Ειδήσεις ΤΖΟΚΕΡ· ΣΕΙΣΜΟΣ· ΚΑΙΡΟΣ ΑΘΗΝΑ· ΟΑΕΔ 10 Αθήνα ΚΑΙΡΟΣ

Οι Έλληνες δεν αγοράζουν ρολόγια - Πτώση στις πωλήσεις

Οι Έλληνες δεν αγοράζουν ρολόγια - Πτώση στις πωλήσεις
Διαδώστε αυτό το άρθρο

 

Επιλογή κατηγορίας

Τελευταία ενημέρωση: 17.12.2010 | 20:21
Πρώτη δημοσίευση: 17.12.2010 | 19:57

Το ρολόι ως προϊόν έχει ελαστική ζήτηση ως προς την τιμή πώλησης και συνεπώς επηρεάζεται σε σημαντικό βαθμό από το διαθέσιμο εισόδημα των καταναλωτών.

Πτωτικές τάσεις παρουσίασε η εγχώρια αγορά ρολογιών χειρός το 2009, σύμφωνα με έρευνα της Icap Group, ενώ μεγαλύτερη προβλέπεται να είναι η πτώση και για το 2010. Το μέγεθος της εγχώριας αγοράς ρολογιών χειρός (πωλήσεις σε τεμάχια) παρουσιάζει ανοδική πορεία την περίοδο 2004 - 2008, ενώ το 2009 η ανοδική πορεία ανακόπτεται, η δε αγορά εκτιμάται ότι παρουσίασε μείωση 8,4%. Το μεγαλύτερο μέρος των πωλήσεων (σε τεμάχια) τα τελευταία δύο χρόνια αφορά πωλήσεις ρολογιών των οποίων η τιμή δεν ξεπερνά τα 150 ευρώ, ενώ το μικρότερο ποσοστό αφορά την κατηγορία ρολογιών με τιμή άνω των 1.700 ευρώ.

Η αξία της εγχώριας αγοράς ρολογιών χειρός σημείωσε μείωση της τάξης του 9% (συγκριτικά με το 2008), μετά από μια τετραετία ανοδικής πορείας. Σύμφωνα με παράγοντες του κλάδου, η πτωτική πορεία των πωλήσεων ρολογιών χειρός (σε αξία) εκτιμάται ότι θα συνεχιστεί και το 2010, με προβλεπόμενο ποσοστό μείωσης υψηλότερο του 2009 (της τάξης του 15%).

Οι συνολικές πωλήσεις των 20 εταιρειών του δείγματος μειώθηκαν το 2009 κατά 8,63%, ενώ το μικτό κέρδος, την ίδια περίοδο, μειώθηκε κατά 14,9%. Σημαντική ήταν και η μείωση που παρουσίασαν τα κέρδη EBITDA, κατά 25,68%. Από τις εταιρείες του δείγματος, οι 19 ήταν κερδοφόρες το 2008, ενώ το 2009 ο αριθμός τους μειώθηκε κατά μία (18).

Κύριο χαρακτηριστικό του κλάδου ρολογιών χειρός είναι ότι αποτελείται από εισαγωγικές - εμπορικές επιχειρήσεις. Η πλειονότητα αυτών αφορά μικρού και μεσαίου μεγέθους επιχειρήσεις, αρκετές δε ασχολούνται παράλληλα με την εισαγωγή και εμπορία άλλων προϊόντων, όπως κοσμημάτων, αξεσουάρ, γυαλιών ηλίου κλπ. Τα προϊόντα διατίθενται από τις εταιρείες μέσω λιανικής και χονδρικής πώλησης. Το κυριότερο κανάλι διάθεσης αποτελούν τα κοσμηματοπωλεία. Σε ορισμένες περιπτώσεις, οι εισαγωγικές εταιρείες αναπτύσσουν δικό τους δίκτυο διανομής με εξειδικευμένα καταστήματα, ελέγχοντας καλύτερα τη διάθεση των προϊόντων τους στην αγορά.


   Διαδώστε αυτό το άρθρο
close button

Κάντε Like: Newsit.gr στο Facebook