Ειδήσεις SURVIVOR· ΤΖΟΚΕΡ· ΣΕΙΣΜΟΣ· ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΕΣ 2017· ΚΑΙΡΟΣ Λιακάδα 22 Αθήνα ΚΑΙΡΟΣ

Έχετε πονοκέφαλο; Φάτε... καρπούζι!

Έχετε πονοκέφαλο; Φάτε... καρπούζι!
Διαδώστε αυτό το άρθρο

 

Επιλογή κατηγορίας

Τελευταία ενημέρωση: 22.06.2010 | 10:44
Πρώτη δημοσίευση: 22.06.2010 | 10:44

Γιατί πρέπει κάθε φορά που έχετε πονοκέφαλο ή κάποιο άλλο πρόβλημα να παίρνετε χάπια;

 
Συνήθως τον αντιμετωπίζουμε ξαπλώνοντας, χαμηλώνοντας τα φώτα και παίρνοντας ένα παυσίπονο. Αλλά υπάρχουν ορισμένα τρόφιμα, όπως το καρπούζι, το γιαούρτι και τα αμύγδαλα, που κάνουν θαύματα για τον πονοκέφαλο, με τρόπο απλό και απολύτως φυσικό.
 
« Η αφυδάτωση αποτελεί μια από τις κύριες αιτίες πονοκεφάλου » λέει η αμερικανίδα διατροφολόγος Εριν Παλίνσκι , η οποία συνιστά να τον αντιμετωπίσουμε με τροφές πλούσιες σε νερό, όπως το καρπούζι, το αγγούρι, το πεπόνι, οι σούπες, η βρώμη, οι ντομάτες και το μαρούλι. « Επιπλέον τα βασικά μέταλλα που περιέχονται στα φρούτα και στα λαχανικά είναι πολύ σημαντικά για την πρόληψη των πονοκεφάλων » τονίζει η δρ Παλίνσκι.
 
Ο καφές θεωρείται «ένα κι ένα» για τους πονοκεφάλους εδώ και αιώνες, αλλά μόνο εάν καταναλώνεται με μέτρο. « Πολλές φορές ο πονοκέφαλος δημιουργείται από τη διαστολή των αιμοφόρων αγγείων του εγκεφάλου. Ο καφές έχει αγγειοσυσταλτική δράση και μπορεί να ανακουφίσει » λένε οι επιστήμονες. Προσοχή όμως: ο καφές έχει διουρητική δράση και αν το παρακάνετε κινδυνεύετε να αφυδατωθείτε και να έχετε ακριβώς τα αντίθετα αποτελέσματα. Προσεκτικοί πρέπει να είναι και όσοι ακολουθούν μια διατροφή φτωχή σε υδατάνθρακες. « Οταν καταναλώνετε συστηματικά μικρές ποσότητες υδατανθράκωνεξαντλείτε τα αποθέματα γλυκογόνου, που είναι η κύρια πηγή ενέργειας του εγκεφάλου, και παράλληλα ενισχύετε την απώλεια υγρών από το σώμα. Για να αποφύγετε τον επερχόμενο πονοκέφαλο προτιμήστε υγιεινές πηγές υδατανθράκων, όπως οι φρυγανιές ή το ψωμί ολικής άλεσης, η βρώμη και τα φρούτα » συμβουλεύει η δρ. Παλίνσκι.
 
Το μαγνήσιο έχει την ιδιότητα να χαλαρώνει τα αιμοφόρα αγγεία και να απομακρύνει ή να απαλύνει τους πονοκεφάλους βοηθώντας αποτελεσματικά όσους πάσχουν από ημικρανίες. Για να ενισχύσετε την πρόσληψη μαγνησίου βάλτε στη διατροφή σας αμύγδαλα, μπανάνες, ξερά βερίκοκα, φιστίκια κάσιους, αναποφλοίωτο ρύζι, αβοκάντο και ηλιόσπορους. Ο πονοκέφαλος μπορεί απλώς να δηλώνει την ανάγκη του σώματος για ασβέστιο, στοιχείο απαραίτητο για τη λειτουργία του εγκεφάλου. Βεβαιωθείτε λοιπόν ότι καταναλώνετε τροφές πλούσιες σε ασβέστιο, όπως το παραδοσιακό ελληνικό γιαούρτι.
 
Άλλο θαυματουργό όπλο κατά του πονοκεφάλου είναι το σουσάμι: πλούσιο σε βιταμίνη Ε, βοηθά στη σταθεροποίηση των επιπέδων των οιστρογόνων και βελτιώνει την κυκλοφορία του αίματος.
 
Ομοίως το ωμό σπανάκι βοηθά στη μείωση της αρτηριακής πίεσης, στην αποφυγή και στην ανακούφιση από τον πονοκέφαλο που προκαλεί η υπερκατανάλωση αλκοόλ.
 
Αν ο πονοκέφαλος συνδέεται με την κατάχρηση οινοπνευματωδών, υπάρχει τρόπος να τον ξεπεράσετε. Το αλκοόλ είναι διουρητικό και όχι μόνο προκαλεί αφυδάτωση αλλά και απώλεια ηλεκτρολυτών, όπως το ποτάσιο. Καταναλώνοντας τροφές πλούσιες σε ποτάσιο, όπως είναι μια ψητή πατάτα με τη φλούδα, μπορείτε να ανακουφιστείτε σημαντικά από τους πονοκεφάλους που σχετίζονται με τα επακόλουθα της μέθης.
 


   Διαδώστε αυτό το άρθρο