Ειδήσεις SURVIVOR· ΤΖΟΚΕΡ· ΣΕΙΣΜΟΣ· ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΕΣ 2017· ΚΑΙΡΟΣ Συννεφιά 17 Αθήνα ΚΑΙΡΟΣ

Γερμανικός Τύπος: “Το κανάλι της Βουλής κάνει προπαγάνδα”!

Γερμανικός Τύπος: “Το κανάλι της Βουλής κάνει προπαγάνδα”!
Διαδώστε αυτό το άρθρο

 

Επιλογή κατηγορίας

Τελευταία ενημέρωση: 12.12.2010 | 12:45
Πρώτη δημοσίευση: 12.12.2010 | 12:34

Δημοσίευμα στη γερμανική εφημερίδα Frankfurter Allgemeine Zeitung επικρίνει το τηλεοπτικό κανάλι της ελληνικής Βουλής.

Ο συντάκτης του άρθρου, καθηγητής του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης, Μιχάλης Κελπανίδης, κατηγορεί το κανάλι της Βουλής ότι προβάλλει προπαγανδιστική σειρά από τη σοβιετική περίοδο, η οποία εκθειάζει τον Στάλιν και αρνείται "την αναγνωρισμένη το 1990 από τη Σοβιετική Ένωση σφαγή στο Κατίν".

Επικρίνει, επίσης, το κανάλι ότι ενισχύει αντιευρωπαϊκές προκαταλήψεις και ζητά την ανάληψη ευθυνών από την πολιτική ηγεσία του κοινοβουλίου.

Το μακροσκελές άρθρο, με τίτλο "Οι Έλληνες συντάσσονται ευχαρίστως με τη λάθος πλευρά", αναφέρεται στην εκπομπή είκοσι επεισοδίων για τον Δεύτερο Παγκόσμιο Πόλεμο με τίτλο "Ο άγνωστος πόλεμος", παραγωγής του 1978.
Ο αρθρογράφος σημειώνει ότι "αυτή η σειρά, η οποία γυρίστηκε στην εποχή του Μπρέζνιεφ, τις παραμονές της σοβιετικής εισβολής στο Αφγανιστάν, με χρήση κινηματογραφικού υλικού από τα αρχεία του Κόκκινου Στρατού, προοριζόταν για το δυτικό κοινό, και γι' αυτό χρησιμοποιήθηκε ο σταρ του Χόλιγουντ Μπαρτ Λάνκαστερ ως εκφωνητής".

Όπως αναφέρει ο αρθρογράφος, "η σειρά χαρακτηρίζεται από χονδροειδή διαστρέβλωση της πραγματικότητας, όπως τυπικά συνέβαινε στις σοβιετικές ταινίες προπαγάνδας. Περιέχει ψευδείς ισχυρισμούς, παραλείπει σημαντικά γεγονότα, δημιουργεί λάθος συνειρμούς και δοξάζει τον "καλοσυνάτο και σοφό" Στάλιν, καθώς και το κομμουνιστικό καθεστώς και τον Λεονίντ Μπρέζνιεφ.

Επισημαίνει πως στη σειρά "προβάλλεται ο ισχυρισμός ότι οι περίπου 4.500 Πολωνοί αξιωματικοί στο Κατίν θάφτηκαν σε μαζικούς τάφους όχι από τους Σοβιετικούς, αλλά από τις γερμανικές δυνάμεις κατοχής".

Σε άλλο σημείο του δημοσιεύματος τονίζεται ότι δεν αναφέρεται ούτε λέξη του συμφώνου Χίτλερ - Στάλιν, στο οποίο αποφασίστηκε η διαίρεση και κατοχή της Πολωνίας, ούτε για την κατοχή των χωρών της Βαλτικής από τους Σοβιετικούς.

Ο αρθρογράφος θέτει σειρά ερωτημάτων σχετικά με την επιλογή της διεύθυνσης του σταθμού - και μάλιστα όχι οιουδήποτε εμπορικού σταθμού, αλλά του σταθμού της Βουλής των Ελλήνων - να προβάλει τη συγκεκριμένη σειρά.

Σημειώνει δε ότι "εάν μια προπαγανδιστική σειρά, η οποία δεν θα μπορούσε να γίνει αποδεκτή από κανένα ενημερωμένο κοινό μίας δυτικής δημοκρατίας, μεταδίδεται στην Ελλάδα από το κανάλι της Βουλής, τότε αυτό δείχνει επίσης ότι το επίπεδο ενημέρωσης του ελληνικού κοινού, το οποίο οι αρμόδιοι του τηλεοπτικού σταθμού της Βουλής υποτίθεται ότι γνωρίζουν, είναι πολύ χαμηλότερο από εκείνη της Δύσης".

Την επιλογή αυτή συσχετίζει με την επιθετική στάση ελληνικών ΜΜΕ υπέρ του καθεστώτος του Μιλόσεβιτς", όπως, επίσης και με τη στάση μεγάλου μέρους των ελληνικών ΜΜΕ μετά την τρομοκρατική επίθεση της 11ης Σεπτεμβρίου 2001 στου "δίδυμους πύργους" της Νέας Υόρκης, "που έριχνε λάδι στη φωτιά και δεν άφηνε καμία αμφιβολία για το ποια πλευρά υποστήριζε".


   Διαδώστε αυτό το άρθρο