Τετάρτη, 24 Απρ.
20oC Αθήνα

Οργή της αντιπολίτευσης για τους σημαιοφόρους με κλήρωση: “Ο ΣΥΡΙΖΑ υποστέλλει τη σημαία της αριστείας”

ΦΩΤΟ ΑΡΧΕΙΟΥ EUROKINISSI
ΦΩΤΟ ΑΡΧΕΙΟΥ EUROKINISSI

Το Προεδρικό Διάταγμα που δημοσιεύτηκε στην Εφημερίδα της Κυβέρνησης σύμφωνα με το οποίο πλέον οι σημαιοφόροι των δημοτικών σχολείων θα ορίζονται μετά από κλήρωση, άναψε… φωτιές σε κάποια από τα κόμματα της αντιπολίτευσης που έσπευσαν να εκδώσουν οργισμένες ανακοινώσεις κάνοντας λόγο για ιδεοληψίες της κυβέρνησης και “πλήγμα” στην αριστεία.

Το Προεδρικό Διάταγμα αναφέρει συγκεκριμένα ότι στα Δημοτικά Σχολεία “η επιλογή σημαιοφόρων, παραστατών και υπευθύνων κατάθεσης στεφάνου πραγματοποιείται με κλήρωση ανάμεσα στο σύνολο των μαθητών της τάξης.

Η κλήρωση διενεργείται παρουσία του συνόλου των μαθητών της ΣΤ΄ τάξης με ευθύνη του διευθυντή της σχολικής μονάδας ή του νόμιμου αναπληρωτή του και συντάσσεται σχετικό πρακτικό Συλλόγου Διδασκόντων.”

ΝΔ: Σημαιοφόροι με κλήρωση – Κανένα όριο στην ιδεοληψία ΣΥΡΙΖΑ – ΑΝΕΛ

Η πρώτη αντίδραση ήρθε από την Τομεάρχη Παιδείας της ΝΔ, Νίκη Κεραμέως:

«Η ηγεσία του υπουργείου Παιδείας, πιστή στο δόγμα του εξισωτισμού προς τα κάτω, καταργεί το κριτήριο της επίδοσης για την επιλογή σημαιοφόρων, παραστατών και υπευθύνων κατάθεσης στεφάνου και εισάγει την κλήρωση ως τρόπο επιλογής», δήλωσε η Νίκη Κεραμέως.

Η βουλευτής της ΝΔ ανέφερε ότι η κυβέρνηση καταργεί και την παρουσία των σημαιοφόρων στις δοξολογίες και με αυτόν τον τρόπο ανατρέπει παραδόσεις δεκαετιών στο όνομα ενός δήθεν προοδευτισμού.

«Για άλλη μία φορά, αποθεώνεται η λογική της ήσσονος προσπάθειας. Το μήνυμα που δίνουν στη νέα γενιά είναι ότι δεν χρειάζεται προσπάθεια και προσωπικός αγώνας για την επιτυχία και την καταξίωση, αλλά τύχη. Αυτό επιχειρεί λυσσαλέα η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ στην Παιδεία, να γίνουν όλοι ίσοι με το βλέμμα προς τα κάτω. Σε ένα εκπαιδευτικό σύστημα της μετριότητας και της ημιμάθειας. Στον αντίποδα, η δική μας λογική για την Παιδεία, το δικό μας όραμα, συνίσταται στο αξιακό τρίπτυχο της αριστείας, της φιλομάθειας και της αξιοκρατίας», τόνισε η κ. Κεραμέως.

Ποτάμι: Ιδεοληπτική αλλεργία της κυβέρνησης σε κάθε μορφή καταξίωσης και αριστείας

Οργισμένη ανακοίνωση εξέδωσε και ο Τομέας Παιδείας του Ποταμιού, στην οποία γίνεται λόγος για “ιδεοληπτική αλλεργία σε κάθε μορφή καταξίωσης και αριστείας” της κυβέρνησης.

“Τελικά η αριστεία είναι ρετσινιά, και όσους Υπουργούς Παιδείας και αν αλλάξει ο κ. Τσίπρας, είτε για επικοινωνιακούς, είτε για άλλους λόγους, όλοι πρεσβεύουν αυτή τη ρήση του κ. Μπαλτά. Έτσι και ο κ. Γαβρόγλου, ενώ στη Βουλή υπήρχε η συζήτηση για την τριτοβάθμια Παιδεία, έφερε Προεδρικό Διάταγμα (ΠΔ 79/2017) με το οποίο ορίζει πλέον την επιλογή σημαιοφόρων και παραστατών μέσω κλήρωσης” αναφέρει το Ποτάμι.

