Πέμπτη, 18 Απρ.
18oC Αθήνα

Η κρίση χτύπησε και την Opel

Η κρίση χτύπησε και την Opel

Η μητρική εταιρεία General Motors ανακοίνωσε το κλείσιμο εργοστασίου της Opel, που σημαίνει πως πάνω από 3.000 εργαζόμενοι μένουν χωρίς δουλειά.

Δυναμικές κινητοποιήσεις για τα επόμενα 4 χρόνια προανήγγειλε το συμβούλιο των εργαζομένων της αυτοκινητοβιομηχανίας Opel μετά τη χθεσινή ανακοίνωση της μητρικής General Motors, ότι το 2016 κλείνει η μονάδα παραγωγής αυτοκινήτων.
Το τελευταίο μοντέλο που θα κατασκευαστεί είναι το Opel Zafira. Πάνω από 3.000 εργαζόμενοι μένουν χωρίς δουλειά. Αναμφίβολα όμως δεν ήταν κεραυνός εν αιθρία. Η Όπελ ξεκίνησε πριν από ακριβώς 50 χρόνια με 22.000 εργαζόμενος για να καταλήξει στους 3.300 σήμερα.

Ο γερμανός υπουργός Οικονομίας Φίλιπ Ρέσλερ κατηγόρησε την GM ότι έκανε σοβαρά σφάλματα στο μάνατζμεντ. «Είμαι θυμωμένος, επειδή η επιχείρηση έκανε λάθη ακόμη και στον τρόπο που χειρίστηκε τους εργαζομένους στο παρελθόν» δηλώνει στο σημερινό φύλο της Rheinische Post. «Η GM θα πρέπει να αναρωτηθεί εάν εξάντλησε όλες τις δυνατότητες πριν κατεβάσει τα ρολά στο Μπόχουμ, όπως για παράδειγμα γιατί δεν εκμεταλλεύτηκε όσο θα έπρεπε τις τεράστιες ευκαιρίες που προσφέρει η συνεχώς αναπτυσσόμενη κινεζική αγορά».

Η γερμανική κυβέρνηση αντέδρασε εκφράζοντας την λύπη της. «Είναι σοβαρό πλήγμα για τους εργαζόμενους, τις οικογένειές τους, αλλά και για τη φήμη του Μπόχουμ ως πόλη του αυτοκινήτου. Ο κυβερνητικός εκπρόσωπος απέκλεισε ωστόσο κάθε κρατική οικονομική στήριξη, «τέτοιες αποφάσεις είναι λυπηρές, αλλά το κράτος δεν έχει ρόλο να διαδραματίσει». Ο υποψήφιος των Σοσιαλδημοκρατών, Περ Στάινμπρουκ κάλεσε την Opel να διαχειριστεί τις απολύσεις του προσωπικού με κοινωνικά κριτήρια.

Ωστόσο, το Μπόχουμ είναι η πρώτη πόλη που πέφτει θύμα της κρίσης στον κλάδο του αυτοκινήτου.
Στην αυτοκινητοβιομηχανία αναμένονται κι άλλες ανάλογες αποφάσεις, επειδή στην Ευρώπη κατασκευάζονται περισσότερα αυτοκίνητα από όσα χρειάζονται οι κάτοικοί της.
Αυτοκινητοβιομηχανίες που είναι απόλυτα εξαρτώμενες από την ευρωπαϊκή αγορά θα νοιώσουν πολύ έντονα τα «σημάδια» της κρίσης και θα αναγκαστούν να κατεβάσουν τα ρολά.
Για παράδειγμα εδώ και μήνες στη Fiat, στη Peugeot όπως και στην Opel έχουν κατέβει κατακόρυφα οι πωλήσεις τους σε βασικές αγορές χωρών όπως η Ιταλία και η Ισπανία χωρίς προοπτικές γρήγορης μεταστροφής.

Υπολογίζεται ότι το 2013 θα πωλείται ο ίδιος αριθμός αυτοκίνητων, όσο πριν από 20 χρόνια. Φέτος η Opel κατέγραψε για 6η συνεχή χρόνια ζημιές ύψους 1, 2 δις ευρώ, Μιλώντας το πρωί στο δέυτερο γερμανικό κανάλι (ZDF), ο εμπειρογνώμων αυτοκινήτου Φέρντιναρντ Ντυντενχέφερ υπογράμμισε ότι όσες αυτοκινητοβιομηχανίες έχουν επικεντρώσει τις πωλήσεις τους αποκλειστικά στην Ευρώπη, δεν πρόκειται να επιβιώσουν.

Πηγή Deutsche Welle

Διαβάστε επίσης :

ΟΛΕΣ ΟΙ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ

Οικονομία Τελευταίες ειδήσεις

Σχολιάστε