Παρασκευή, 29 Μαρ.
23oC Αθήνα

Στα 180 εκατ. ευρώ τα καθαρά κέρδη για τα ΕΛΠΕ

 Μέρισμα ύψους 0,45 ευρώ ανά μετοχή θα προτείνει στη γενική συνέλευση των μετόχων το Δ.Σ. των Ελληνικών Πετρελαίων, όπως ανακοίνωσε σήμερα η εταιρία δημοσιοποιώντας παράλληλα τα αποτελέσματα του 2010.

Το μέρισμα παραμένει δηλαδή στα επίπεδα του 2009, ενώ τα καθαρά κέρδη διαμορφώθηκαν στα 180 εκατ. ευρώ, έναντι 199 εκατ. ευρώ το 2009.

Ωστόσο, τα “συγκρίσιμα” καθαρά κέρδη (αφού αφαιρεθεί δηλαδή η επίπτωση από την έκτακτη εισφορά που επιβλήθηκε πέρυσι και η αυξημένη φορολογία μερισμάτων) διαμορφώθηκαν σε 205 εκατ. ευρώ, από 174 εκατ., το 2009.

Η εταιρία ανακοίνωσε επίσης ότι συνεχίζεται η αναβάθμιση – εκσυγχρονισμός των διυλιστηρίων Ελευσίνας και Θεσσαλονίκης. Ειδικότερα για το διυλιστήριο Θεσσαλονίκης, οι εργασίες μηχανολογικής ανέγερσης ολοκληρώθηκαν στο τέλος του 2010 και κατά τη διάρκεια της προγραμματισμένης συντήρησης τον Φεβρουάριο του 2011, ξεκίνησε η ένταξη των νέων μονάδων στη λειτουργία του διυλιστηρίου. Ο εκσυγχρονισμός του διυλιστηρίου Ελευσίνας, που είναι στη φάση της μηχανολογικής ανέγερσης, προχωρά σύμφωνα με τον αρχικό σχεδιασμό με ποσοστό εργασιών άνω του 80% και αναμένεται να ολοκληρωθεί εντός του Β’ εξαμήνου του 2011.

Οι πωλήσεις του ομίλου αυξήθηκαν κατά 14 %, στα 8,47 δις. ευρώ από 7,42 δις. την προηγούμενη χρονιά. Πάντως οι όγκοι πωλήσεων τόσο των διυλιστηρίων στην εσωτερική αγορά, όσο και των δύο εμπορικών εταιριών (ΕΚΟ και Ελληνικά Καύσιμα, πρώην ΒΡ) επηρεάστηκαν από τη μείωση της κατανάλωσης, λόγω της κρίσης και της αύξησης των τιμών.

Σε δηλώσεις του, ο κ. Γ. Κωστόπουλος, Διευθύνων Σύμβουλος των ΕΛΠΕ επεσήμανε τα εξής:

“Πετύχαμε ικανοποιητικά αποτελέσματα λόγω του καλύτερου διεθνούς περιβάλλοντος διύλισης, της αύξησης των τιμών πετρελαίου, της ενδυνάμωσης του δολαρίου καθώς και της σημαντικής προόδου στα έργα βελτίωσης αποδοτικότητας, τα οποία αντιστάθμισαν το δυσμενές περιβάλλον στην εγχώρια αγορά.

Το 2011 αναμένεται εξίσου δύσκολο. Τα ΕΛΛΗΝΙΚΑ ΠΕΤΡΕΛΑΙΑ παραμένουν προσηλωμένα στην στρατηγική τους για βιώσιμη ανάπτυξη, μέσω της ολοκλήρωσης των επενδύσεων αναβάθμισης των διυλιστηρίων τους, της περαιτέρω ανάπτυξης εξαγωγών και νέων δραστηριοτήτων, με μεγαλύτερη έμφαση στην εξωστρέφεια και την συνεχή βελτίωση της ανταγωνιστικότητάς τους”.

Οικονομία Τελευταίες ειδήσεις

Σχολιάστε