Τρίτη, 23 Απρ.
21oC Αθήνα

Σταθερά στο 5,2% ο πληθωρισμός

Αμετάβλητος σε σχέση με το Δεκέμβριο παρέμεινε ο πληθωρισμός σε ετήσιο ποσοστό και τον Ιανουάριο του 2011 σύμφωνα με τα στοιχεία της Στατιστικής Υπηρεσίας.
 

Από τη σύγκριση του Γενικού Δείκτη Τιμών Καταναλωτή του Ιανουαρίου 2011, προς τον Ιανουάριο του 2010, προκύπτει αύξηση 5,2%, από αύξηση κατά 2,4%, που σημειώθηκε κατά την ίδια σύγκριση του έτους 2010 προς το 2009.
 
Ο Γενικός Δείκτης κατά το μήνα Ιανουάριο 2011, σε σύγκριση με το Δεκέμβριο 2010, παρουσίασε ακριβώς την ίδια μείωση κατά 0,7% που σημειώθηκε κατά την αντίστοιχη σύγκριση του προηγούμενου έτους.
 
Ο μέσος Δείκτης του δωδεκαμήνου Φεβρουαρίου 10 – Ιανουαρίου 11, σε σύγκριση προς τον ίδιο Δείκτη του δωδεκαμήνου Φεβρουαρίου 09 – Ιανουαρίου 10, παρουσίασε αύξηση 4,9%, έναντι αύξησης 1,3% που σημειώθηκε κατά τα αντίστοιχα προηγούμενα δωδεκάμηνα.
 
Διαβάστε αναλυτικά.
 
Η μείωση του Γενικού Δείκτη Τιμών Καταναλωτή, κατά 0,7% το μήνα Ιανουάριο 2011, σε σύγκριση με τον αντίστοιχο Δείκτη του Δεκεμβρίου 2010, προήλθε από τις ακόλουθες μεταβολές:
 
1. Από τις μειώσεις των δεικτών:
 
α) Κατά 13,7% της ομάδας «Ένδυση και υπόδηση», λόγω των γενικών χειμερινών εκπτώσεων.
 
β) Κατά 2,3% της ομάδας «Διαρκή αγαθά – Είδη νοικοκυριού και υπηρεσίες», λόγω των γενικών χειμερινών εκπτώσεων.
 
γ) Κατά 0,3% της ομάδας «Υγεία», λόγω μείωσης των τιμών των φαρμάκων. Μέρος της μείωσης αυτής αντισταθμίστηκε από την αύξηση των τιμών στις ιδιωτικές κλινικές.
 
δ) Κατά 0,6% της ομάδας «Αλλα αγαθά και υπηρεσίες», λόγω μείωσης, κυρίως, των τιμών των ειδών ταξιδίου-λοιπών προσωπικών ειδών, εξαιτίας των γενικών χειμερινών εκπτώσεων.
 
2. Από τις αυξήσεις των δεικτών:
 
α) Κατά 1,0% της ομάδας «Διατροφή και μη αλκοολούχα ποτά», λόγω αύξησης, κυρίως, των τιμών στα δημητριακά και παρασκευάσματα, μοσχάρι νωπό, ψάρια νωπά, γάλα νωπό παστεριωμένο, λαχανικά νωπά. Μέρος της αύξησης αυτής αντισταθμίστηκε από τη μείωση των τιμών στα φρούτα νωπά.
 
β) Κατά 0,5% της ομάδας «Αλκοολούχα ποτά και καπνός», λόγω αύξησης, κυρίως, των τιμών των τσιγάρων.
 
γ) Κατά 2,7% της ομάδας «Στέγαση», λόγω αύξησης των τιμών, κυρίως, στο πετρέλαιο θέρμανσης και στον ηλεκτρισμό.
 
δ) Κατά 1,0% της ομάδας «Μεταφορές», λόγω αύξησης των τιμών, κυρίως, των καυσίμων αυτοκινήτου (βενζίνης) και του κομίστρου των ταξί. Μέρος της αύξησης αυτής αντισταθμίστηκε από τη μείωση των τιμών των αυτοκινήτων.
 
ε) Κατά 0,4% της ομάδας «Ξενοδοχεία – Καφέ – Εστιατόρια», λόγω της επιβάρυνσης των τιμών των σερβιριζόμενων ειδών (φαγητών, ποτών, αναψυκτικών και καφέ) από το Δώρο των Χριστουγέννων.
 
