό που λαμβάνουν όσοι υπάλληλοι μετακινούνται σε δήθεν «προβληματικές» περιοχές, σε συνδυασμό με τον άμεσο και αυστηρό επανακαθορισμό των περιοχών αυτών.
22. Επιτόπιος δειγματοληπτικός έλεγχος των επιδοματούχων της κοινωνικής πρόνοιας, ο αριθμός των οποίων έχει αυξηθεί κατά πολύ τα τελευταία χρόνια. Αξιοποίηση για τους ελέγχους των αξιόλογων έμπειρων στελεχών του ΓΛΚ, που τυγχάνει να υπηρετούν στην επαρχία.
23. Κωδικοποίηση και αποσαφήνιση της νομοθεσίας για τα δημόσια έργα και μελέτες, συνοδευόμενη από δειγματοληπτικούς ελέγχους που αφορούν τον Π/Υ και την πραγματοποίηση των έργων.
24. Περιορισμός των οδοιπορικών εξόδων εξωτερικού, για συμμετοχή σε τουριστικές εκθέσεις κλπ, που μετέτρεψαν τις πρώην Νομαρχίες & τους Δήμους και τον ΕΟΤ σε γραφεία τουρισμού… δίνοντας την ευκαιρία σε ημετέρους για πολυτελή ταξίδια στο εξωτερικό, χωρίς οποιοδήποτε απολογισμό του «έργου» τους…
25. Περιορισμός των εξόδων στέγασης των δημοσίων υπηρεσιών, 1. Με άμεση επαναδιαπραγμάτευση όλων των ενοικίων που πληρώνει το Δημόσιο για στέγαση σε ιδιώτες και 2. με συστέγαση σε ιδιόκτητα ακίνητα που διαθέτει το δημόσιο ή που θα ανεγείρει , αξιοποιώντας την ακίνητη περιουσία του.
26. Περιορισμός της χρήσης αυτοκινήτων, κινητών, καρτών δωρεάν διελεύσεων από τα διόδια, κλπ.
27. Κατάργηση της ποσοστιαίας αμοιβής των δικηγόρων, μπορεί να οδηγεί σε κατασπατάληση πόρων ιδιαίτερα των Ν.Π.Δ.Δ.
28. Σαφής οριοθέτηση των πολιτιστικών εκδηλώσεων και των διαφόρων μορφών δημοσίων σχέσεων του δημοσίου & των Ο.Τ.Α. και άλλων ΝΠΔΔ, η ασάφεια των οποίων οδηγεί σε σπατάλες και στη συνέχεια τριβές με τους εμπλεκόμενους ελεγκτικούς μηχανισμούς.
29. Οι αστυνομικοί να φυλάσσουν μόνο το κοινό και όχι μεγαλοεπιχειρηματίες, εκδότες και τηλεπερσόνες. Να μην απαασχολούνται ως κλητήρες.
30. Οι αρχαιολογικοί χώροι, τα μουσεία, κλπ., να αναπτύξουν δυνατότητες δημιουργίας ιδίων εσόδων αξιοποιώντας το χώρο τους.
31. Επέκταση των επιτόπιων ουσιαστικών ελέγχων (δειγματοληπτικών έστω) στους Ο.Τ.Α. α’ βαθμού και τις επιχειρήσεις τους, καθώς επίσης και στα Α.Ε.Ι. & Τ.Ε.Ι. , στα Ν.Π.Ι.Δ. που χρηματοδοτούνται από το Δημόσιο ή από κοινοτικούς πόρους. Ενεργοποίηση του ν.3492/2006 που είχα συντάξει και που αφορά την Οργάνωση συστήματος ελέγχου για τη διασφάλιση της χρηστής δημοσιονομικής διαχείρισης του Κρατικού Προϋπολογισμού και των εκτός του Κρατικού Προϋπολογισμού φορέων. Οι έλεγχοι του Ε.Σ. σίγουρα δεν επαρκούν, μιας και αφορούν τον τύπο & όχι την ουσία ενός μικρού μέρους των δαπανών. Και για αυτή τη δουλειά μπορεί να αξιοποιηθούν τα στελέχη του ΓΛΚ.
32. Η αποφυγή ανάθεσης υπερωριακής εργασίας που αφορά υπηρεσίες που έχουν εκ των πραγμάτων ελεύθερο χρόνο να διεκπεραιώσουν το έργο τους (π.χ. Δασαρχεία). Οι υπερωρίες σε αυτές και ανάλογες περιπτώσεις ουσιαστικά αποτελούν συμπλήρωση εισοδήματος, άδικη μεταχείριση και σε καμία περίπτωση κίνητρο για επιπλέον εργασία...Αξίζει να σημειωθεί ότι οι υπάλληλοι των δασαρχείων πληρώνονται ημερήσια αποζημίωση και για διανυκτέρευση στην ύπαιθρο, κάτι που στην πράξη δεν συμβαίνει συχνά.
