Ειδήσεις ΤΖΟΚΕΡ· ΣΕΙΣΜΟΣ· ΟΑΕΔ· ΤΕΛΗ ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑΣ 2017 8 Αθήνα Αναλυτικά

Στήνουν «φορο-big brother» για όλες τις επιχειρήσεις

Στήνουν «φορο-big brother» για όλες τις επιχειρήσεις
Διαδώστε αυτό το άρθρο

 

Επιλογή κατηγορίας

Τελευταία ενημέρωση: 07.12.2011 | 06:44
Πρώτη δημοσίευση: 07.12.2011 | 06:44

Φορολογικό big brother «στήνει» το υπουργείο Οικονομικών, αναγκάζοντας όλους τους επιτηδευματίες -επαγγελματίες και επιχειρήσεις- να «τσεκάρουν» ο ένας τον άλλον!

Όλα αυτά στην ηλεκτρονική βάση δεδομένων που δημιουργείται στη Γενική Γραμματεία Πληροφοριακών Συστημάτων.

Το νέο σύστημα θα αναγκάζει τις επιχειρήσεις να μην συναλλάσσονται με φορολογούμενους που έχουν ανοικτούς λογαριασμούς με την εφορία. Το ηλεκτρονικό σύστημα ετοιμάζεται με γοργούς ρυθμούς και ήδη δοκιμάζεται, ώστε να εξοικειωθούν με τις απαιτήσεις του και οι εμπλεκόμενοι.

Με αυτή την μέθοδο απειλούνται όμως με τις βαριές ποινές που προβλέπονται για φοροδιαφυγή, ακόμα και οι νομοταγείς, χωρίς αυτοί να μπορούν πλέον να επικαλεστούν άγνοια για τα «έργα και ημέρες» του πελάτη ή προμηθευτού τους.

Προκειμένου να περιορίσει τη βιομηχανία πλαστών και εικονικών συναλλαγών, η κυβέρνηση έχει περάσει το βάρος της απόδειξης της κάθε συναλλαγής στον λήπτη του φορολογικού στοιχείου. Με βάση το φορολογικό νόμο 3842/2010, κάθε επιτηδευματίας οφείλει να επιβεβαιώνει από ηλεκτρονική βάση δεδομένων της Γενικής Γραμματείας Πληροφοριακών Συστημάτων του Υπουργείου Οικονομικών την ακρίβεια των στοιχείων «καθώς και τη φορολογική συνέπεια του αντισυμβαλλόμενου εκδότη» για φορολογικά στοιχεία και συναλλαγές συνολικής αξίας άνω των 3.000 ευρώ.

Η υποχρέωση αυτή ισχύει τυπικά ήδη, από τον Απρίλιο του 2010. Μόλις τώρα όμως γίνεται πράξη η ηλεκτρονική βάση δεδομένων, στην οποία θα πρέπει να ανατρέχει κάθε συναλλασσόμενος.

Στο site της Γενικής Γραμματείας Πληροφοριακών Συστημάτων του υπουργείου Οικονομικών, εμφανίστηκε ήδη η ειδική ιστοσελίδα για την διαδικτυακή υπηρεσία «Βασικά Στοιχεία Φορολογουμένου (για Μη Φυσικό Πρόσωπο)». Η υπηρεσία προσφέρει τη δυνατότητα μέσω του ίντερνετ να γνωρίζει κανείς περισσότερα στοιχεία για το με ποια εταιρία συνεργάζεται. Το οικονομικό επιτελείο θέλει έτσι να βάλει τις επιχειρήσεις να «τσεκάρουν» με ποιους συναλλάσσονται, με στόχο να περιορίσει τις εικονικές συναλλαγές, ειδικά με ανύπαρκτες επιχειρήσεις.



   Διαδώστε αυτό το άρθρο
close button

Κάντε Like: Newsit.gr στο Facebook