Παρασκευή, 29 Μαρ.
24oC Αθήνα

Θεσσαλονίκη: Ο Αϊ Βασίλης δεν έφερε δώρα στους εμπόρους -Πτώση τζίρου για το 86%!

ΦΩΤΟ EUROKINISSI
ΦΩΤΟ EUROKINISSI

Χωρίς δώρα για τους εμπόρους της Θεσσαλονίκης φαίνεται ότι ήρθε και απήλθε ο… Αϊ Βασίλης, καθώς πάνω από οκτώ στους δέκα (ποσοστό 86%) είδαν τον τζίρο τους για την περίοδο των εορτών να μειώνεται σε σχέση με την αντίστοιχη περίοδο (Χριστούγεννα-Πρωτοχρονιά) του 2010-2011.

Για τους «χαμένους», οι μέσες απώλειες τζίρου κυμάνθηκαν γύρω στο 30%. Στα ίδια επίπεδα με τις γιορτές του 2010-2011 διαμορφώθηκε ο τζίρος για το 8% των επιχειρήσεων, ενώ το 4% των ερωτηθέντων κινήθηκε κόντρα στο ρεύμα και είδε καλύτερες ημέρες, σε σχέση με την προηγούμενη γιορτινή περίοδο.

Τα παραπάνω προκύπτουν από έρευνα που διεξήγε ο Εμπορικός Σύλλογος Θεσσαλονίκης (ΕΣΘ), σε δείγμα 200 εμπορικών επιχειρήσεων, εκ των οποίων οι 120 στο κέντρο και από 40 στην ανατολική και δυτική Θεσσαλονίκης.

Οι προσφορές και οι μειωμένες τιμές, με τις οποίες το 83% των εμπόρων επιχείρησε να δελεάσει τους καταναλωτές, δεν φαίνεται να απέδωσαν τα ευκταία αποτελέσματα, ενώ το 29% των ερωτηθέντων δήλωσαν ότι έχουν προβεί σε μειώσεις προσωπικού το 2011.

Αναλυτικότερα, εννέα στους δέκα εμπόρους (88%) δήλωσαν απογοητευμένοι με τον τζίρο τους, που αποδείχτηκε κάθε άλλο παρά εορταστικός, ενώ μόνον το 12% εμφανίστηκε ως ικανοποιημένο από τον κύκλο εργασιών του την περίοδο των εορτών.

Η περιοχή της δυτικής Θεσσαλονίκης φαίνεται να κρατάει τα «σκήπτρα» στη μείωση τζίρου, με το 93% των εμπόρων να δηλώνει πτώση. Το αντίστοιχο ποσοστό είναι 85% τόσο για την περιοχή του ιστορικού κέντρου, όσο και για εκείνες της ανατολικής Θεσσαλονίκης (πχ, Καλαμαριά).

Πάντως, εξειδικεύοντας στις επιμέρους περιοχές, σε χειρότερη μοίρα βρίσκεται η ζώνη Ερμού – Βασιλέως Ηρακλείου-Δημητρίου Γούναρη, όπου το 100% των ερωτηθέντων δήλωσε αρνητική μεταβολή του τζίρου του σε σχέση με πέρυσι.     Κοινή διαπίστωση είναι ότι τα καταστήματα «κινήθηκαν» περισσότερο μεταξύ 12 και 31 Δεκεμβρίου, αν και το 16% των ερωτηθέντων δήλωσαν ότι «δεν είδαν φως» ούτε την περίοδο των Χριστουγέννων, ούτε την Πρωτοχρονιά.

Ποιος φταίει για τη συνεχή πτώση τζίρου; Η πλειοψηφία των ερωτηθέντων (ποσοστό 53%) «δείχνει» ως υπαίτια την οικονομική κρίση, ενώ ακολουθούν κατά σειρά η αρνητική ψυχολογία των καταναλωτών (27%), το παραεμπόριο (10%) και το κυκλοφοριακό-έλλειψη θέσεων στάθμευσης (8%).

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ:
Μεγάλη πτώση στην πληρότητα των ξενοδοχείων της Αθήνας

Τοπικά Νέα Τελευταίες ειδήσεις

Σχολιάστε