Ειδήσεις ΣΕΙΣΜΟΣ· ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΕΣ 2017· ΤΖΟΚΕΡ· ΚΑΙΡΟΣ 27 Αθήνα ΚΑΙΡΟΣ

35.000 θέσεις εργασίας «ανοίγει» η αξιοποίηση του Ελληνικού – Διέψευσε την κόντρα με Μπιρμπίλη ο Παμπούκης

35.000 θέσεις εργασίας «ανοίγει» η αξιοποίηση του Ελληνικού – Διέψευσε την κόντρα με Μπιρμπίλη ο Παμπούκης
ΦΩΤΟ EUROKINISSI
Διαδώστε αυτό το άρθρο

 

Επιλογή κατηγορίας

Τελευταία ενημέρωση: 25.02.2011 | 20:43
Πρώτη δημοσίευση: 25.02.2011 | 19:43

Στο χώρο του παλιού αεροδρομίου θα δημιουργηθεί Μητροπολιτικό Πάρκο και το Δημόσιο θα συμμετέχει στην εκμετάλλευση αλλά όχι στη χρηματοδότηση του έργου.

Αυτό ξεκαθάρισε ο υπουργός Επικρατείας, Χάρης Παμπούκης, που μαζί με τον υπουργό Ανάπτυξης, Μιχάλη Χρυσοχοΐδη, μετείχαν στην πρώτη συνεδρίαση του νέου Διοικητικού Συμβουλίου της εταιρείας Invest in Greece.

Ο κ. Παμπούκης επεσήμανε ότι η αξιοποίηση του Ελληνικού δεν είναι υπόθεση ενός υπουργού, αλλά όλης της κυβέρνησης και απέρριψε κατηγορηματικά τις φήμες πως υπάρχει πρόβλημα συντονισμού, τονίζοντας πως υπάρχει απόλυτη συναντίληψη και η υπουργός ΠΕΚΑ, Τίνα Μπιρμπίλη συμμετέχει θετικά στην προσπάθεια.

Η αξιοποίηση της έκτασης του πρώην αεροδρομίου θα δημιουργήσει 35.000 νέες μόνιμες θέσεις εργασίας και μπορεί να αποτελέσει την πύλη για προσέλκυση και άλλων επενδύσεων στη χώρα, σύμφωνα με τον υπουργό Επικρατείας, που αποκάλυψε ότι προσπάθειες για αξιοποίηση της έκτασης υπήρξαν και στο παρελθόν, αλλά ενταφιάστηκαν γιατί δεν περιελάμβαναν τις δυνατότητες υλοποίησης του έργου.

Σημειώνεται πως αρμόδιες κυβερνητικές πηγές ανέφεραν ακόμη για το θέμα του Ελληνικού ότι δεν αποκλείεται ακόμη και η πιθανότητα να γίνει δημοψήφισμα για τον τρόπο αξιοποίησης της έκτασης του πρώην αεροδρομίου, καθώς και ότι για τις κινήσεις της κυβέρνησης και τις επαφές με το Κατάρ θα υπάρξει ενημέρωση τόσο της Βουλής όσο και των πολιτικών αρχηγών.

Στις δηλώσεις του ο υπουργός Επικρατείας επανέλαβε ότι το Κατάρ έχει δείξει σοβαρό και υπαρκτό ενδιαφέρον για το έργο, οι συζητήσεις προχωρούν και η αίσθηση από την επίσκεψή του στη χώρα, στις αρχές της εβδομάδας, είναι ικανοποιητική. Είναι, τόνισε, ένα πολύ σημαντικό σχέδιο για τα παιδιά μας για την υλοποίηση του οποίου χρειάζεται ευρεία συμφωνία, μετά από δημόσιο διάλογο που πρέπει να γίνει σε συγκεκριμένο πλαίσιο.

Υπογράμμισε ακόμη ότι η κυβέρνηση έχει τη δική της πρόταση για την αξιοποίηση της έκτασης και «δεν θα πάει πίσω από τη γραμμή της», η οποία προβλέπει μεταξύ άλλων ότι:

- Στο χώρο του πρώην αεροδρομίου θα δημιουργηθεί Μητροπολιτικό Πάρκο, μεγέθους περίπου του Σέντραλ Παρκ της Νέας Υόρκης με ελεύθερη πρόσβαση για όλους τους πολίτες.

- Θα υπάρξει μέρισμα για όλη την Ελλάδα, με την έννοια, ανέφεραν σχετικές πληροφορίες, της κατασκευής υποδομών που θα ωφελήσουν τη χώρα και θα σηματοδοτήσουν το νέο πρόσωπο της χώρας προς το εξωτερικό, πιθανώς με την κατασκευή ενός κτιρίου - συμβόλου της πόλης. Σύμφωνα με τις ίδιες πληροφορίες:

- Στις προϋποθέσεις που τίθενται από κυβερνητικής πλευράς είναι ότι το Δημόσιο θα συμμετέχει στην εκμετάλλευση αλλά όχι στη χρηματοδότηση του πρότζεκτ.

- Δεν έχει αποφασιστεί αν το έργο θα προχωρήσει με διαγωνισμό ή με διακρατική συμφωνία, σε κάθε περίπτωση όμως θα υπάρξουν ρήτρες διαφάνειας.

- Θα παραμείνουν και θα αξιοποιηθούν όσα Ολυμπιακά ακίνητα βρίσκονται στην περιοχή και ταιριάζουν με τις προδιαγραφές του σχεδίου που προωθεί η κυβέρνηση, με βάση το master plan του Ισπανού αρχιτέκτονα Χοσέ Ασεμπίγιο.

- Στόχος είναι σε 6 - 7 μήνες να έχει ολοκληρωθεί η διαδικασία ίδρυσης της Ελληνικό ΑΕ, στην οποία θα εισφερθεί η ιδιοκτησία και τα δικαιώματα διαχείρισης της έκτασης από τους επιμέρους φορείς του Δημοσίου.

Από την πλευρά του, ο υπουργός Περιφερειακής Ανάπτυξης, Μ. Χρυσοχοΐδης τόνισε ότι "οι προσπάθειές μας είναι να δικαιώσουμε τις θυσίες του ελληνικού λαού" και πρόσθεσε: "Έχουν γίνει αρκετές θυσίες, τώρα είναι η ώρα να αρχίσουν σιγά - σιγά να αποδίδουν για να αλλάξει το οικονομικό τοπίο. Δημοσιονομική διάσωση από τη μια πλευρά και από την άλλη ανάπτυξη, που είναι το ζητούμενο".

Ο κ. Χρυσοχοΐδης επανέλαβε εξάλλου τις κυβερνητικές πρωτοβουλίες για επανεκκίνηση της οικονομίας που περιλαμβάνουν τόνωση της ρευστότητας μέσω του ΕΣΠΑ, του ΕΤΕΑΝ και του επενδυτικού νόμου, ενθάρρυνση των εξαγωγών, δημιουργία φιλικού επιχειρηματικού περιβάλλοντος, κ.α.


   Διαδώστε αυτό το άρθρο