Παρασκευή, 19 Απρ.
17oC Αθήνα

Σάντφορντ Φλέμινγκ: Όσα δεν γνωρίζετε για τον σκωτσέζο μηχανικό [pic, vid]

Σάντφορντ Φλέμινγκ: Όσα δεν γνωρίζετε για τον σκωτσέζο μηχανικό [pic, vid]

Σάντφορντ Φλέμινγκ με Google Doodle σήμερα. Σήμερα, 7 Ιανουαρίου 2017, η Google τιμάει τον Σκωτσέζο μηχανικό Σάντφορντ Φλέμινγκ. Δείτε όσα πρέπει να γνωρίζετε για τον διάσημο μηχανικό.

Τον «πατέρα» της παγκόσμιας Σάντφορντ Φλέμινγκ ώρας τιμά σήμερα με Doodle η Google. Ως τον 19ο αιώνα οι κοινότητες ανά τον πλανήτη είχαν την ελευθερία να θέτουν τη δική τους τοπική ώρα. Το 1876 όµως ένας σκωτσέζος µηχανικός, ο Σάντφορντ Φλέµινγκ, πρότεινε να θεσµοθετηθεί µια κοινή παγκόσµια ώρα και να χωριστεί ο πλανήτης σε χρονικές ζώνες.

Η σύλληψη του Σάντφορντ Φλέμινγκ για την επίσηµη ώρα αποτέλεσε τη βάση του συστήµατος των χρονικών ζωνών που υιοθετήθηκε το 1884, ωστόσο χρειάστηκαν άλλα 35 χρόνια προκειµένου να συµφωνήσουν όλα τα κράτη σε µία κοινή οµάδα χρονικών ζωνών που να καλύπτουν την υδρόγειο. Το αποτέλεσµα ήταν η δηµιουργία 24 µεσηµβρινών που «κόβουν» καθέτως σε φέτες την επιφάνεια της Γης, καθένας εκ των οποίων σηµατοδοτεί µία ώρα του 24ώρου.

Κανένας οργανισµός δεν ασκούσε επίσηµη εξουσία επάνω σε αυτές τις ζώνες. Έτσι, στα χρόνια που ακολούθησαν, τα «εύπλαστα» όρια των ζωνών σε κάποιες περιπτώσεις µεγάλωσαν ή µίκρυναν προκειµένου να εξυπηρετούν γεωπολιτικά και εµπορικά συµφέροντα. Η πιο χαρακτηριστική τέτοια περίπτωση αφορά το µέρος όπου ο ήλιος ανατέλλει (από τεχνικής απόψεως) στον πλανήτη: πρόκειται για τη διεθνή γραµµή αλλαγής ηµεροµηνίας (international date line), η οποία διατρέχει τον Ειρηνικό από τον Βορρά στον Νότο.

Στάντφορντ Φλέμινγκ και ιστορία

Η γραμμή που οριοθετεί το Ανατολικό και Δυτικό Ημισφαίριο είναι μια αυθαίρετη σύμβαση, σε αντίθεση με τον Ισημερινό (την νοητή γραμμή που περιβάλλει τη γη, σε ίση απόσταση από τους πόλους), η οποία χωρίζει το Βόρειο και το Νότιο Ημισφαίριο. Ο πρώτος μεσημβρινός σε 0 ° γεωγραφικό μήκος και ο αντιμεσημβρινός, σε 180 ° γεωγραφικό μήκος είναι τα συμβατικά αποδεκτά όρια, δεδομένου ότι χωρίζουν ανατολικά γεωγραφικά μήκη από δυτικά γεωγραφικά μήκη. Η σύμβαση αυτή καθιερώθηκε το 1884 στη Διεθνή Διάσκεψη Μεσημβρινών που πραγματοποιήθηκε στην Ουάσιγκτον, όπου εγκρίθηκαν οι έννοιες της πρότυπης ώρας του Καναδού μηχανικού σιδηροδρόμων Sir Σάντφορντ Φλέμινγκ.

Στάντφορντ Φλέμινγκ: Τι πρέπει να γνωρίζετε

Τα επιτεύγματά του Σάντνφορντ Φλέμινγκ ήταν γνωστά σε όλο τον κόσμο, και το 1897 έγινε ιππότης από τη Βασίλισσα Βικτόρια. Ήταν τέκτων. Στα τελευταία χρόνια της ζωής του ο Σάντφορντ Φλέμινγκ αποτραβήχτηκε στο σπίτι του στο Χάλιφαξ, το οποίο αργότερα κληροδότησε μαζί με τα 95 στρέμματα που του άνηκαν στην πόλη, που τώρα είναι γνωστό ως Πάρκο Σερ Σάντφορντ Φλέμινγκ (Πάρκο Dingle). Επίσης, είχε ένα  σπίτι στην Οτάβα, και θάφτηκε εκεί, στο Νεκροταφείο Beechwood Νεκροταφείο. Η πόλη του Φλέμινγκ, Saskatchewan (που βρίσκεται στο Canadian Pacific Railway) ονομάστηκε προς τιμήν του, το 1882.

Στάντφορντ Φλέμινγκ: Η ζωή του

O Σάντφορντ Φλέμινγκ γεννήθηκε στις 7 Ιανουαρίου 1827 στο Κέρκαλντι της Σκωτίας. Το 1845 μετανάστευσε στον Καναδά,όπου εκπαιδεύτηκε ως μηχανικός. Το 1857 ήταν ήδη αρχιμηχανικός των Σιδηροδρόμων Οντάριο, Σίμκοου και Χιούρον, που αποτελούν σήμερα τμήμα των Εθνικών Καναδικών Σιδηροδρόμων. Τότε μεγάλο μέρος του Καναδά, της δεύτερης σε έκταση χώρας του κόσμου, εξακολουθούσε να είναι μια ανεξερεύνητη ερημιά.

Ενόψει αυτών των προβλημάτων, ο πρωθυπουργός Σερ Τζον Α. Μακντόναλντ πρότεινε το 1871 την κατασκευή ενός σιδηροδρόμου ο οποίος θα ένωνε τις ακτές του Καναδά στον Ατλαντικό Ωκεανό με τις ακτές του στον Ειρηνικό. Μάλιστα τότε η κυβέρνηση υποσχέθηκε να αποπερατώσει το σιδηρόδρομο μέσα σε δέκα χρόνια.

Ο Σάντφορντ Φλέμινγκ, υπολόγισε ότι το έργο θα στοίχιζε γύρω στα 100 εκατομμύρια δολάρια, αστρονομικό ποσό για εκείνη την εποχή. Παρότι η διαδρομή θα γινόταν συντομότερη και ευκολότερη αν μέρος της γραμμής περνούσε από το έδαφος των Ηνωμένων Πολιτειών, ο Μακντόναλντ επέμεινε να βρίσκεται ολόκληρη η γραμμή εντός των καναδικών συνόρων για την προστασία των συμφερόντων της χώρας σε περίπτωση πολέμου. Πολλοί επενδυτές ήταν απρόθυμοι να αναλάβουν ένα τόσο δαπανηρό και ριψοκίνδυνο έργο. Εντούτοις, το 1875 η εταιρία των Καναδικών Σιδηροδρόμων του Ειρηνικού (CPR) άρχισε την κατασκευή της κύριας γραμμής.

Τεχνολογία Τελευταίες ειδήσεις

Σχολιάστε