33. Να περιορισθούν οι υπερωρίες που σε τακτά χρονικά διαστήματα χορηγούνται χαριστικά σε υπαλλήλους των Ο.Τ.Α. α' & β' βαθμού -πέρα από τις γενικές κατευθύνσεις για περιστολή των δαπανών. Πολλοί υπάλληλοι των πρώην νομαρχιακών αυτοδιοικήσεων, συμπλήρωναν με τον καλύτερο τρόπο τα εισοδήματά τους με διάφορα είδη αποζημιώσεων αν και ουσιαστικά εργάζονται εντός ωραρίου (π.χ. Μεικτά Κλιμάκια Ελέγχου), εικονικά οδοιπορικά μηχανικών, κλπ. Εννοείται ότι ουσιαστικά είναι αφορολόγητα ή φορολογούνται με 20% αυτοτελώς).
34. Να περιορισθεί η σπατάλη για τη δήθεν μετεκπαίδευση των δημ. υπαλλήλων Υπάλληλοι, κυρίως εκπαιδευτικοί, παίρνουν εκπαιδευτικές άδειες, για μεταπτυχιακές σπουδές στο εξωτερικό και στο εσωτερικό (master & διδακτορικό), σε αντικείμενα που στην ουσία δεν έχουν άμεση εφαρμογή στην εργασία τους, έχοντας όμως τρία κίνητρα: την πληρωμένη διαμονή στο εξωτερικό απαλλαγμένη από τις σκοτούρες της δουλειάς, την ευκολότερη αναρρίχηση σε υψηλότερες θέσεις μετά την επιστροφή τους (π.χ. σχολικοί σύμβουλοι) και φυσικά τη δια βίου αμοιβή τους με το ανάλογο μεταπτυχιακό ή διδακτορικό επίδομα...Πολύ λίγα από τα αντικείμενα των διδακτορικών διατριβών για παράδειγμα, έχουν άμεση εφαρμογή στη διοίκηση και στην εν γένει λειτουργία των υπηρεσιών. Η μετεκπαίδευση των υπαλλήλων μέσα από πιστοποιημένα σεμινάρια πάνω στα αντικείμενά τους, είναι μια εναλλακτική δυνατότητα.
35. Στην εκπαίδευση (νομικοί & ιατροί) και στο στράτευμα (ιατροί) επικρατεί το περίεργο καθεστώς των νομικών και ιατρών που απασχολούνται και ως ελεύθεροι επαγγελματίες. Δηλαδή απολαμβάνουν μισθούς δημοσίου, εκμεταλλεύονται το κύρος που τους προσδίδει η θέση τους, και έχουν την δυνατότητα να λειτουργούν και ως ελεύθεροι επαγγελματίες στην αγορά εργασίας.
36. Να εξετασθεί κατά πόσο κάποια επιδόματα που χορηγούνται σε χιλιάδες συνταξιούχους αν πράγματι αφορούν υπηρεσίες που πράγματι προσέφεραν και αν συντρέχει λόγος συνέχισής τους.
37. Εκατοντάδες οι υπάλληλοι σε Ο.Τ.Α. α' & β' βαθμού, στο δημόσιο και στον ευρύτερο δημόσιο τομέα κατέχουν τη θέση και την ειδικότητα του οδηγού χωρίς να απασχολούνται ως οδηγοί, αλλά και χωρίς να προσφέρουν σε άλλη υπηρεσία… Οι υπάλληλοι να υποχρεούνται να αποκτούν τουλάχιστον και δεύτερη ‘ειδίκευση’, όπως για παράδειγμα κλητήρας, υπάλληλος διεκπεραίωσης, δασοφύλακας, και να μπορούνε ελεύθερα να μετακινούνται όπου τους έχει ανάγκη η Υπηρεσία.
38. Με το νόμο .1566/1985, άρθρο 14, παρ.14, εκπαιδευτικοί που συμπληρώνουν το υποχρεωτικό τους ωράριο σε παρακείμενη κωμόπολη από την οργανική τους έδρα, αμείβονται πέρα από τα οδοιπορικά τους και με το 1/2 του ωρομισθίου τους για κάθε ώρα διδασκαλίας του (υποχρεωτικού) ωραρίου του! Για παράδειγμα αν σε σχολείο πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης ο εν λόγω υπάλληλος έχει υποχρεωτικό ωράριο 24 ώρες εβδομαδιαίως και μόνο τις 12 καλύπτει στο σχολείο της οργανικής του θέσης , λαμβάνει έξτρα αποζημίωση για τις υπόλοιπες 12 ώρες σαν να έκανε 6 ώρες υπερωριακής απασχόλησης !!! (συμπλήρωση ωραρίου)
