Τρίτη, 19 Μαρ.
13oC Αθήνα

Τι βλέπει το Facebook για τις μικρομεσαίες επιχειρήσεις!

Τι βλέπει το Facebook για τις μικρομεσαίες επιχειρήσεις!

Το Facebook, o Οργανισμός Οικονομικής Συνεργασίας και Ανάπτυξης (ΟΟΣΑ) και η Παγκόσμια Τράπεζα συνεργάστηκαν για να δημιουργήσουν το Future of Business Survey μια διαδικτυακή μηνιαία έρευνα για τις μικρές και μεσαίες επιχειρήσεις η οποία ενημερώνεται τακτικά και βοηθά στην κατανόηση των απόψεων, των δραστηριοτήτων και των προκλήσεών τους. 

 
Στην Ελλάδα, σύμφωνα με τα αποτελέσματα της έρευνας, ποσοστό 26% των μικρών και μεσαίων επιχειρήσεων είναι θετικά προσκείμενο στην τρέχουσα κατάσταση και το 29% εμφανίζεται θετικό για το μέλλον.
Ποσοστό 12% των ελληνικών μικρών και μεσαίων επιχειρήσεων δηλώνει ότι δημιούργησε θέσεις εργασίας κατά τους τελευταίους 6 μήνες και το 18% επιθυμεί να δημιουργήσει θέσεις εργασίας μέσα στους επόμενους 6 μήνες.
 
Οι μικρές ελληνικές επιχειρήσεις (26%) που μετέχουν στο διεθνές εμπόριο είναι πιο πιθανό να αυξήσουν τις θέσεις εργασίας κατά τους επόμενους 6 μήνες, συγκριτικά με τις μη εμπορικές επιχειρήσεις (10%).
 
Οι πιο συχνά αναφερόμενες προκλήσεις των ελληνικών μικρών και μεσαίων επιχειρήσεων είναι η εύρεση επιχειρηματικών εταίρων (52%), οι τελωνειακοί κανονισμοί (43%) και οι περιορισμοί πρόσβασης στην αγορά (30%). 
 
Το 26% των επιχειρήσεων ανέφερε προκλήσεις που συνδέονται με διαφορετικούς κανονισμούς σε άλλες χώρες και το 26% προκλήσεις που σχετίζονται με την εξασφάλιση της χρηματοδότησης των εξαγωγών. 
 
Τεχνολογικά εμπόδια που σχετίζονται με την «κακή σύνδεση στο διαδίκτυο με αποτελέσματα την δυσκολία στην ηλεκτρονική πώληση», ήταν λιγότερο συχνές και επισημάνθηκε στην έρευνα από το 13% των επιχειρήσεων. Η διασύνδεση μεταξύ των ανθρώπων παγκοσμίως έχει φτάσει σε πρωτοφανή επίπεδα. 
 
Το ίδιο ισχύει και για τους ιδιοκτήτες μικρών επιχειρήσεων που μπορούν να συμμετέχουν άμεσα στην παγκόσμια οικονομία και να προσεγγίζουν εξίσου εύκολα (σε) πελάτες ανά την υφήλιο, όσο και εκείνους στον ίδιο δρόμο. 
Η μελέτη δείχνει ότι οι ελληνικές μικρομεσαίες επιχειρήσεις οι οποίες δραστηριοποιούνται διεθνώς είναι 15 βαθμούς πιο σίγουρες για τις δραστηριότητες τους από τις μη εμπορικές. Αυτό το φαινόμενο είναι το ίδιο ισχυρό παγκοσμίως, οι εξαγωγικές επιχειρήσεις για παράδειγμα είναι 10 βαθμούς πιο σίγουρες από τις μη εξαγωγικές. 
 
Αυτό το αποτέλεσμα είναι σύμφωνο με τις προηγούμενες έρευνες που δείχνουν ότι οι εξαγωγικές μικρομεσαίες επιχειρήσεις σε παγκόσμιο επίπεδο είναι 20% πιο παραγωγικές, έχουν 20% μεγαλύτερη προσφορά θέσεων εργασίας, και 9% περισσότερες πιθανότητες να παραμείνουν οικονομικά αξιόπιστες.
 
Σημειώνεται ότι οι μικρές επιχειρήσεις αντιπροσωπεύουν περισσότερο από το 90% των επιχειρήσεων σε όλες τις οικονομίες και αποτελούν επίσης μια πλειοψηφία της εργασίας της χώρας σχεδόν παγκόσμια. 
 
O Robert Bednarski, CEE Country Director του Facebook σε σχετικές δηλώσεις του ανάφερε:
«H Future of Business Survey μας βοηθά να κατανοήσουμε τις ανάγκες και τις προκλήσεις των μικρών και μεσαίων επιχειρήσεων που επεκτείνονται σε όλο τον νέο κλάδο της οικονομίας που βασίζεται σε συναλλαγές μέσα από τα κινητά τηλέφωνα. Για να βοηθήσουμε τις μικρές και μεσαίες επιχειρήσεις να αναπτυχθούν με γρηγορότερο ρυθμό, πρέπει να κατανοήσουμε το τρέχον και το μελλοντικό οικονομικό περιβάλλον στο οποίο λειτουργούν και τις ευκαιρίες που προβλέπουν και προσπαθούν να ακολουθήσουν. 
Η μεγαλύτερη πρόκληση που υποδεικνύουν οι μικρές και μεσαίες επιχειρήσεις, ανεξαρτήτως της χώρας, είναι η προσέλκυση νέων πελατών. Το ίδιο ισχύει και για την Ελλάδα, όπου το 80% των εταιρειών που ερωτήθηκε το Δεκέμβριο, επεσήμανε τη δυσκολία προσέλκυσης νέων πελατών ως σημαντικό εμπόδιο για την ανάπτυξή τους. 
Για να βοηθήσουμε τις επιχειρήσεις να ξεπεράσουν αυτή την πρόκληση, στις αρχές του πρώτου εξαμήνου του 2017 η Blueprint θα λανσάρει μια ειδική σειρά μαθημάτων ηλεκτρονικής εκμάθησης, σχεδιασμένη να επιτρέπει στους επιχειρηματίες να αξιοποιήσουν στο έπακρο τα στοιχεία που συγκεντρώθηκαν από την Future of Business Survey. Το Facebook καταβάλλει συνεχείς προσπάθειες για να υποστηρίξει τις Μικρές Επιχειρήσεις να αναπτυχθούν και να συνδεθούν με νέους πελάτες και αγορές». 
 

Τεχνολογία Τελευταίες ειδήσεις

Σχολιάστε