Ειδήσεις ΤΖΟΚΕΡ· ΣΕΙΣΜΟΣ· ΟΑΕΔ· ΤΕΛΗ ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑΣ 2017 8 Αθήνα Αναλυτικά

Θεσσαλονίκη: Θα φτιάξουν... "ιπτάμενη" περιφερειακή οδό

Θεσσαλονίκη: Θα φτιάξουν... `ιπτάμενη` περιφερειακή οδό
ΦΩΤΟ EUROKINISSI
Διαδώστε αυτό το άρθρο

 

Επιλογή κατηγορίας

Τελευταία ενημέρωση: 20.12.2011 | 19:39
Πρώτη δημοσίευση: 20.12.2011 | 19:25

Θα γίνει πάνω από την υπάρχουσα εσωτερική περιφερειακή, δίπλα στο δάσος του Σέιχ Σου και με θέα τον Θερμαϊκό Κόλπο...

και περιλαμβάνεται στο έργο της Κυκλοφοριακής Αναβάθμισης της Εσωτερικής Περιφερειακής, στο τμήμα από τον κόμβο Κ5, στο νοσοκομείο Παπαγεωργίου, μέχρι τον κόμβο Κ10, στα Κωνσταντινουπολίτικα.

Συγκεκριμένα, το έργο που παρουσίασαν σήμερα εκπρόσωποι της Εγνατίας Οδού στη Μητροπολιτική Επιτροπή Θεσσαλονίκης, προβλέπει την κατασκευή μιας υπερυψωμένης ταχείας λεωφόρου που θα εξυπηρετεί τους οδηγούς των αυτοκινήτων οι οποίοι μετακινούνται από το βορά προς το νότο και αντίστροφα, ή από τη δυτική πλευρά της πόλης προς το αεροδρόμιο και τη Χαλκιδική και αντίστροφα.
Έτσι θα αποσυμφορηθεί το υπάρχον τμήμα της εσωτερικής περιφερειακής που θα χρησιμοποιείται από όσους επιθυμούν να κινηθούν τοπικά, ανάμεσα στις διάφορες εισόδους και εξόδους κάθε περιοχής.

Ειδικότερα, ξεκινώντας από τον κόμβο Κ5 προβλέπεται να δημιουργηθεί ένα υπέργειο τμήμα της υπερυψωμένης ταχείας λεωφόρου, μήκους 650 μέτρων, και ύψους 7 μέτρων, ακριβώς πάνω από την υπάρχουσα περιφερειακή. Ο δρόμος θα συνεχίζεται στο ίδιο ύψος, παράλληλα από την περιφερειακή οδό προς την πλευρά του Σέιχ Σου μέχρι να φτάσει στο επόμενο υπέργειο τμήμα πάνω από την περιφερειακή, που θα δημιουργηθεί από τον κόμβο Κ9 με κατεύθυνση τον κόμβο Κ10, στο ύψος της Μαλακοπής και για άλλα 550 μέτρα. Σε όλη αυτή τη διαδρομή, η λεωφόρος συνολικού μήκους 4 χιλιομέτρων, θα διαθέτει δύο λωρίδες ανά ρεύμα κυκλοφορίας και μία μεσαία νησίδα.

Επιπλέον σε όλο το μήκος της υπάρχουσας εσωτερικής περιφερειακής από τον κόμβο Κ5 μέχρι τον κόμβο Κ10 θα αυξηθούν οι λωρίδες κυκλοφορίας από δύο σε τρεις ανά κατεύθυνση ενώ θα δημιουργηθεί και λωρίδα έκτακτης ανάγκης. Στο ύψος των δύο τούνελ στα Κωνσταντινουπολίτικα θα δημιουργηθούν δύο ακόμη σήραγγες από όπου τα αυτοκίνητα θα κατευθύνονται από τα ανατολικά προς τα δυτικά και τα υπάρχοντα τούνελ θα μονοδρομηθούν με κατεύθυνση από τα δυτικά προς τα ανατολικά. Πεζογέφυρες θα δημιουργηθούν και θα διαμορφωθούν στον 'Αγιο Παύλο, τα Μετέωρα, τα Πεύκα, την Τούμπα και την οδό Περραιβού.

Οι περιβαλλοντικοί όροι για το έργο, που αναμένεται να δώσει μεγάλη κυκλοφοριακή ανάσα στην ιδιαίτερα επιβαρυμένη περιφερειακή οδό, έλαβαν σήμερα θετική γνωμοδότηση από τη Μητροπολιτική Επιτροπή Θεσσαλονίκης.

Το κόστος των συνολικών εργασιών υπολογίζεται σε 400 με 500 εκατομμύρια ευρώ ενώ σύμφωνα με τον Γενικό Γραμματέα Δημοσίων Έργων του υπουργείου Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων Γιάννη Οικονομίδη, η χρηματοδότησή του θεωρείται δεδομένη καθώς πρόκειται για δημόσιο έργο που προωθείται για ένταξη στην τρέχουσα προγραμματική περίοδο ως έργο προσπελασιμότητας. "Πρέπει να κινηθούμε ταχύτατα. Ευελπιστούμε ότι το πρώτο τρίμηνο του 2012 θα γίνει η ένταξη του έργου και το δεύτερο τρίμηνο της ίδιας χρονιάς η προκήρυξη και η δημοπράτησή του. Από εκεί και πέρα μέχρι το 2015 εκτιμούμε ότι θα ολοκληρωθεί η κατασκευή" είπε ο κύριος Οικονομίδης κατά τη συνεδρίαση της Μητροπολιτικής Επιτροπής.

Όσο για το αν εγκαταλειφθούν τα σχέδια για την εξωτερική περιφερειακή, απάντησε αρνητικά, λέγοντας ότι δεν θα σταματήσει η ολοκλήρωση του σχεδιασμού που αφορά σε όλη τη διαδρομή της εξωτερικής περιφερειακής από το γηροκομείο της Ευκαρπίας, τα Πεύκα και τη Θέρμη μέχρι το Σχολάρι.

"Το πρώτο τμήμα της εξωτερικής περιφερειακής από το γηροκομείο της Ευκαρπίας μέχρι τα Πεύκα θα ενταχθεί στην τρέχουσα προγραμματική περίοδο. Υπάρχει ωριμότητα και το έργο αναμένεται να απελευθερώσει την περιοχή από το κυκλοφοριακό φορτίο που δέχεται η εσωτερική περιφερειακή από την εξωτερική περιφερειακή στο ύψος του Τιτάν" είπε.

Συμπλήρωσε ότι δεν υπάρχει θέμα διοδίων για τα έργα στην εσωτερική περιφερειακή και ότι δεν θα υπάρχουν επιπτώσεις στην κυκλοφορία κατά τη διάρκεια των εργασιών καθώς οι μέθοδοι που θα εφαρμοστούν προβλέπουν την κατασκευή των τμημάτων του δρόμου από αέρος.

Το έργο της αναβάθμισης της εσωτερικής περιφερειακής οδού από τον κόμβο Κ5 μέχρι τον κόμβο Κ10 είναι συμπληρωματικό εκείνων της δημιουργίας ανισόπεδων κόμβων στη δυτική πλευρά της περιφερειακής οδού, πριν τον κόμβο Κ5 και των έργων αναβάθμισης της κυκλοφορίας μετά τον κόμβο Κ10 και μέχρι το αεροδρόμιο και την εθνική οδό Θεσσαλονίκης - Μουδανίων, στην ανατολική πλευρά.



   Διαδώστε αυτό το άρθρο
close button

Κάντε Like: Newsit.gr στο Facebook