Ειδήσεις ΣΕΙΣΜΟΣ· ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΕΣ 2017· ΤΖΟΚΕΡ· ΚΑΙΡΟΣ Λιακάδα 35 Αθήνα ΚΑΙΡΟΣ

Η δίαιτα που “προστατεύει” από τον καρκίνο του μαστού

Η δίαιτα που “προστατεύει” από τον καρκίνο του μαστού
Διαδώστε αυτό το άρθρο

 

Επιλογή κατηγορίας

Τελευταία ενημέρωση: 13.10.2010 | 08:00
Πρώτη δημοσίευση: 13.10.2010 | 08:00

Μια νέα δίαιτα που απευθύνεται σε γυναίκες οι οποίες θέλουν να λάβουν προληπτικά μέτρα ή σε πρώην ασθενείς

Μια νέα δίαιτα, βασισμένη στο ελαιόλαδο, τα λαχανικά και τα φρούτα, προτείνει στις γυναίκες η αμερικανίδα διατροφολόγος δρ Μέρι Φλιν, με διπλό στόχο: αφενός μεν να χάσουν κιλά και αφετέρου δε να αποκτήσουν μια «ασπίδα» απέναντι στον καρκίνο του μαστού. Πολυετείς επιστημονικές έρευνες έδειξαν ότι η συγκεκριμένη δίαιτα είναι εξίσου αποτελεσματική τόσο για τις γυναίκες που επιθυμούν να μειώσουν τον κίνδυνο εμφάνισης καρκίνου του μαστού όσο και για τις γυναίκες που αναρρώνουν από αυτόν.
 
«Συγκεκριμένες τροφές, κυρίως όσες περιέχουν καλά λιπαρά όπως το ελαιόλαδο, σκουρόχρωμα λαχανικά, φρούτα πλούσια σε καροτενοειδή, ορισμένα δημητριακά και γαλακτοκομικά προϊόντα, όπως το τυρί, βοηθούν τον οργανισμό να καταπολεμήσει τον καρκίνο του μαστού» εξηγεί η δρ Φλιν, κλινική διατροφολόγος στο νοσοκομείο Μίριαμ και επίκουρη καθηγήτρια Παθολογίας στο Πανεπιστήμιο Μπράουν.
 
Η δίαιτα στοχεύει και στην απώλεια κιλών, καθώς έχει αποδειχθεί ότι το υπερβολικό σωματικό βάρος σχετίζεται με αυξημένο κίνδυνο εμφάνισης καρκίνου, όχι μόνο στις γυναίκες αλλά και στους άνδρες. Η ημερήσια πρόσληψη θερμίδων με τη συγκεκριμένη δίαιτα δεν ξεπερνά τις 1.500, ενώ οι ποσότητες των τροφών συνδυάζονται με τέτοιο τρόπο ώστε να εξασφαλίζεται ότι ο οργανισμός θα προσλαμβάνει όλα τα απαραίτητα θρεπτικά συστατικά. Μάλιστα τα γλυκά δεν απαγορεύονται, αλλά προτείνεται η αντικατάσταση του βουτύρου ή της μαργαρίνης με ελαιόλαδο και του λευκού αλευριού με αλεύρι ολικής αλέσεως.
 
Η δρ Φλιν προτείνει στις γυναίκες να καταναλώνουν τρεις μερίδες φρούτων την ημέρα και τουλάχιστον τέσσερις μερίδες λαχανικών. Αποβουτυρωμένο γάλα, γιαούρτι και τυριά πρέπει να περιορίζονται στη μία μερίδα την ημέρα. Η κατανάλωση λευκού και κόκκινου κρέατος και θαλασσινών, σύμφωνα με τη δρ Φλιν, είναι προαιρετική και σίγουρα δεν πρέπει να γίνεται καθημερινά (340 γραμμάρια θαλασσινών ή πουλερικών την εβδομάδα ή 170 γραμμάρια μοσχαρίσιου, χοιρινού ή αρνίσιου κρέατος τον μήνα).



   Διαδώστε αυτό το άρθρο