“Η κυβέρνηση των ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ καθημερινά με λόγια και με έργα αποδεικνύει την ιδεοληπτική της αλλεργία σε κάθε μορφή καταξίωσης και αριστείας. Με το εν λόγω Προεδρικό Διάταγμα, κάτι τόσο τιμητικό, όπως το να είσαι η/ο σημαιοφόρος του σχολείου σου, μετατρέπεται σε μια διαδικαστική υποσημείωση. Έτσι, για ακόμη μία φορά, όπως και με τον τρόπο εισαγωγής στα πειραματικά σχολεία, «μαθαίνει» στα παιδιά μας ότι για να ξεχωρίσεις δεν χρειάζεται προσπάθεια αλλά «τύχη»!” συνεχίζει η ανακοίνωση

“Οι ευθύνες του Υπουργού Παιδείας είναι τεράστιες και καλούμε να αποσύρουν το συγκεκριμένο διάταγμα. Εκτός βέβαια και αν σκέφτονται ήδη σε επόμενη έκδοση ΠΔ, να ορίσουν οι μαθητές να ψηφίζουν για τον σημαιοφόρο και τους παραστάτες…” καταλήγει το Ποτάμι.

ΔΗΜΑΡ: Καταργούν την αριστεία αντί να καταργήσουν τις “στρατιωτικού τύπου” μαθητικές παρελάσεις

Από την πλευρά της, η ΔΗΜΑΡ τονίζει σε ανακοίνωσή της: “Στην κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ αντί να καταργήσουν τις μαθητικές παρελάσεις, αποφάσισαν να καταργήσουν την αριστεία! Με βάση το νέο Προεδρικό Διάταγμα, οι σημαιοφόροι στις μαθητικές παρελάσεις θα επιλέγονται πλέον με κλήρωση. Δεν θα είναι αυτοί με την καλύτερη επίδοση αλλά οι πιο τυχεροί! Είναι πλέον εύκολα αντιληπτό το “όραμα” του κ. Τσίπρα για τα “σχολειά”. Ο εξισωτισμός προς τα κάτω όμως δεν είναι προοδευτική αλλά ιδεοληπτική και βαθιά συντηρητική πολιτική.
Ο ΣΥΡΙΖΑ μένει προσκολλημένος στις εμμονές του και δεν προχωρά ούτε στο πεδίο βασικών αλλαγών που δεν έχουν καμία σχέση με τα μνημόνια, όπως για παράδειγμα στο θέμα των μαθητικών παρελάσεων. Η ιστορία όμως δεν πρέπει να υπενθυμίζεται μέσα από “στρατιωτικού τύπου” παρελάσεις των μαθητών, οι οποίες πρέπει να αντικατασταθούν από εναλλακτικές μορφές εκδηλώσεων, αλλά μέσα από τη σωστή διδασκαλία στα σχολεία. Αν οραματιζόμαστε ένα σύστημα κοινωνικά δίκαιο, οφείλουμε να διασφαλίσουμε την επιβράβευση της προσπάθειας, για μία κοινωνία ίσων ευκαιριών με αξιοκρατία.
Επιτέλους η χώρα χρειάζεται παντού προοδευτικές τομές. Για αυτό στην ΔΗΜΑΡ λέμε ΝΑΙ στην αριστεία και OΧΙ στον αναχρονιστικό θεσμό των “στρατιωτικού τύπου” μαθητικών παρελάσεων”.

 

Η απάντηση του υπουργείου Παιδείας

 

Με αφορμή τη δήλωση της τομεάρχου παιδείας της ΝΔ σχετικά με το θέμα της επιλογής σημαιοφόρου με κλήρωση από τον Σύλλογο Διδασκόντων στα Δημοτικά Σχολεία, το Υπουργείο Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων απαντά:
“Με βαθύ αίσθημα ευθύνης απέναντι στη νέα γενιά των Ελλήνων, θεωρούμε ότι το σύμβολο της πατρίδας, τη σημαία, κάθε μαθητής και μαθήτρια πρέπει να έχει την δυνατότητα να την τιμήσει και να τιμηθεί από αυτή. Το προνόμιο να κοινωνήσει το σύμβολο της πατρίδας μας θα το δικαιούται επιτέλους το σύνολο των μαθητών και μαθητριών ανεξάρτητα από επιδόσεις σε μαθήματα. Ταυτόχρονα, η εκπαιδευτική κοινότητα θα μπορεί απερίσπαστα να αφιερωθεί ακόμα περισσότερο στην ουσία του εκπαιδευτικού της έργου.
Λυπούμαστε ειλικρινά που η αξιωματική αντιπολίτευση επιμένει σε αναχρονισμούς που ταλαιπωρούν το εκπαιδευτικό σύστημα και δεν είναι σε θέση να σκεφτεί τρόπους που να τιμούν ουσιαστικά και τη σημαία αλλά και το σύνολο των μαθητών, μαθητριών και εκπαιδευτικών των δημοτικών σχολείων.
Οι καλές επιδόσεις των μαθητών και μαθητριών έχουν τη δική τους αυτόνομη αξία.
Η δήλωση της τομεάρχου παιδείας της ΝΔ αποδεικνύει περίτρανα το πνεύμα λαϊκισμού και του ψευδεπίγραφου ενδιαφέροντος για την παιδεία, έξω και πέρα από κάθε παιδαγωγική αντίληψη αφού επιλέγει να ταυτίζει ζητήματα αριστείας και μαθητικών επιδόσεων με την ύψιστη κοινή ευθύνη και τον σεβασμό προς την πατρίδα που αφορά όλους τους μαθητές και μαθήτριες”.

Πολιτική Τελευταίες ειδήσεις

Σχολιάστε