39. Αυστηρός έλεγχος των δαπανών για ΔΕΗ, ΟΤΕ, ΕΥΔΑΠ & κινητής τηλεφωνίας, ιδιαίτερα σε οργανισμούς του ευρύτερου δημόσιου τομέα (π.χ. ΟΠΕΚΕΠΕ)
40. Τροποποίηση των διατάξεων της παραγράφου 6 του άρθρου 2 του ν. 3554/2007 (ΦΕΚ 80/Α΄/16.4.2007) & της σχετικής κ.υ.α. 2/33481/2011 που αφορά την ημερήσια εκτός έδρας αποζημίωση και τα οδοιπορικά των μηχανικών Α.Ε.Ι. και Τ.Ε.Ι.. Παρατηρείται το φαινόμενο, υπάλληλοι που δεν κατέχουν θέση μηχανικού και δεν ασκούν καθήκοντα μηχανικού , να αμείβονται δυσανάλογα υψηλότερα με τους συναδέλφους τους στην ίδια υπηρεσία που ασκούν τα αυτά καθήκοντα !!! Το εξωφρενικό ύψος των αποζημιώσεων 56 & 64 € για Π.Ε. & 45,00 & 50.00 € για Τ.Ε. (ημερήσιας αποζημίωσης & διανυκτέρευσης) των μηχανικών όλων των κατηγοριών, υπερβαίνει αναίτια όλες τις κατηγορίες του άρθρου 4, του σχετικού νόμου ! (Περιφερειάρχες, Αντιπεριφερειάρχες, υπαλλήλους όλων των υπηρεσιών οποιασδήποτε άλλης ειδικότητας!)
41. Οι εντολές μετακίνησης του άρθρου 3, να είναι λεπτομερείς (αναγράφοντας ονόματα φορέων-οργανισμών-προσώπων & τηλέφωνα) έτσι ώστε να δίνεται η δυνατότητα στον ελεγκτή να διαπιστώσει την πραγματοποίηση ή μη της μετακίνησης σε δειγματοληπτικούς ελέγχους που μπορεί υπό προϋποθέσεις να είναι και επιτόπιοι. Εάν δεν δίνεται η δυνατότητα διασταύρωσης, είναι προτιμότερο να δοθεί εφάπαξ επίδομα μετακινήσεων σε γεωτεχνικούς και δασικούς υπαλλήλους προκειμένου να μειωθεί η ανώφελη, εκ των πραγμάτων, γραφειοκρατία. Να σημειωθεί ότι οι γεωτεχνικοί είναι δυνατό να συμμετέχουν ταυτόχρονα σε πολλά προγράμματα (Rica, ΟΣΔΕ, ποιοτικός έλεγχος, εξισωτική, προστασία μελιού, κλπ),πράγμα που σημαίνει ότι υπάρχει σοβαρός κίνδυνος για διπλοπληρωμές οδοιπορικών.
42. Πολλές φορές η οικία ενός υπαλλήλου (συχνά σχολικοί σύμβουλοι) είναι πιο κοντά στο μέρος στο οποίο μετακινείται (σε σχέση με την επίσημη έδρα’ του) και αυτός αμείβεται επιπλέον για την δήθεν δυσμενή γι’ αυτόν μετακίνησή του (πιο μακριά από την έδρα του, αλλά κοντύτερα στο σπίτι του). Η διάταξη αυτή πρέπει να τροποποιηθεί!
43. Έμφαση στους επιτόπιους ουσιαστικούς δειγματοληπτικούς ή τακτικούς ελέγχους που αφορούν: προμήθειες υπηρεσιών του στενού ή και του ευρύτερου δημόσιου τομέα (νοσοκομεία-προνοιακά ιδρύματα-περιφερειακές ενότητες-δήμους), τακτικές & πρόσθετες αποδοχές προσωπικού , ελέγχους επιβεβαίωσης καταβολής σε δικαιούχους συντάξεων και των προνοιακών επιδομάτων, εκτέλεση έργων, (επιμέτρηση, εκτέλεση σύμβασης ), προγράμματα που εκτελούνται από Κ.Α.Π. ή Π.Δ.Ε.
44. Περιορισμό της εξαιρετικά χρονοβόρας διαδικασίας ανάθεσης ελέγχων (άρθρο 14, Π.Δ.151/98), που δίνει περιθώριο για συγκάλυψη των παρανομιών.
45. Πολλοί δημόσιοι υπάλληλοι έχουν ενδιαφέρουσες προτάσεις σχετικά με διόρθωση των νομοθετικών ρυθμίσεων που στην πράξη διαπιστώνεται ότι δεν έχουν το αποτέλεσμα που θα έπρεπε. Αυτές, αντί να αραχνιάζουν, πρέπει άμεσα να προωθούνται από τις κεντρικές υπηρεσίες στην πολιτική ηγεσία.
ΦΟΡΟΛΟΓΙΚΑ
46. Αποποινικοποίηση των ακάλυπτων επιταγών και αντικατάσταση της σχετικής νομοθεσίας μας με κάποια παραλλαγή αυτής των ΗΠΑ.

