Παρασκευή, 26 Απρ.
21oC Αθήνα

Όταν μιλάνε οι μηχανές.

Όταν μιλάνε οι μηχανές.
Οι μηχανές μιλάνε στις επικοινωνίες Μ2Μ, δηλαδή από μηχανή σε μηχανή, χωρίς τη μεσολάβηση ανθρώπου. Και εξοικονομούν. Ενέργεια, κόστος, χρόνο με  πολλούς τρόπους.
 
Αυτές οι υπηρεσίες αυξάνονται γεωμετρικά από τις εταιρείες κινητής τηλεφωνίας . Γιατί;
Η ιστορία έχει ενδιαφέρον.
 
Γενικά μιλώντας, τα πραγματικά πετυχημένα προϊόντα ή υπηρεσίες είναι εκείνα που συνδυάζουν τρία χαρακτηριστικά.

Όφελος του παρόχου, εξυπηρέτηση του χρήστη, κοινό δηλαδή ευρύτερο συμφέρον.

Ένα από τα τρία να λείπει η απόδοση ή η διάρκεια περιορίζονται.
 
Στα συστήματα Μ2Μ, οι μηχανές δεν κουράζονται να μιλούν, να μεταφέρουν στοιχεία. Άρα η αύξηση της επικοινωνιακής δραστηριότητας συμφέρει τον πάροχο, την εταιρεία που προσφέρει την υπηρεσία.
 
Η απόδοση του συστήματος που εξυπηρετείται από την εφαρμογή βελτιστοποιείται. Άρα κερδίζει η επιχείρηση , ο χρήστης.
 
Το ανθρώπινο δυναμικό, η ενέργεια, γενικά οι πόροι που χρησιμοποιούνται για την παραγωγή του έργου ελαχιστοποιούνται , άρα το κοινωνικό σύνολο εισπράττει ήπια δραστηριότητα, πιο φιλική με το περιβάλλον που εντός του δρούμε, ενοχλούμε και ..καταστρέφουμε.
 
Όλοι κερδίζουν, ωφελούνται. Γι αυτό οι υπηρεσίες αυτές κυριολεκτικά απογειώνονται.
 
Όλοι ξέρουμε για τις ψηφιακές υπηρεσίες που φτάνουν σε εμάς  δορυφορικά, από το GPS έως τις πολύ απλές τηλεφωνικές ή διαδικτυακές υπηρεσίες. 
Το GPS για παράδειγμα εκτός από διευκόλυνση είναι και ενεργειακά αποδοτικό γιατί σου δείχνει τον πιο σύντομο δρόμο, γλυτώνεις καύσιμο και φθορά αυτοκινήτου.
Στην ίδια λογική κινούνται και πιο σύνθετα συστήματα, χωρίς ανθρώπινη μεσολάβηση  Να χρησιμοποιούν με τέτοιο τρόπο τα υλικά και τους φυσικούς πόρους ώστε να μεγιστοποιούν την αποταμίευση ενέργειας ή την βελτιστοποίηση της λειτουργίας των συστημάτων.
 
Χαρακτηριστικό είναι το παράδειγμα για τις εναλλακτικές πηγές ενέργειας ανεμογεννήτριες ή φωτοβολταϊκά πάρκα.
 
Έξυπνα συστήματα με που αξιοποιούν τη GSM τεχνολογία στρέφουν τις φτερωτές στην κατεύθυνση του ανέμου, ή τα κάτοπτρα στις κατάλληλες γωνίες ως προς τον ήλιο.
 
Ενεργειακό κόστος μηδενικό. Απόδοση μεγαλύτερη. Οικονομία πόρων σημαντική. 
 
Στα μαθηματικά υπάρχει από την εποχή του μεγάλου Euler η έννοια της βέλτιστης διαδρομής. Πώς να πάω από τον Πειραιά στην Κηφισιά , άμα όμως έχω να περάσω από Βούλα, Παγκράτι, Κορυδαλλό, Πεύκη και Πεδίον του Άρεως;
Κι αν αυτό το κάνω επειδή διανέμω γάλα, πώς θα  συνδυάσω τη διαδρομή με το να δίνω στο κάθε μαγαζί  τις παραγγελίες που θέλει ακριβώς;
Στις εφαρμογές πληροφορικής αυτό λέγεται διαχείριση στόλου. Γιατί τα αυτοκίνητα είναι πολλά και οι διαδρομές διασταυρώνονται και μπερδεύονται.
Οι μηχανές δεν μπερδεύονται ποτέ, οι άνθρωποι ζαλίζονται θα σας απαντήσει ένας φοιτητής των αλγορίθμων.
Γι αυτό οι εφαρμογές GSM λύνουν τα χέρια των εταιριών διανομής.
Πράγματι, οι οικονομίες χρόνου,  διαχείρισης αποθήκης, καυσίμων, ανθρώπινου δυναμικού υπερβαίνουν το 40% όταν το κάθε αυτοκίνητο έχει το σύστημα υπολογισμού διαδρομής και ανταλλάσσει συνεχώς δεδομένα με τα κεντρικά της εταιρείας μέσω του GSM δικτύου του παρόχου κινητής επικοινωνίας. 
Μια μηχανή μιλά με μιαν άλλη. Οι άνθρωποι απλώς οδηγούν, εκτελούν εντολές !
 
Στο νησί το καλοκαίρι συμβαίνει ατύχημα. Στο κέντρο υγείας γίνεται η εργαστηριακή εξέταση. Ποιος όμως θα κάνει τη διάγνωση; Ο ασκούμενος νέος γιατρός;
Μεταφορά εξετάσεων στο συνδεδεμένο διαγνωστικό τμήμα κεντρικού νοσοκομείου. Συζήτηση με γιατρό. Συνεργατική διάγνωση. Όλοι κερδίζουν.
 
Οι εταιρείες κινητής τηλεφωνίας τελικά μπαίνουν στη ζωή μας από δρόμους που δεν τους φανταζόμαστε. Σε λίγο το τηλεφώνημα θα είναι ο λιγότερο σημαντικός.
Γιατί στους άλλους τρόπους, όπως στο Μ2Μ, κερδίζουν όλοι.
 

Τεχνολογία Τελευταίες ειδήσεις

Σχολιάστε