Η αύξηση του Γενικού Δείκτη Τιμών Καταναλωτή, κατά 5,2% το μήνα Ιανουάριο 2011, σε σύγκριση με τον αντίστοιχο Δείκτη του Ιανουαρίου 2010, προήλθε από τις ακόλουθες αυξήσεις των δεικτών:
 
1. Από τις αυξήσεις των δεικτών:
 
α) Κατά 2,4% της ομάδας «Διατροφή και μη αλκοολούχα ποτά», λόγω αύξησης των τιμών, κυρίως, στα είδη: δημητριακά και παρασκευάσματα, κρέατα γενικά, ψάρια νωπά, γαλακτοκομικά και αυγά, λαχανικά νωπά, γλυκά-ζαχαρωτά. Μέρος της αύξησης αυτής αντισταθμίστηκε από τη μείωση των τιμών στα φρούτα νωπά.
 
β) Κατά 19,5% της ομάδας «Αλκοολούχα ποτά και καπνός», λόγω αύξησης των τιμών των τσιγάρων, καθώς και των τιμών των αλκοολούχων και μη σερβιριζόμενων ποτών.
 
γ) Κατά 9,1% της ομάδας «Στέγαση», λόγω αύξησης των τιμών, κυρίως, του πετρελαίου θέρμανσης, του ηλεκτρισμού, των ενοικίων κατοικιών, των ειδών και υπηρεσιών επισκευής και συντήρησης κατοικίας, της ύδρευσης αποχέτευσης και του φυσικού αερίου.
 
δ) Κατά 2,5% της ομάδας «Διαρκή αγαθά – Είδη νοικοκυριού και υπηρεσίες», λόγω αύξησης των τιμών, κυρίως, στα είδη κλινοστρωμνής-λευκά είδη, στα υαλικά, επιτραπέζια σκεύη και οικιακής χρήσης, στα είδη καθαρισμού και στις οικιακές υπηρεσίες.
 
ε) Κατά 15,0% της ομάδας «Μεταφορές», λόγω αύξησης των τιμών στα είδη: αυτοκίνητα, καύσιμα αυτοκινήτου (βενζίνη), συντήρηση και επισκευή αυτοκινήτου-μοτοσυκλέτας και υπηρεσίες μεταφορών. Μέρος της αύξησης αυτής αντισταθμίστηκε από τη μείωση των τιμών στα τέλη κυκλοφορίας.
 
στ) Κατά 4,0% της ομάδας «Επικοινωνίες», λόγω αύξησης, κυρίως, των τιμών της κινητής τηλεφωνίας.
 
ζ) Κατά 0,7% της ομάδας «Αναψυχή-Πολιτιστικές δραστηριότητες», λόγω αύξησης των τιμών, κυρίως, στα είδη: μικρά είδη αναψυχής-άνθη-κατοικίδια ζώα, βιβλία-εφημερίδες-περιοδικά-γραφική ύλη-σχολικά είδη, υπηρεσίες αναψυχής.
 
η) Κατά 0,2% της ομάδας «Εκπαίδευση», λόγω αύξησης των τιμών στα δίδακτρα των ιδιωτικών σχολείων και των φροντιστηρίων.
 
θ) Κατά 3,2% της ομάδας «Ξενοδοχεία – Καφέ – Εστιατόρια», λόγω αύξησης των τιμών, κυρίως, των ειδών: φαγητό εκτός οικίας, αναψυκτικά-γλυκά-καφές-ποτά (σερβιριζόμενα). Μέρος της αύξησης αυτής αντισταθμίστηκε από τη μείωση των τιμών των ξενοδοχείων.
 
ι) Κατά 4,6% της ομάδας «Αλλα αγαθά και υπηρεσίες», λόγω αύξησης των τιμών, κυρίως, των ασφαλίστρων αυτοκινήτων και δικύκλων, των ειδών ατομικής φροντίδας και των κοσμημάτων-ρολογιών.
 
2. Από τις μειώσεις των δεικτών:
 
α) Κατά 2,3% της ομάδας «Ένδυση και υπόδηση», λόγω μείωσης των τιμών εξαιτίας των γενικών χειμερινών εκπτώσεων.
 
β) Κατά 0,6% της ομάδας «Υγείας», λόγω μείωσης, κυρίως, των τιμών των φαρμάκων. Μέρος της μείωσης αυτής αντισταθμίστηκε από την αύξηση των τιμών στις ιατρικές, οδοντιατρικές και παραιατρικές υπηρεσίες και στις ιδιωτικές κλινικές.

Οικονομία Τελευταίες ειδήσεις

Σχολιάστε