47. Κατάργηση του πιστοποιητικού φορολογικής ενημερότητας (με εξαίρεση τους πολιτικούς και τις οικογένειές τους), που είναι παγκόσμια ελληνική ευρεσιτεχνία και καταταλαιπωρεί τους συμπολίτες μας. Οι φορολογικές διαφορές των πολιτών με το Δημόσιο δεν μπορεί να είναι φρένο στις προσπάθειές τους.

48. Για την τόνωση της ρευστότητας και των επενδύσεων, κατάργηση του πόθεν έσχες (με εξαίρεση τους πολιτικούς!)

49. Ελεύθερο επαναπατρισμό κεφαλαίων από το εξωτερικό (με εξαίρεση τους πολιτικούς!)

50. Μείωση του φόρου μεταβίβασης στο 5% (οι εισπράξεις είναι απογοητευτικές ακριβώς επειδή δεν υπάρχουν συναλλαγές).

51. Μείωση του φόρου κληρονομιάς στο 2%

52. Μείωση του Φόρου μεγάλης Ακίνητης Περιουσίας στο 0,4% (το σημερινό καθεστώς με τον ΦΜΑΠ είναι ‘σοβιετικού’ τύπου. Οι περισσότεροι που υπάγονται στον ΦΜΑΠ, έχουν ήδη πληρώσει φόρους εισοδήματος και κληρονομιάς για να αποκτήσουν την σημερινή περιουσία τους! Ο ΦΜΑΠ αυξάνει το marginal cost των επενδύσεων σε ακίνητα και αποτρέπει τις επενδύσεις σε αυτά. Αυτός είναι ένας από τους λόγους κατάρρευσης της αγοράς ακινήτων!)

53. Σταδιακή μείωση των φορολογικών συντελεστών στις επιχειρήσεις και τους ιδιώτες. Οι υψηλοί φορολογικοί συντελεστές μαζί με όλους τους άλλους φόρους (ΦΠΑ, ακίνητα, κλπ) αποτρέπουν κάθε νέα επένδυση, και προτρέπουν να γίνονται συναλλαγές κάτω από το τραπέζι. Έτσι φθάσαμε στην αστεία κατάσταση, οι επιχειρήσεις να πληρώνουν μέρισμα με τη μορφή ‘επιστροφής κεφαλαίου’ για να αποφύγουν την καταχρηστική φορολόγηση στα μερίσματα!

54. Κατάργηση των απαγορευτικών διατάξεων σχετικά με τις επενδύσεις από offshore εταιρείες. Οι διατάξεις αυτές, αντί να ενθαρρύνουν, αποτρέπουν τις επενδύσεις στη χώρα μας. Όσες εταιρείες αποδεικνύουν την νομιμότητα της προέλευσης των κεφαλαίων τους, να μπορούν να επενδύουν με το ίδιο φορολογικό καθεστώς που επενδύουν οι εγχώριες.

55. Χρειάζεται να θεσμοθετηθεί ανεξάρτητη αρχή κατά το πρότυπο των αντιστοίχων στο Ηνωμένο Βασίλειο (Tax Commission) στην οποία μπορεί να προσφεύγει ο φορολογούμενος πριν καταφύγει στο δικαστήριο ώστε να μειωθεί ο αριθμός των υποθέσεων στα διοικητικά δικαστήρια. Η ανεξάρτητη αρχή θα έχει στην δικαιοδοσία της τις κατά τόπους Φορολογικές Επιτροπές οι οποίες θα απαρτίζονται από ανθρώπους κύρους με γνώσεις φορολογικού δικαίου που δεν θα έχουν σχέση με το Δημόσιο.

56. Πρέπει να ξεφύγουμε από τυπολατρικές φοροεισπρακτικές πρακτικές που έχουν υιοθετηθεί, συμπεριλαμβανομένου και του ΚΒΣ (Kώδικα Bιβλίων & Στοιχείων), και που απαιτούν σημαντικό κόστος παρακολούθησης και συντήρησης, χωρίς να βελτιώνουν τις εισπράξεις του Δημοσίου στην πράξη. Όπως και στις υπόλοιπες χώρες της Ευρώπης, το φορολογικό σύστημα πρέπει να υποχρεώνει τις επιχειρήσεις να τηρούν βιβλία και στοιχεία με τρόπο που να αποδεικνύει τις συναλλαγές τους αλλά αυτά τα βιβλία και στοιχεία να τηρούνται κατά την κρίση τους και να αποδεικνύεται το έσοδο και η δαπάνη με τον πιο πρόσφορο τρόπο. Για παράδειγμα, εάν μία επιχείρηση δεν έχει έστω ένα τιμολόγιο διότι αρνείται ο προμηθευτής της να εκδώσει τιμολόγιο, η απόδειξη της πληρωμής (π.χ. με επιταγή ή με υπογεγραμμένη απόδειξή του) να είναι αποδεικτικό στοιχείο της δαπάνης για την επιχείρηση που κατέβαλε την πληρωμή και η εφορία στη συνέχεια να ζητεί εξηγήσεις από τον λήπτη π.χ. της επιταγής για τη μη έκδοση στοιχείου ή για τη μη καταχώρηση του εσόδου στα βιβλία του.

ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ ΚΑΙ ΑΝΤΑΓΩΝΙΣΤΙΚΟΤΗΤΑ

57. ΟΙΚΟΔΟΜΗ: Ο συντελεστής δόμησης 200 μ2 ανά 4 στρέμματα, να εφαρμόζεται αναλογικά και για οικόπεδα με μεγαλύτερη επιφάνεια, ώστε να μειωθεί το κίνητρο συνεχούς κατάτμησης που προκαλεί προβλήματα σε οδοποιία, αποχέτευση, ηλεκτροδότηση, αλλά και, ιδιαίτερα, στο φυσικό περιβάλλον.
58. ΟΙΚΟΔΟΜΗ: Στο ζήτημα της έκδοσης οικοδομικών αδειών, η απλούστευση των διαδικασιών να μπορεί να επιτευχθεί με την υποβολή μιας απλής δήλωσης από πλευράς του μηχανικού και με την απόλυτη ευθύνη του- σχετικά με τα στοιχεία του οικοπέδου και με την τήρηση των νόμιμων όρων δόμησης και των σχετικών κανονισμών. Η εξακρίβωση των στοιχείων που έχει δηλώσει ο μηχανικός θα διενεργείται σε βάθος χρόνου με αυστηρές ποινές για τους παρανομούντες.

59. ΟΙΚΟΔΟΜΗ: Tέρμα στα αυθαίρετα: Κάθε αρμόδιος υπάλληλος να ‘χρεώνεται’ μια περιοχή που θα την παρακολουθεί συστηματικά δορυφορικά και με επιτόπιους ελέγχους. Οι ποινές για τους παραβάτες να είναι άμεσες και αυστηρότατες. Για τα ήδη διακατεχόμενα ή καταπατημένα ακίνητα και για τα ‘αυθαίρετα’ κτίσματακαι τους ‘οικισμούς’ που υπάρχουν για πάνω από 25 χρόνια να θεσμοθετηθεί η ‘τακτοποίησή’ τους, αλλά με την σύμφωνη γνώμη της τοπικής αυτοδιοίκησης και για όσες περιπτώσεις δεν αποτελούν ‘καραμπινάτες΄ αυθαιρεσίες, κλπ. Από το 2005 είχα καταθέσει λεπτομερείς προτάσεις για το θέμα αυτό που αφορά 300 χιλιάδες φτωχότερους, κυρίως, συμπολίτες μας. Έτσι, εκατοντάδες χιλιάδες συμπολίτες μας θα αποκτήσουν καθαρούς τίτλους ιδιοκτησίας.

60. Συνέχιση της απελευθέρωσης των εργασιακών σχέσεων ώστε οι αμοιβές να είναι ανάλογες με την πραγματικότητα κάθε επιχείρησης. Στην ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ της Κυριακής 8 Μαίου, περιγράφονται διάφορες παροχές προς τους εργαζομένους των ΕΛ.ΠΕ. που είναι παντελώς εκτός διεθνούς πραγματικότητας: 17,8 μηνιάτικα τον χρόνο, 38 ώρες την εβδομάδα, 197 μέρες τον χρόνο, κάλυψη δαπανών και 6-ήμερη εκδρομή, άδεια γήρατος 2 ημερών για όσους είναι πάνω από 50 χρονών, επίδομα εργένη για όσους είναι πάνω από 35 χρονών και δεν έχουν παντρευτεί , επίδομα σίτισης, κ.α.

61. Κάθε επιχείρηση έχει τις δικές της ιδιαιτερότητες, δυνάμεις και αδυναμίες. Οι κλαδικές και πανελλαδικές συμβάσεις καταδικάζουν τις περισσότερες στην κατάρρευση. Κάθε επιχείρηση να αποφασίζει πόσο μπορεί να πληρώσει και πόσο προσωπικό πράγματι χρειάζεται.

62. Τα ‘σωματεία και τα συνδικάτα’ να υποχρεούνται να δημοσιοποιούν αναλυτικά κάθε έσοδο και κάθε δαπάνη. Να επαναπροσδιορισθούν τα συνδικαλιστικά προνόμια. Πόσες άδειες το μήνα δικαιούνται, πόσοι συνδικαλιστές έχουν το ‘αμετάθετο΄, και εξορθολογισμός των εξουσιών τους, κλπ. Δεν συγκυβερνάνε την επιχείρηση με τους μετόχους που έχουν επενδύσει και ρισκάρουν τα κεφάλαιά τους! Επίσης να μειωθεί σημαντικά η επιχορήγησή τους που επιτρέπει στις ηγεσίες τους να κάνουν την προσωπική τους πολιτική.

