Ειδήσεις SURVIVOR· ΤΖΟΚΕΡ· ΣΕΙΣΜΟΣ· ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΕΣ 2017· ΚΑΙΡΟΣ Συννεφιά 22 Αθήνα ΚΑΙΡΟΣ

ΓΕΣ: Δεν υπάρχει νοθεία καυσίμων

ΓΕΣ: Δεν υπάρχει νοθεία καυσίμων
Διαδώστε αυτό το άρθρο

 

Επιλογή κατηγορίας

Τελευταία ενημέρωση: 18.05.2011 | 16:41
Πρώτη δημοσίευση: 18.05.2011 | 16:41

Ανακοίνωση με την οποία διαψεύδει τις καταγγελίες περί νοθείας στα καύσιμα των Ενόπλων Δυνάμεων εξέδωσε το Γενικό Επιτελείο Στρατού.

Με αφορμή αριθμό δημοσιευμάτων στον ημερήσιο Τύπο που αφορά στα καύσιμα που χρησιμοποιεί ο Στρατός Ξηράς, από το Γενικό Επιτελείο Στρατού ανακοινώνονται τα παρακάτω:

Ο Στρατός Ξηράς προμηθεύεται από τα Ελληνικά Πετρέλαια (ΕΛΠΕ) πετρέλαιο κίνησης οχημάτων χαμηλής περιεκτικότητας σε θείο (10 mg/kg), με κωδικό αριθμό ΝΑΤΟ F-54, με βάση την τεχνική προδιαγραφή ΠΓΕΣ-ΠΚΟ-469-Έκδοση 4η, που έχει εκδώσει για το σκοπό αυτό. Οι προμηθευόμενες από τα ΕΛΠΕ ποσότητες παραλαμβάνονται είτε με χρήση του αγωγού καυσίμου των Ε.Δ. είτε με φόρτωση δεξαμενόπλοιων (για ανεφοδιασμό των νησιών και περιοχής Πρέβεζας). Η περαιτέρω διακίνηση του καυσίμου από τα ανεφοδιαστικά κέντρα στις λοιπές Μονάδες και Αρχές πραγματοποιείται με χρήση βυτιοφόρων οχημάτων του Στρατού.

Η συμφωνία της ποιοτικής κατάστασης του καυσίμου με τα καθοριζόμενα στην τεχνική προδιαγραφή, εξασφαλίζεται με ανάλογο έλεγχο που διεξάγεται από κατάλληλο εκπρόσωπο της χημικής υπηρεσίας του Γενικού Χημείου του Κράτους, που βρίσκεται εντός των εγκαταστάσεων των διυλιστηρίων τόσο στην Αθήνα όσο και στη Θεσσαλονίκη.

Ποσότητες του εν λόγω καυσίμου χορηγούνται τόσο σε άλλους κλάδους των Ενόπλων Δυνάμεων (Πολεμική Αεροπορία, Πολεμικό Ναυτικό), όσο και σε άλλες Αρχές (Ελληνική Αστυνομία, Πυροσβεστικό Σώμα).

Ο Στρατός Ξηράς έχει θεσπίσει και έχει εκδώσει οδηγίες για τις διαδικασίες χορήγησης καυσίμων σε άλλες Αρχές, με ταυτόχρονη παρουσία εκπροσώπου αυτών. Σύμφωνα με αυτές τις διαδικασίες, αρμόδια επιτροπή από κάθε Μονάδα διενεργεί ελέγχους του καυσίμου επί του πεδίου (νερό, χρώμα, πυκνότητα), παραδίδει στον εκπρόσωπο της άλλης Αρχής αντίγραφο δελτίου χημικής ανάλυσης του χορηγούμενου καυσίμου, το οποίο είναι σε ισχύ σύμφωνα με τη Συμφωνία Τυποποίησης του ΝΑΤΟ 3149, ασφαλίζει τις θυρίδες του Β/Φ οχήματος με μολυβοσφραγίδα και συμπληρώνει – υπογράφει το δελτίο ποιοτικού ελέγχου καυσίμου. Με την ολοκλήρωση των προαναφερθέντων και την προσυπογραφή του δελτίου ποιοτικού ελέγχου από τον εκπρόσωπο της άλλης Αρχής, περατώνεται η ευθύνη του Στρατού Ξηράς.

Το υπόψη πετρέλαιο χρησιμοποιείται από το Στρατό Ξηράς, για επιχειρησιακούς λόγους (ενιαίος τύπος καυσίμου, ενιαίες εγκαταστάσεις αποθήκευσης, ενιαία μέσα μεταφοράς και χορήγησης), τόσο για κάλυψη των αναγκών του για κίνηση οχημάτων όσο και για θέρμανση.

Για τη σύνταξη της προαναφερθείσας προδιαγραφής έχουν ληφθεί υπόψη τα παρακάτω Εθνικά, Ευρωπαϊκά και Νατοϊκά θεσμικά κείμενα:

1. Η δημοσιευμένη στο ΦΕΚ 1490/Τεύχος Β’/09 Οκτ 2006, υπ’ αριθ. 514/2004 απόφαση του Ανωτάτου Χημικού Συμβουλίου, η οποία ελήφθη κατά τη συνεδρία της 7/10/2004, όπως αυτή τροποποιήθηκε με την υπ’ αριθ. 28/2005 απόφαση του Ανωτάτου Χημικού Συμβουλίου, η οποία ελήφθη κατά τη συνεδρία της 3/2/2005.

2. Η Συμφωνία Τυποποίησης του ΝΑΤΟ με αριθμό 7090, που αποτελεί την οδηγό προδιαγραφή του ΝΑΤΟ για χερσαία καύσιμα.

3. Η Συμφωνία Τυποποίησης του ΝΑΤΟ με αριθμό 3390, που αφορά σε πρότυπα προσδιορισμού των βελτιωτικών λίπανσης των πετρελαιοειδών.

4. Η μέθοδος ASTM D-4057 περί δειγματοληψίας, καθώς και οι μέθοδοι ελέγχου των φυσικοχημικών χαρακτηριστικών του καυσίμου, όπως αναγράφονται στην τεχνική προδιαγραφή του.

5. ΤοπρότυποΕΝ 590:2004 (Automotive fuels-Diesel-Requirements and test methods).

Στην ισχύουσα τεχνική προδιαγραφή του Στρατού Ξηράς για το πετρέλαιο κίνησης οχημάτων, προβλέπονται τα εξής :

1. Το πετρέλαιο κίνησης θα φέρεται στην κατανάλωση με το φυσικό του χρώμα, χωρίς την προσθήκη χρωστικών ουσιών ή ιχνηθέτη.

2. Η μέγιστη περιεκτικότητα σε θείο να είναι 10 mg/kg (μέθοδοι ελέγχου EN ISO 20846, EN ISO 20847, EN ISO 20884).

3. Η μέγιστη περιεκτικότητα σε νερό να είναι 200 mg/kg (μέθοδος ελέγχου EN ISO 12937).

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΣΤΟ www.onalert.gr



   Διαδώστε αυτό το άρθρο