Πέμπτη, 28 Μαρ.
20oC Αθήνα

Πετρελαιοκηλίδα: Νέο άδειασμα Κουρουμπλή από EMSA!

πετρελαιοκηλίδα

Εκπρόσωπος Τύπου του EMSA αδειάζει για… δεύτερη συνεχόμενη ημέρα τον Παναγιώτη Κουρουμπλή στην υπόθεση με την πετρελαιοκηλίδα. Τι αναφέρει η Radina Russeva.

Το ναυάγιο του “Αγία Ζώνη ΙΙ”, στην Σαλαμίνα την Κυριακή 10.09.2017, προκαλεί ακόμη τριγμούς… Η πετρελαιοκηλίδα από το ναυάγιο προκάλεσε ανυπολόγιστη οικολογική καταστροφή σε δεκάδες παραλίες του Σαρωνικού. Και φυσικά η υπόθεση έγινε πεδίο αντιπαράθεσης και στο πολιτικό φάσμα. ΣΥΡΙΖΑ και Νέα Δημοκρατία κονταροχτυπιούνται διαρκώς, ενώ στο “παιχνίδι” μπαίνει και ο EMSA.

Η αξιωματική αντιπολίτευση ζητά επίμονα την παραίτηση του Παναγιώτη Κουρουμπλή. Ο υπουργός Ναυτιλίας, από την πλευρά του, αρνείται πεισματικά. Ένα από τα πιο ουσιώδη ζητήματα, είναι αυτό των αντανακλαστικών της ελληνικής κυβέρνησης. Το Μαξίμου διατείνεται πως ενήργησε άμεσα. Αντιθέτως, η αντιπολίτευση εξαπολύει πυρά, κάνοντας λόγο για ολιγωρία.

EMSA: Στην Κύπρο το κοντινότερο πλοίο

EMSA

Και κάπου εδώ, έρχεται η εκπρόσωπος Τύπου του EMSA, Radina Russeva, να διαψεύσει τον Παναγιώτη Κουρουμπλή. Ο υπουργός Ναυτιλίας, απαντώντας σε χθεσινές δηλώσεις της ίδιας εκπροσώπου του Ευρωπαϊκού Οργανισμού, δήλωνε πως το κοντινότερο πλοίο στην Ελλάδα (σ.σ. εκτός από αυτό που βρίσκονταν στην χώρα μας και τελικά επιχείρησε για την απορρύπανση), βρίσκονταν στη Μάλτα.

Σε νέα τηλεφωνική επικοινωνία του skai.gr με την εκπρόσωπο Τύπου του EMSA, έγινε σαφές πως το εξής: Πως το κοντινότερο πλοίο στην Ελλάδα από την πλευρά του Μηχανισμού βρισκόταν στην Κύπρο και συγκεκριμένα στο λιμάνι της Λεμεσού. Επίσης υπήρχε σκάφος του EMSA στο λιμάνι της Βάρνας στη Βουλγαρία.

Η κ. Russeva εξήγησε πως αυτή τη στιγμή ο EMSA βρίσκεται σε διαδικασία προσομοίωσης των δρομολογίων των συγκεκριμένων σκαφών. Αυτό, προκειμένου να διαπιστωθεί πόσος χρόνος απαιτείται από την λήψη του ελληνικού αιτήματος μέχρι τα συγκεκριμένα σκάφη να είναι σε θέση να επιχειρήσουν στην περιοχή της ρύπανσης.

Σε ερώτηση για το εάν αληθεύει πως τα πλοία του Μηχανισμού είναι μεγάλα και δεν θα μπορούσαν να επιχειρήσουν κοντά στις ακτές ανέφερε: «Αυτό είναι κάτι που κανένας δεν μπορεί να πει με βεβαιότητα χωρίς να γνωρίζει τρία πολύ βασικά – δομικά στοιχεία. Αρχικά τον τύπο των ακτών και το βάθος. Δεύτερον την μεταβλητότητα των ρευμάτων της περιοχής. Και τρίτον τον τύπο σκάφους που ο EMSA αποφασίζει να στείλει».

Ερωτήματα για την πετρελαιοκηλίδα

Επίσης, η Radina Russeva ρωτήθηκε δύο ακόμη πράγματα: Πρώτον, για το εάν έχουν ως Οργανισμός σήμερα στοιχεία για το μέγεθος της ρύπανσης. Και δεύτερον για τον χρόνο που θα χρειαστεί για την απορρύπανση της περιοχής. Η εκπρόσωπος του EMSA απάντησε: «Αυτό είναι ένα ζήτημα σχετικό από ευμετάβλητα στοιχεία. Είναι συνάρτηση της έκτασης που έχει λάβει η μόλυνση το χρονικό διάστημα που δεν επιχειρούμε στην περιοχή. Και μέχρι που έχει σήμερα μεταφερθεί η πετρελαιοκηλίδα από τα ρεύματα».

Κλείνοντας η κα. Russeva τόνισε πως σε κάθε περίπτωση ο μηχανισμός του EMSA έχει την μορφή «πρόσθετης βοήθειας». Επίσης πως κάθε χώρα μέλος οφείλει να έχει ένα σχέδιο δράσης σε περιπτώσεις θαλάσσιας ρύπανσης. Το οποίο πρέπει να έχει ακολουθήσει πριν τη χρήση του μηχανισμού

Φωτογραφίες αρχείου: Reuters

Πολιτική Τελευταίες ειδήσεις