63. Οι απεργοί να μην μπορούν να κλείνουν τους χώρους εργασίας τους.

64. Απελευθέρωση των ωραρίων εργασίας για όλα τα καταστήματα.

65. Να καλέσουμε επιχειρήσεις από όλο τον κόσμο (για παράδειγμα fund managers που αποχωρούν από το Λονδίνο και εγκαθίστανται στη Γενεύη για φορολογικούς λόγους), να εγκαταστήσουν περιφερειακά και GLOBAL HEADQUARTERS στην πατρίδα μας και να εκμεταλλευθούν τα ιδιαίτερα ελκυστικά φορολογικά κίνητρα του Ν. 3427/2005. Είμαι συντάκτης των σχετικών διατάξεων που ήδη αξιοποιούν σπουδαίες πολυεθνικές όπως η C.C.C. και η OLAYAN GROUP.

66. Για κάθε νέα επένδυση να επιτρέπεται στον επιχειρηματία να μπορεί ο ίδιος να καθορίσει τις αποσβέσεις που θα καταγράψει. Να μπορεί για παράδειγμα να αποσβέσει το 100% της επένδυσης τον πρώτο κιόλας χρόνο.

67. Κατάργηση της επιβολής ‘τελών και φόρων υπέρ τρίτων’ (αγγελειόσημο, κλπ), που αυξάνουν το κόστος του τελικού ‘καταναλωτή’. Οι εισφορές να γίνονται με διαφανείς διαδικασίες από τους εργοδότες και τους εργαζόμενους και όχι από την ‘πίσω πόρτα’.

68. Κατάργηση του τέλους €4.24 μηνιαίως από κάθε ‘μετρητή’ της ΔΕΗ, υπέρ της ΕΡΤ. Με τεράστιο κόστος λειτουργίας, τα κρατικά κανάλια εξυπηρετούν τα κομματικά συμφέροντα.

69. Κατάργηση κάθε υποχρέωσης δημοσίευσης ισολογισμών στον τύπο, εφόσον πλέον υπάρχει άμεση πρόσβαση στο διαδίκτυο.

70. Επιτάχυνση της ολοκλήρωσης του Κτηματολογίου.

71. Μείωση των απαιτούμενων δικαιολογητικών για την έκδοση πάσης φύσεως αδειών κατά 50% μέσα στο επόμενο εξάμηνο.

72. Οι νέοι μας αποφοιτούν από τα λύκεια και τα πανεπιστήμια με ελάχιστη τεχνογνωσία (skills). Προτείνω όλοι οι νέοι και οι νέες από 17-23 ετών να ενταχθούν σε προγράμματα μαθήτευσης (apprenticeship) στα εργοστάσια και τις βιομηχανικές μονάδες της χώρας (όχι σε γραφεία) για δύο καλοκαίρια. Με αμοιβή μόνο χαρτζηλίκι για οδοιπορικά και φαγητό. Έτσι θα αποκτήσουν κάποιες χρήσιμες δεξιότητες και θα καταλάβουν ‘τι θα πει δουλειά’.

73. Σήμερα, αν κάποιος είναι συνταξιούχος π.χ. στο ΤΕΒΕ/ΟΑΕΕ, δεν μπορεί να είναι μέτοχος σε εταιρεία (ΕΠΕ ή ΑΕ), με ποσοστό πάνω από 3%. Αλλιώς όχι μόνο διακόπτεται η σύνταξή του, αλλά αν είναι συνταξιούχος και άλλου ταμείου συνεχίζει να πληρώνει τις εισφορές στον ΟΑΕΕ, προσαυξημένες μάλιστα κατά 50%. Αντικίνητρο στην επιχειρηματικότητα χωρίς κανένα νόημα.

74. Κίνητρα στους ‘διακινητές’ αγροτικών προϊόντων (γιατί αυτοί μπορούν να σπρώξουν τα προϊόντα στα ράφια και να δημιουργήσουν τις προϋποθέσεις ώστε να δημιουργηθεί ο κατάλληλος Ελληνικός όγκος παραγωγής και να μειωθούν οι εισαγωγές) -για την διακίνηση Ελληνικών αγροτικών προϊόντων στην Ελληνική αγορά. Είναι ντροπή να εισάγουμε καρύδια, πατάτες, ντομάτες, κρεμμύδια, σκόρδα, μήλα, αχλάδια, λάχανα, κουνουπίδια, μπρόκολα, φραγκόσυκα, κάστανα, εσπεριδοειδή, κ.α.

