Παρασκευή, 19 Απρ.
17oC Αθήνα

Στα 500 εκατομμύρια ετησίως το λαθρεμπόριο καυσίμων – Με αντλίες τελευταίας τεχνολογίας εξαπατούν τους καταναλωτές

ΦΩΤΟ EUROKINISSI
ΦΩΤΟ EUROKINISSI

Χαρακτηριστικά Λερναίας Ύδρας αποκτά το λαθρεμπόριο καυσίμων στην Ελλάδα και παρότι οι εκτιμήσεις για το ακριβές μέγεθος του φαινομένου ποικίλουν σημαντικά, τα αποτελέσματα της παράνομης διακίνησης επηρεάζουν πρακτικά μια σειρά από κλάδους, μεταξύ των οποίων και τα βενζινάδικα. Χιλιάδες από αυτά έχουν βάλει λουκέτο…

Το θέμα του λαθρεμπορίου καυσίμων βρέθηκε στο επίκεντρο εκδήλωσης, που διοργάνωσε στη Θεσσαλονίκη η Ομοσπονδία Τελωνειακών Υπαλλήλων Ελλάδας.

Στα 300-500 εκατ. υπολογίζουν το λαθρεμπόριο οι εταιρίες εμπορίας πετρελαιοειδών

Αυτό φαίνεται πως είναι ετησίως το μέγεθος του λαθρεμπορίου καυσίμων σύμφωνα με τον Σύνδεσμο Εταιρειών Εμπορίας Πετρελαιοειδών Ελλάδος (ΣΕΕΠΕ), αν και -όπως διευκρίνισε ο γενικός διευθυντής του, Ανδρέας Πετριανίδης- αυτή είναι μια «πρόχειρη και χονδρική εκτίμηση», καθώς ουδείς γνωρίζει το πραγματικό μέγεθος του προβλήματος.
Τόνισε, πάντως, ότι θεωρεί άκρως υπερβολικές τις εκτιμήσεις που ανάγουν τον τζίρο του λαθρεμπορίου στα 4-6 δισ. ευρώ.

Ο κύριοςΠετριανίδης διατύπωσε την εκτίμηση ότι το 20% του πετρελαίου κίνησης που διατίθεται στην αγορά είναι στην ουσία …άλλα καύσιμα (όπως πετρέλαιο θέρμανσης) ενώ η νοθεία στη βενζίνη υπολογίζεται στο 1%-2%.

Αντλίες …ετοιμοπαράδοτες με λογισμικό εξαπάτησης του καταναλωτή!

Αναφερόμενος στο φαινόμενο της καταδολίευσης των αντλιών καυσίμων, εξαιτίας του οποίου οι καταναλωτές βάζουν εν αγνοία τους λιγότερα καύσιμα από αυτά που πληρώνουν, ο κύριος Πετριανίδης είπε ότι «η παρανομία βρίσκεται πάντα ένα βήμα μπροστά από το νόμο».

Αποκάλυψε μάλιστα ότι σήμερα διατίθενται ακόμη και αντλίες που έχουν εξαρχής εγκατεστημένο ύποπτο λογισμικό στο εσωτερικό τους, πολύ δύσκολο να εντοπιστεί από τα συνεργεία ελέγχου!

Ο ίδιος επισήμανε ότι τα πρατήρια στα οποία έχουν διαπιστωθεί φαινόμενα καταδολίευσης αντλιών πρέπει να κλείνουν όχι για μήνες, αλλά για χρόνια ή και για πάντα, καθώς, όπως είπε, όταν τα έσοδα για έναν πρατηριούχο που κάνει καταδολίευση αγγίζουν τα 600.000 ευρώ, το να κλείσει για έξι μήνες ή να πληρώσει πρόστιμο 50.000 ευρώ, ουδόλως τον πτοεί.

Αναφερόμενος στον ειδικό φόρο κατανάλωσης τα καύσιμα (ΕΦΚ), πρόσθεσε ότι, πχ, στην περίπτωση της βενζίνης αυτός αυξήθηκε κατά 86,6% μεταξύ 2009-2010, ποσοστό που ξεπερνά το 90% αν προστεθεί και η αύξηση του ΦΠΑ. Συμπλήρωσε ότι το 2009-2011 η πώληση βενζίνης μειώθηκε κατά 18%, λόγω και της αύξησης του ΕΦΚ, γεγονός που αποδεικνύει ότι ο εν λόγω φόρος στα καύσιμα εντείνει την ύφεση στην αγορά.

Ολόκληρα βυτιοφόρα …χάνονται μυστηριωδώς

Για ολόκληρα βυτιοφόρα μεταφοράς καυσίμων που …χάνονται μυστηριωδώς έκανε λόγο ο καθηγητής του τμήματος Οικονομικών Επιστημών ΑΠΘ, Δημήτρης Μάρδας, σημειώνοντας ότι από τις πρώτες προσπάθειες διερεύνησης του φαινομένου, που έχει κάνει το Τμήμα του, προκύπτει ότι το θέμα της λαθρεμπορίας καυσίμων είναι «δέκα φορές σκοτεινότερο σε σχέση με εκείνο των κρατικών προμηθειών».

Ενδεικτικά ανέφερε -στοιχείο που αμφισβητήθηκε, πάντως, εντόνως και με επιχειρηματολογία από τους παρευρισκόμενους τελωνειακούς- ότι βάσει σύγκρισης στατιστικών δεδομένων από την databank “Comtrade” του ΟΗΕ, ενώ το 2010 η Ελλάδα δήλωσε εξαγωγές βενζίνης αξίας 55 εκατ. ευρώ προς την πΓΔΜ, τα Σκόπια κατέγραψαν …μηδενικές εισαγωγές από Ελλάδα!

Θα απομείνουν μόνο τα μισά πρατήρια καυσίμων

Στο μεταξύ, ο συνδυασμός οικονομικός κρίσης-λαθρεμπορίου-παράνομης διακίνησης αποδεικνύεται καταστροφικός για τα πρατήρια καυσίμων, σύμφωνα με τον πρόεδρο της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Πρατηριούχων Εμπόρων Καυσίμων, Χάρη Μαυράκη.

«Ήδη έχουν κλείσει 2000-2200 πρατήρια σε όλη τη χώρα, από σύνολο 8000 που υπήρχαν. Άλλα 2000 λειτουργούν κάτω από τα όρια της βιωσιμότητας και αν η κρίση συνεχιστεί, θα κλείσουν σε έναν χρόνο», είπε ο κ.Μαυράκης.

Διαβάστε ακόμα:

Ειδήσεις από κάθε γωνιά της χώρας, στην σελίδα ”Τοπικά Νέα” του NewsIt

Τοπικά Νέα Τελευταίες ειδήσεις

Σχολιάστε