Τετάρτη, 24 Απρ.
21oC Αθήνα

Με προεκπτώσεις έως και 50% προσπαθεί η αγορά να πάρει ανάσα

Με μεγάλες προσφορές – προεκπτώσεις οι οποίες σε κάποια προϊόντα αγγίζουν το 50% έκανε ποδαρικό το 2011 στα καταστήματα

 καθώς οι έμποροι αναζητούν τρόπους να προσελκύσουν το καταναλωτικό κοινό και να ενισχύσουν τον τζίρο τους πριν την επίσημη έναρξη των εκπτώσεων στις 15 Ιανουαρίου.

Για μια ακόμα χρονιά στους τρόπους επικοινωνίας των εμπορικών επιχειρήσεων με τους καταναλωτές έχουν ενταχθεί προωθητικές ενέργειες όπως συστημένες επιστολές, αποστολή SMS στα κινητά τηλέφωνα, δωροεπιταγές αξίας ίσης με το 50% της αγοράς αλλά και προσφορές τύπου 1+1 δώρο.

Τα επίσημα στοιχεία της Εθνικής Συνομοσπονδίας Ελληνικού Εμπορίου για τη χρονιά που πέρασε ήταν απογοητευτικά. Το 2010 η μείωση της κατανάλωσης σε πραγματικούς όρους (δηλ. σε όγκο) ήταν 52% στον κλάδο ένδυσης – υπόδησης, 28% στα καύσιμα, 27% στα φάρμακα-καλλυντικά, 15% σε έπιπλα-ηλεκτρικά είδη, 14% στα ποτά-καπνό και 11% στα τρόφιμα.

Την εβδομάδα πριν από τα Χριστούγεννα αλλά και την Πρωτοχρονιά οι καταναλωτές επισκέφτηκαν τα εμπορικά καταστήματα, περιορίστηκαν όμως σε αγορές χαμηλού κόστους που προορίζονταν για δώρα προς τρίτους.

Σύμφωνα με τον κ. Κορκίδη ο κλάδος της ένδυσης και υπόδησης αναμένεται να σημειώσει τις καλύτερες επιδόσεις και να κινηθεί την περίοδο των εκπτώσεων με δυνατούς ρυθμούς. Εξίσου καλά αναμένεται να κινηθεί και το παιδικό ένδυμα ενώ και ο κλάδος των καλλυντικών θα παρουσιάσει αυξημένες πωλήσεις.

Όσον αφορά στο 2011, ο κ. Κορκίδης ανέφερε ότι “το ελληνικό εμπόριο πρέπει το 2011 να κινηθεί με καθαρές μειώσεις τιμών που θα ισχύσουν όλο τον χρόνο και για να το επιτύχει πρέπει να δώσει προτεραιότητα στην μείωση του κόστους αγοράς, στην μείωση των δαπανών και στην άντληση ρευστότητας. Επίσης, πρέπει να αξιοποιήσει τα κατά πολύ χαμηλότερα ενοίκια διαθέσιμων καταστημάτων στους κεντρικούς εμπορικούς δρόμους των πόλεων και να εξετάσει ακόμη την δυνατότητα απόκτησης επαγγελματικής στέγης”.

Ανάσα περιμένουν και στην περιφέρεια

Στην εορταστική περίοδο των Χριστουγέννων και της Πρωτοχρονιάς είχαν εναποθέσει τις ελπίδες τους οι έμποροι της Πάτρας, προκειμένου να αυξήσουν τις πωλήσεις τους. Όπως δήλωσε στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ο πρόεδρος του Εμπορικού Συλλόγου Πάτρας Γιώργος Ρώρος, το 2010 έκλεισε με πτώση τζίρου 25-30% και περίπου 600 λουκέτα σε εμπορικές επιχειρήσεις. Στα καταστήματα της Πάτρας, οι προσφορές – προεκπτώσεις έχουν ήδη ξεκινήσει και κυμαίνονται από 30-50%, όμως η κίνηση δεν είναι η αναμενόμενη.

“Οι εκπτώσεις που ξεκινούν στις 15 Ιανουαρίου θα δώσουν ανάσα στους εμπόρους και περαιτέρω ώθηση στο καταναλωτικό κοινό να προβεί σε αγορές. Ωστόσο, εάν η κυβέρνηση δεν πάρει άμεσα μέτρα, δεν θα υπάρξουν καλύτερες μέρες στο εμπόριο και το 2011 θα είναι πολύ χειρότερο. Αυτό που ζητούν οι έμποροι από την κυβέρνηση είναι να παρέμβει δραστικά ώστε να υπάρξει μείωση στα ενοίκια των καταστημάτων” δήλωσε ο κ. Ρώρος.

Οικονομία Τελευταίες ειδήσεις

Σχολιάστε