Τρίτη, 23 Απρ.
19oC Αθήνα

Η μάχη των σούπερ μάρκετ για την ελληνική ταυτότητα

Η μάχη των σούπερ μάρκετ για την ελληνική ταυτότητα

H “ελληνικότητα” των επιχειρήσεων που δραστηριοποιούνται στην Ελλάδα είναι πλέον ζητούμενο.

Ακόμα και το τηλεοπτικό δίκτυο euronews, κάνοντας εκτενές αφιέρωμα στην ελληνική οικονομία πρότεινε σαν μια από τις λύσεις ανάκαμψης το σκλόγκαν “αγοράστε από έλληνες προϊόντα ελληνικά”. Ο καταναλωτής είναι αρκετά μπερδεμένος το τελευταίο διάστημα για το ποιά προϊόντα είναι ελληνικά αλλά και για το ποιά καταστήματα είναι ελληνικά. Πολλές από τις μεγάλες αλυσίδες σουπερ μάρκετ προσπαθούν να διαφημίσουν την πραμάτεια τους ποντάροντας στην “ελληνικότητά” τους.

Αν κάνει κανείς μια μικρή έρευνα θα διαπιστώσει ότι υπάρχουν αρκετά ελληνικά σουπερ μάρκετ και υπάρχουν και άλλα που είναι ελληνικά μόνο κατ’ όνομα! Πλασάρουν όμως την επίπλαστη ελληνικότητά τους ποντάροντας στο γεγονός ότι έτσι μας θυμώνται από τότε πριν περάσουμε σε ξένα χέρια. Και πως να μην ποντάρουν στην ελληνικότητά τους όταν αποδεδειγμένα 8 στους 10 έλληνες σκέφτονται και θέλουν να υποστηρίξουν οτιδήποτε το ελληνικό;

Ποιά είναι λοιπόν τα ελληνικά σούπερ μάρκετ;

Ας τα δούμε ένα – ένα (και αν μας έχει διαφύγει και κάποιο ευχαρίστως να το προσθέσουμε στην λίστα μας)

Ήταν το 1962 όταν οι αδελφοί Δημήτρης και Γιάννης Μαρινόπουλος έβαζαν τα θεμέλια στην οδό Κανάρη στο Κολωνάκι, για τη δημιουργία του μεγαλύτερου ομίλου λιανεμπορίου στην Ελλάδα. Πενηνταένα χρόνια μετά η Carrefour – Marinopoulos όχι μόνο άντεξε στον χρόνο αλλά έχει καταφέρει να αναδειχθεί σε market leader. Η οικογένεια Μαρινόπουλου αγόρασε την Carrefour και παρέμεινε ελληνικό σουπερ μάρκετ.

Αρχές της δεκαετίας του 1950 “γεννήθηκε ο Σκλαβενίτης είναι μια αμιγώς ελληνική αλυσίδα supermarket. Η εταιρεία παραμένει ελληνική παρά τις δελεαστικές προτάσεις που της έχουν γίνει ακόμα και με λευκές επιταγές.

Το 1877 ο Παναγιώτης Θανόπουλος ίδρυσε το εδωδιμοπωλείο “Θανόπουλος” στην οδό Αιόλου. Η ποιότητα, η ποικιλία των τροφίμων και η προσωπική φροντίδα για τους πελάτες του, έκαναν το “Θανόπουλος” μεγάλο όνομα στην αγορά τροφίμων.

Πριν από 37 χρόνια, το 1976, ο ιδρυτής της εταιρείας κ. Διαμαντής Μασούτης εγκαινίασε το πρώτο κατάστημα της αλυσίδας στην οδό Κ. Κρυστάλλη, στην καρδιά της Θεσσαλονίκης. Σήμερα, η εταιρεία Διαμαντής Μασούτης Α.Ε., έχει το μεγαλύτερο δίκτυο καταστημάτων στη Βόρεια Ελλάδα και κυρίαρχη θέση στο χώρο του λιανικού εμπορίου, ενώ σε πανελλαδικό επίπεδο βρίσκεται ανάμεσα στις τέσσερις (4) μεγαλύτερες αλυσίδες. Η εταιρεία είναι αμιγώς ελληνική.

Το 1949 ο Νικόλαος Αρβανιτίδης εγκαινιάζει ένα μικρό παντοπωλείο στη Βέροια στην οδό Παλιάς Κεντρικής. Σήμερα η αμιγώς ελληνική εταιρεία που δραστηριοποιείται στην βόρεια ελλαδα αριθμεί πλέον 170 super markets.

Από τα σούπερ μάρκετ που ξεκίνησαν ως ελληνικά αλλά έχουν περάσει σε ξένα χέρια είναι ο ΑΒ Βασιλόπουλος. Σε αντίθεση με τους παραπάνω εξαγοράστηκε την δεκαετία του 1990 από τον βελγικό όμιλο Delhaise ο οποίος μάλιστα προσπάθησε με επιθετικό τρόπο να μπει και σε άλλες ελληνικές επιχειρήσεις οι οποίες όμως αντιστάθηκαν…..

Οικονομία Τελευταίες ειδήσεις

Σχολιάστε