Πέμπτη, 25 Απρ.
22oC Αθήνα

Ο “ερωτευμένος”, οι θρούμπες και η …ξινομυζήθρα

Παραδόσεις, θρύλοι, μύθοι και διηγήσεις, με νεράιδες, βασιλιάδες και μούσες της αρχαιότητας, που χάνονται στα βάθη των αιώνων, μπορούν σήμερα να αποτελέσουν «ατμομηχανή» ανάπτυξης για τον τουρισμό.

Ο άγνωστος αυτός πολιτιστικός πλούτος, που συναντάται σε κάθε περιοχή της ελληνικής επικράτειας, σε περίπτωση που αξιοποιηθεί κατάλληλα, μπορεί να συναρπάσει και να «μαγέψει» εκατομμύρια ξένους τουρίστες και να τους οδηγήσει στη χώρα μας. Όπως επισημαίνουν οι ειδικοί, για να αναδειχθεί ο ανεξάντλητος αυτός πολιτιστικός θησαυρός, δεν χρειάζονται υποδομές, δανειοδοτήσεις από τράπεζες και νομοθετήματα. Βρίσκεται «κρυμμένος» μέσα σε σπηλιές, σε άγρια φαράγγια, σε δάση και πηγές και τον γνωρίζουν πολύ καλά οι κάτοικοι κάθε περιοχής. Αρκεί να αναζητηθεί από τους ειδικούς.

Ο πρόεδρος του Οργανισμού Προώθησης Εξαγωγών, οικονομολόγος Θόδωρος Βλασσόπουλος, μιλώντας από το βήμα του 3ου Ευρωπαϊκού Συνεδρίου Τουρισμού, που διοργανώνεται στη Θεσσαλονίκη στο πλαίσιο της 26ης έκθεσης «Philoxenia» είπε ότι σε κάθε νομό, σε κάθε περιφέρεια της χώρας θα πρέπει να ερευνηθούν, σε επιστημονικό επίπεδο, και να καταγραφούν οι θρύλοι, οι παραδόσεις και τα μνημεία. Σε κάθε περιοχή, που υπάρχουν αυτά τα χαρακτηριστικά να τοποθετηθούν καλαίσθητες επιγραφές, ενώ ταυτόχρονα να αναγραφούν αυτές οι ιστορίες στις ετικέτες των επώνυμων προϊόντων κάθε περιοχής. Όπως εξήγησε, για παράδειγμα, στις μοναδικές σε ποιότητα ελιές «θρούμπες» της Θάσου, που εξάγονται και στο εξωτερικό, θα μπορούσε να αναγραφεί μια διήγηση, ένας θρύλος από το νησί του Βορείου Αιγαίου. Αντίστοιχα, ο μύθος του Μινόταυρου στη συσκευασμένη ξυνομυζήθρα ή στο δοχείο ελαιολάδου Κρήτης, ή στα μοναδικά προϊόντα της Ηλείας ο μύθος με τον «ερωτευμένο» ποταμό Αλφειό.

Τοπικά Νέα Τελευταίες ειδήσεις

Σχολιάστε