weather-icon °C AΘΗΝΑ
,

Στο 3% ο πληθωρισμός τον Οκτώβριο

Στο 3% ο πληθωρισμός τον Οκτώβριο

Από τη σύγκριση του Γενικού Δείκτη Τιμών Καταναλωτή του Οκτωβρίου 2011 προς τον αντίστοιχο δείκτη του Οκτωβρίου 2010, προκύπτει αύξηση 3%, έναντι αύξησης 5,2% που σημειώθηκε κατά την ίδια σύγκριση του 2010 προς το 2009.

Η εξέλιξη αυτή, σύμφωνα με τη Στατιστική Υπηρεσία οφείλεται :

1. Από τις αυξήσεις των δεικτών:

α) Κατά 3,1% της ομάδας «Διατροφή και μη αλκοολούχα ποτά», λόγω αύξησης των τιμών, κυρίως, στα είδη: φρούτα νωπά, δημητριακά και παρασκευάσματα, κρέατα γενικά, ψάρια νωπά, γαλακτοκομικά και αυγά, έλαια και λίπη, ζάχαρη- σοκολάτες- γλυκά- παγωτά, καφές, αναψυκτικά, χυμοί φρούτων. Μέρος της αύξησης αυτής αντισταθμίστηκε από τη μείωση των τιμών στα νωπά λαχανικά.

β) Κατά 5,2% της ομάδας «Αλκοολούχα ποτά και καπνός», λόγω αύξησης, κυρίως, των τιμών των τσιγάρων.

γ) Κατά 2,3% της ομάδας «Ένδυση και υπόδηση», λόγω αύξησης των τιμών στα είδη ένδυσης και υπόδησης.

δ) Κατά 9,2% της ομάδας «Στέγαση», λόγω αύξησης των τιμών, κυρίως, του πετρελαίου θέρμανσης, του φυσικού αερίου, του ηλεκτρισμού, των ενοικίων κατοικιών, των ειδών και υπηρεσιών επισκευής και συντήρησης κατοικίας.

ε) Κατά 0,6% της ομάδας «Διαρκή αγαθά- Είδη νοικοκυριού και υπηρεσίες», λόγω αύξησης των τιμών, κυρίως, στα είδη άμεσης κατανάλωσης νοικοκυριού και των οικιακών υπηρεσιών.

στ) Κατά 3,8% της ομάδας «Μεταφορές», λόγω αύξησης των τιμών στα είδη: καύσιμα αυτοκινήτου (βενζίνη) και υπηρεσίες μεταφορών. Μέρος της αύξησης αυτής αντισταθμίστηκε από τη μείωση των τιμών στα τέλη κυκλοφορίας και των τιμών των αυτοκινήτων.

ζ) Κατά 0,6% της ομάδας «Επικοινωνίες», λόγω αύξησης, κυρίως, των τιμών των τηλεφωνικών υπηρεσιών.

η) Κατά 2,8% της ομάδας «Ξενοδοχεία- Καφέ- Εστιατόρια», λόγω αύξησης, κυρίως, των τιμών των εστιατορίων- ζαχαροπλαστείων-καφενείων- κυλικείων. Μέρος της αύξησης αυτής αντισταθμίστηκε από τη μείωση των τιμών των ξενοδοχείων.

θ) Κατά 2% της ομάδας «Άλλα αγαθά και υπηρεσίες», λόγω αύξησης των τιμών, κυρίως, των ασφαλίστρων αυτοκινήτων και δικύκλων και των ειδών ατομικής φροντίδας.

2. Από τις μειώσεις των δεικτών:

α) Κατά 0,7% της ομάδας «Υγεία», λόγω μείωσης των τιμών των φαρμάκων. Μέρος της μείωσης αυτής αντισταθμίστηκε από την αύξηση των νοσηλίων των ιδιωτικών κλινικών.

β) Κατά 0,6% της ομάδας «Αναψυχή- Πολιτιστικές δραστηριότητες», λόγω μείωσης των τιμών του οπτικοακουστικού εξοπλισμού-υπολογιστών. Μέρος της μείωσης αυτής αντισταθμίστηκε από την αύξηση των τιμών των βιβλίων, γραφικής ύλης- σχολικών ειδών .

γ) Κατά 0,9% της ομάδας «Εκπαίδευση», λόγω μείωσης των τιμών στα δίδακτρα ξένων γλωσσών, φροντιστηρίων και ΙΕΚ.

Εξάλλου, ο γενικός δείκτης τον Οκτώβριο 2011, σε σύγκριση με τον Σεπτέμβριο 2011, παρουσίασε αύξηση 0,1% έναντι αύξησης 0,2% που σημειώθηκε κατά την αντίστοιχη σύγκριση του προηγούμενου έτους.

Όσον αφορά τον εναρμονισμένο δείκτης τιμών καταναλωτή, αυτός παρέμεινε αμετάβλητος τον Οκτώβριο στο 2,9%, έναντι αύξησης 5,2% που σημειώθηκε κατά τη σύγκριση του 2010 προς το 2009. Ενώ, τον Οκτώβριο 2011, σε σύγκριση με τον Σεπτέμβριο 2011, παρουσίασε αύξηση 0,1% έναντι της ίδιας αύξησης 0,1% που σημειώθηκε κατά την αντίστοιχη σύγκριση του προηγούμενου έτους.

#TAGS MM