Ειδήσεις ΤΖΟΚΕΡ· ΣΕΙΣΜΟΣ· ΚΑΙΡΟΣ ΑΘΗΝΑ· ΟΑΕΔ Λιακάδα 21 Αθήνα ΚΑΙΡΟΣ

Το αυτοκίνητο δεν ξεκινάει αν είστε... μεθυσμένοι!

Το αυτοκίνητο δεν ξεκινάει αν είστε... μεθυσμένοι!
Διαδώστε αυτό το άρθρο

 

Επιλογή κατηγορίας

Τελευταία ενημέρωση: 02.02.2011 | 12:10

Βγήκατε το βραδάκι και ήπιατε δυο τρία ποτηράκια παραπάνω. Αποφασίζεται να πάρετε όμως το αυτοκίνητο για να πάτε σπίτι. Αμ δε. Σίγα μην πάρει μπρος. Γιατί;

Γιατί πολύ απλά το αυτοκίνητο σας θα σας κάνει αλκοτέστ και δεν πρόκειται να ξεκινήσει.
 
Μια νέα τεχνολογική καινοτομία μπορεί να αποδειχθεί από τις πιο σημαντικές και ωφέλιμες στην ιστορία του αυτοκινήτου, σώζοντας ζωές στην κυριολεξία. Αμερικανοί ερευνητές ανέπτυξαν ένα σύστημα, με την ονομασία (DADSS-Driver Alcohol Detection Systems for Safety), το οποίο αντιλαμβάνεται αν ο οδηγός έχει πιει παραπάνω από το κανονικό και αυτομάτως μπλοκάρει τον κινητήρα για να μην ξεκινήσει.
 
Ένας ηλεκτρονικός αισθητήρας αναλύει την αναπνοή του οδηγού μόλις κάτσει στο κάθισμά του (χωρίς να χρειάζεται να φυσήξει μέσα σε μια συσκευή, όπως αυτή που χρησιμοποιεί σήμερα η Τροχαία), ενώ άλλοι αισθητήρες, που είναι τοποθετημένοι σε στρατηγικά σημεία, όπως στο τιμόνι και στις κλειδαριές, μετρούν το αλκοόλ στο αίμα με έμμεσο τρόπο, μέσω ανάλυσης του δέρματος. Αν η ποσότητα αλκοόλ, μέσα από αυτές τις συνδυασμένες αναλύσεις, βρεθεί πάνω από το νόμιμο όριο, η μηχανή του αυτοκινήτου θα «αρνείται» πεισματικά να ξεκινήσει.
 
To σύστημα αποτελεί προϊόν της εταιρίας QinetiQ της Μασαχουσέτης και ήδη δοκιμάζεται από το υπουργείο Μεταφορών των ΗΠΑ για την αποτελεσματικότητά του, σύμφωνα με τη βρετανική «Ντέιλι Μέιλ». Ο αμερικανός υπουργός Ρέι Λαχούντ επισκέφτηκε τις εγκαταστάσεις της εταιρίας, όπου έγινε η πρώτη δημόσια επίδειξη του MADSS και δήλωσε ότι το νέο σύστημα θα αποτελεί προαιρετικό εξοπλισμό στα μελλοντικά αυτοκίνητα των αμερικανικών αυτοκινητοβιομηχανιών.
 
Οι αμερικανικές Αρχές εκτιμούν ότι το σύστημα μπορεί να αποτρέψει μέχρι 9.000 θανατηφόρα τροχαία το χρόνο μόνο στις ΗΠΑ. Το σύστημα πάντως βρίσκεται σε δοκιμαστικό στάδιο και δεν αναμένεται να ενσωματωθεί στα αυτοκίνητα που θα κυκλοφορούν στους δρόμους, πριν περάσουν οκτώ τουλάχιστον χρόνια.
 
Μέχρι τότε θα πρέπει να έχει αποδειχτεί ότι το σύστημα είναι απολύτως ακριβές (σκεφτείτε να σας περάσει για μεθυσμένο χωρίς να είστε και να «κλειδώσει» το αμάξι σας, ενώ επείγεστε να πάτε κάπου…). Δεν λείπουν πάντως οι σκεπτικιστές που θεωρούν ότι ακόμη και μια ακρίβεια 99,99% δεν είναι επαρκής, γιατί στην πράξη θα σημαίνει ότι πολλοί οδηγοί, χωρίς λόγο, δεν θα μπορέσουν κάποια στιγμή να βάλουν μπρος το αυτοκίνητό τους.
 
Το σχετικό ερευνητικό πρόγραμμα, ύψους 10 εκατ. δολαρίων, υποστηρίζεται από τη Συμμαχία της Αυτοκινητοβιομηχανίας για την Οδική Ασφάλεια, στην οποία συμμετέχουν πολλοί από τους πιο γνωστούς κατασκευαστές οχημάτων του κόσμου.
 



   Διαδώστε αυτό το άρθρο