75. Χορηγία Ελληνικής ιθαγένειας σε όσους επενδύουν 2 εκατομ. Ευρώ σε τοποθετήσεις διάρκειας τουλάχιστον 10 ετών (ακίνητα, επιχειρήσεις, χρηματιστήριο, αλλά με εξασφάλιση ότι τα κεφάλαια αυτά θα μείνουν στην Ελλάδα για τουλάχιστον 10 χρόνια).

76. Παράλληλα να εξετασθεί η δυνατότητα χορήγησης βίζας με αυστηρά κριτήρια και μέσω τραπεζών! Η ταλαιπωρία για την έγκριση βίζας (θεώρηση εισόδου) είναι ανασταλτικός παράγων για την επισκεψιμότητα στη Χώρα μας και ιδιαίτερα από τα γρήγορα αναπτυσσόμενα κράτη (Ρωσία, Κίνα, Ινδία).

77. Άμεση επαναλειτουργία του Χρηματιστηρίου Εμπορευμάτων Πειραιά για συναλλαγές σε σιτάρι, δημητριακά, ελαιόλαδο, καπνά, βαμβάκι, κλπ. (σε συνεργασία με Ένωση Ελληνικών Τραπεζών, ΣΜΕΧΑ, ΠΑΣΕΓΕΣ, Πανεπιστήμιο Πειραιά).

78. Διευκόλυνση των προσπαθειών και επενδύσεων για την αξιοποίηση του ορυκτού πλούτου της χώρας.

79. Διευκόλυνση των επενδύσεων για ανάπτυξη ΓΕΩΘΕΡΜΙΚΩΝ ΠΗΓΩΝ ΕΝΕΡΓΕΙΑΣ.

80. Άμεσο ξεκαθάρισμα του θέματος της δυνατότητας έκδοσης αδειών εξερεύνησης για πετρέλαιο σε Ιόνιο, ηπειρωτική Ελλάδα και κάποιες περιοχές του Αιγαίου και διευθέτησης των θεμάτων ζωνών οικονομικής εκμετάλλευσης. Οι αδειοδοτήσεις για έρευνες από Κέρκυρα μέχρι Κρήτη μπορεί να αρχίσουν άμεσα.

81. Για να μειώσουμε την εξάρτηση από Ρωσικό φυσικό αέριο, και από φυσικό αέριο που έρχεται με αγωγούς μέσω Τουρκίας, θα μπορούσαμε να εισάγουμε υγροποιημένο φυσικό αέριο, να το εξαερώνουμε σε ειδικές μονάδες στην Καβάλα, και να το διοχετεύουμε στο διεθνές δίκτυο αγωγών. Περίπου 40 χιλιόμετρα από τα Ελληνικά σύνορα, διέρχεται ο Βουλγαρικός αγωγός φυσικού αερίου και μπορεί να αποθηκεύουμε στις άδειες πλέον γεωλογικές κοιλότητες της Βουλγαρίας ή στον Πρίνο, ποσότητες ασφαλείας (δημιουργώντας ένα buffer stock για όλη την περιοχή: Αλβανία, Βουλγαρία, Ρουμανία, Ελλάδα, Σερβία).

