Ειδήσεις ΤΖΟΚΕΡ· ΣΕΙΣΜΟΣ· ΟΜΠΑΜΑ· ΤΕΛΗ ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑΣ 2017 Συννεφιά 11 Αθήνα Αναλυτικά

Μεγάλο αναπτυξιακό σχέδιο για τις ευρωπαϊκές μεταφορές εγκρίθηκε από το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο

Μεγάλο αναπτυξιακό σχέδιο για τις ευρωπαϊκές μεταφορές εγκρίθηκε από το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο
Διαδώστε αυτό το άρθρο

 

Επιλογή κατηγορίας

Τελευταία ενημέρωση: 19.12.2012 | 19:23

Το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο έδωσε το πράσινο φως σε ένα μεγάλο αναπτυξιακό σχέδιο για τις ευρωπαϊκές μεταφορές, ιδιαίτερου οικονομικού ενδιαφέροντος για την Ελλάδα.

Η αρμόδια επιτροπή του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου ενέκρινε τον Κανονισμό για τα Διευρωπαϊκά Δίκτυα Μεταφοράς, εισηγητής του οποίου ήταν ο ευρωβουλευτής της ΝΔ, Γιώργος Κουμουτσάκος.

Το σχέδιο αυτό υποστηρίζεται με το χρηματοδοτικό εργαλείο "Συνδέοντας την Ευρώπη", το οποίο ψηφίστηκε επίσης ως Κανονισμός, προικοδοτώντας το δίκτυο των μεταφορών με 31,7 δις ευρώ. Πρόκειται για έναν στρατηγικό σχεδιασμό των ευρωπαϊκών μεταφορών με σκοπό την ενοποίηση των κατακερματισμένων δικτύων (οδικών, θαλάσσιων, σιδηροδρομικών, αεροπορικών), που θα ενσωματώνει ισοδύναμα όλες τις περιοχές της ΕΕ, ενισχύοντας την εδαφική, οικονομική και κοινωνική συνοχή και θα ανταποκρίνεται στην αποτελεσματικότερη λειτουργία της Ενιαίας Αγοράς, τόνισε ο κ. Κουμουτσάκος στη συνέντευξη Τύπου που διοργάνωσε το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο αμέσως μετά τις ψηφοφορίες.

Σύμφωνα με τον Κανονισμό, αναβαθμίζονται τα λιμάνια του Πειραιά και της Θεσσαλονίκης ως κόμβοι του κύριου δικτύου, και συγκεκριμένα του Διαδρόμου 4 (Λευκωσία-Πειραιάς-Μπουργκάς-Ρόστοκ-Αμβούργο) που θα συνδέονται μεταξύ τους με το είδος μεταφοράς που κρίνεται κατάλληλο (θαλάσσια, οδική, σιδηροδρομική, αεροπορική ή ποτάμια).

Στον Κανονισμό εντάσσεται επίσης το αεροδρόμιο και το λιμάνι του Ηρακλείου της Κρήτης στο κεντρικό δίκτυο, που είναι και η βασική προτεραιότητα για χρηματοδότηση, σύμφωνα με τους δύο αυτούς Κανονισμούς.
Από την υλοποίηση του εν λόγω σχεδίου θα αναβαθμιστούν επίσης και άλλες λιμενικές υποδομές και χερσαίες συνδέσεις και θα αναπτυχθούν νέες συνδέσεις με ευρωπαϊκά και διεθνή λιμάνια που συνδέονται λειτουργικά με τις "Λεωφόρους της Θάλασσας".

"Τα Διευρωπαϊκά Δίκτυα Μεταφοράς είναι η ραχοκοκαλιά και το δίκτυο αιμοδοσίας της Ενιαίας Αγοράς", τονίζει ο κ. Κουμουτσάκος και προσθέτει ότι "στη δύσκολη οικονομική συγκυρία που βρίσκεται σήμερα η Ευρώπη και βιώνει με εξαιρετικά επώδυνο τρόπο η Ελλάδα, κάθε ευκαιρία επενδύσεων στον στρατηγικό τομέα των μεταφορών και της ενέργειας, συμβάλλει στις προσπάθειες για οικονομική ανάκαμψη και ενίσχυση της γεωπολιτικής θέσης της χώρας".

"Είναι ένα μεγάλο σχέδιο υπέρ της οικονομίας, υπέρ της ανάπτυξης, υπέρ του εμπορίου, υπέρ της εργασίας", τόνισε σε σε άλλο σημείο ο Έλληνας ευρωβουλευτής, ο οποίος υπογράμμισε ότι η ψήφιση του εν λόγω κανονισμού με μεγάλη πλειοψηφία στέλνει και το πολιτικό μήνυμα της συνεργασίας μεταξύ όλων των πολιτικών ομάδων του ευρωκοινοβουλίου, με στόχο "να υπηρετηθεί η βελτίωση της ποιότητας ζωής των Ευρωπαίων πολιτών".

Τον Κανονισμό εισηγήθηκε ο κ. Κουμουτσάκος σε συνεργασία με τον Γερμανό ευρωβουλευτή της Σοσιαλιστικής Ομάδας Ισμαήλ Ερτούγκ. Για την οριστικοποίηση των σημαντικών νομοθετικών αυτών κειμένων θα ακολουθήσει διαβούλευση του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου Υπουργών, όπως προβλέπει η ευρωπαϊκή νομοθετική διαδικασία.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΚΙ ΑΛΛΑ ΣΤΗΝ ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ



   Διαδώστε αυτό το άρθρο
close button

Κάντε Like: Newsit.gr στο Facebook