[*ΣΥΝΤΟΜΟΣ ΔΙΚΟΣ ΜΟΥ ΑΠΟΛΟΓΙΣΜΟΣ Για όσους ρωτήσουν "καλά, γιατί δεν τα έκανες εσύ όλα αυτά όταν ήσουν υφυπουργός", η απάντηση είναι απλή:
1. Ακόμα και το 2004, που όλοι ήταν ´μες στη τρελή χαρά´, είχα εισηγηθεί στη Κυβέρνηση ότι τα πράγματα δεν πάνε καλά και πως πρέπει να πάρουμε πιο δραστικά μέτρα για την ανάταξη της οικονομίας (οι Επιστολές αυτές -του 2004, 2005, 2008, κλπ- έχουν ήδη δει το φως της δημοσιότητας. Αν και στις αγορεύσεις μου στη Βουλή τα είχα επισημάνει, κανείς δεν έδειξε ενδιαφέρον ή διάθεση να δώσει σημασία σε αυτά που έλεγα. Δεν έδωσα στη δημοσιότητα τις Επιστολές αυτές, να μην κάνω ζημιά στην πατρίδα μας. Δεν έκανα αυτά που έκανε η σημερινή Κυβέρνηση που κατηγόρησε πως η Ελλάδα είναι διεφθαρμένη χώρα, πως λεφτά υπάρχουν αλλά τα κρύβουν, πως είμαστε σαν τον Τιτανικό, και πως τα στοιχεία που έδινε στην ΕΕ ο τελευταίος Υπουργός Οικονομικών της ΝΔ για το 2009 ήταν πλαστά. Αν και η Χώρα μας αντιμετώπιζε μεγάλα δημοσιονομικά προβλήματα, πώς να μην το βάλλουν στα πόδια οι δανειστές μας, όταν η ίδια η νέα Κυβέρνηση πολιτεύτηκε με αυτό τον τρόπο;)
2. Οι Υφυπουργοί, δεν συμμετείχαν ούτε στα Υπουργικά Συμβούλια, ούτε στη Κυβερνητική Επιτροπή, ούτε είχαν το δικαίωμα της νομοθετικής πρωτοβουλίας!
3. Και όχι μόνο. Όσο ήμουν στο Γενικό Λογιστήριο, κατεβάσαμε το έλλειμμα από 8,2% του ΑΕΠ το 2004, στο 3,2% το 2007. Τον Σεπτέμβριο του 2007 ‘μετατέθηκα’ στο Υπουργείο Εξωτερικών, όπου πραγματικά αναδείξαμε την οικονομική διπλωματία και την Ελλάδα της δημιουργίας!...
4. Επειδή έβλεπα τις επερχόμενες δυσχέρειες, υιοθετήσαμε τη στρατηγική της δραστικής επιμήκυνσης της μέσης διάρκειας του χρέους. Δανειστήκαμε για 20-ετείς και για πρώτη φορά στην ιστορία της Πατρίδας μας για 30-ετείς και 50-ετείς διάρκειες.... Και ξέρετε με τι κόστος; Μόνο 29 μονάδες βάσης, δηλαδή 0,29% πάνω από το αντίστοιχο κόστος δανεισμού της Γερμανίας!! Όχι 30% παραπάνω όπως απαιτούν οι αγορές σήμερα..... Γί αυτά τα δάνεια, οι βουλευτές του ΠΑΣΟΚ ‘με τρέλλαναν’ στις Επερωτήσεις στη Βουλή, διότι, τάχα, αν δανειζόμασταν μόνο για διάρκειες 1- ή 2-ετών, το επιτόκιο θα ήταν 0,20% φθηνότερο! Αν είχαμε ακολουθήσει τις ανοησίες τους σήμερα θα μας κόστιζε η αναπλήρωση των δανείων αυτών 30% παραπάνω....Για πλήρη απολογισμό του έργου μου στο www.petrosdoukas.gr . Με ελάχιστες εξαιρέσεις, την επερχόμενη κρίση δεν την προέβλεψε ούτε η Wall Street, ούτε τα golden boys, ούτε η Ευρ. Κεντρ. Τράπεζα (που αύξανε τα προεξοφλητικά της επιτόκια όταν είχε ήδη αρχίσει η κατάρρευση), ούτε η ΕΕ.]

Πρέπει να πιστέψουμε στους εαυτούς μας. Μπορούμε!

Πέτρος Δούκας

Διαβάστε ακόμη

  1. Τσίπρας VS ΔΝΤ για το επίδομα χαμηλοσυνταξιούχων! Στα "σκαριά" αύξηση συντάξεων
  2. Το ύπουλο παιχνίδι Τόμσεν και οι τρικλοποδιές στην Ελλάδα
  3. Τι κρύβεται πίσω από τις εξαγγελίες Τσίπρα – Έρχονται εκλογές;
  4. Κάποιοι μας δουλεύουν ψιλό γαζί...
  5. Ανακοίνωση της ΕΙΤΗΣΕΕ για «αεροπειρατές»




   Διαδώστε αυτό το άρθρο
iconΣχετικά άρθρα
  1.  Τρίζει  η Ευρώπη - Ελλάδα και Ιταλία απείχαν από την ψηφοφορία για τον ευρωπαϊκό προϋπολογισμό "Τρίζει" η Ευρώπη - Ελλάδα και Ιταλία απείχαν από την ψηφοφορία για τον ευρωπαϊκό προϋπολογισμό
  2. Ξέσπασμα Ρέντσι: Δεν είμαστε κουμπαράς, ούτε ΑΤΜ της Ευρώπης! Ξέσπασμα Ρέντσι: Δεν είμαστε κουμπαράς, ούτε ΑΤΜ της Ευρώπης!
  3. Νέες απειλές Ερντογάν προς τους Ευρωπαίους για δημοψήφισμα Νέες απειλές Ερντογάν προς τους Ευρωπαίους για δημοψήφισμα
  4. Στις Βρυξέλλες ο Κοτζιάς για το... φαινόμενο Τραμπ Στις Βρυξέλλες ο Κοτζιάς για το... φαινόμενο Τραμπ
  5. Ο Βελγομαροκινός που συντόνισε τις αιματηρές σε Παρίσι και Βρυξέλλες Ο Βελγομαροκινός που συντόνισε τις αιματηρές σε Παρίσι και Βρυξέλλες
  6. Το μέλλον της ΝΑΤΟϊκής επιχείρησης στο Αιγαίο στην ατζέντα των Υπουργών Άμυνας Το μέλλον της ΝΑΤΟϊκής επιχείρησης στο Αιγαίο στην ατζέντα των Υπουργών Άμυνας
close button

Κάντε Like: Newsit.gr στο Facebook