Ειδήσεις ΤΖΟΚΕΡ· ΣΕΙΣΜΟΣ· ΚΑΙΡΟΣ ΑΘΗΝΑ· ΟΑΕΔ Λίγα Σύννεφα 12 Αθήνα ΚΑΙΡΟΣ

Πόσο λίπος έχω και πως μπορώ να το μετρήσω;

Πόσο λίπος έχω και πως μπορώ να το μετρήσω;
Διαδώστε αυτό το άρθρο

 

Επιλογή κατηγορίας

Τελευταία ενημέρωση: 18.07.2010 | 11:59
Πρώτη δημοσίευση: 18.07.2010 | 11:59

Το ανθρώπινο σώμα αποτελείται από νερό ( σε ποσοστό περίπου 80%) , από λίπος, πρωτεΐνες και ανόργανα συστατικά.

Η γνώση του ποσοστού σωματικού λίπους είναι πολύ σημαντική καθώς σχετίζεται άμεσα με την υγεία του ανθρώπου.

Η σωστή εκτίμησή του μπορεί να βοηθήσει σε πολλούς τομείς και ιδιαίτερα στον τομέα της υγείας, καθώς μπορεί να γίνει διάγνωση της παχυσαρκίας. Για να μπορέσουμε να χαρακτηρίσουμε κάποιο άτομο ως φυσιολογικό, υπέρβαρο ή παχύσαρκο θα πρέπει να λάβουμε υπόψιν τις παρακάτω παραμέτρους.

Το βάρος, το ύψος, την ηλικία , το φύλο , το ποσοστό του σωματικού λίπους, τυχόν υπάρχουσες ασθένειες, λήψη φαρμακευτικής αγωγής, φυσική δραστηριότητα κ.α.

Το ποσοστό του σωματικού λίπους δεν είναι το ίδιο για άνδρες και γυναίκες ίδιας ηλικίας και αυτό εξηγείται από την διαφορετική σύσταση σώματος που έχουν τα δύο φύλα Οι άνδρες έχουν την τάση να αποθηκεύουν λίπος στην κοιλιακή χώρα ενώ οι γυναίκες στην περιφέρεια.

Tα φυσιολογικά ποσοστά λίπους είναι:

 

ΦΥΛΟ

ΗΛΙΚΙΑ (έτη)

ΠΟΣΟΣΤΟ ΛΙΠΟΥΣ %

Άνδρες

17-29

14-20

Γυναίκες

17-29

17-24

Άνδρες

30-69

17-23

Γυναίκες

30-69

20-27

Θα πρέπει να σημειώσουμε ότι τα ποσοστά σωματικού λίπους είναι διαφορετικά για αθλητές.

Η εκτίμηση του σωματικού λίπους μπορεί να γίνει με 3 μεθόδους

 

ΜΕΘΟΔΟΣ

Υπολογισμός ΔΜΣ δείκτης μάζας σώματος

Μέτρηση των πτυχών δέρματος με χρήση ειδικού οργάνου

(δερματοπτυχόμετρου)

Λιπομέτρηση με ΒΙΑ –βιοηλεκτρική αγωγιμότητα

ΤΡΟΠΟΣ ΠΡΟΣΔΙΟΡΙΣΜΟΥ ΛΙΠΟΥΣ

Διαιρώντας το βάρος μας σε κιλά με το τετράγωνο του ύψους μας σε μέτρα

 

(φυσιολ.όρια 18.5-24.9)

Μετράμε το εύρος των πτυχών του δέρματος από 3 ή 7 σημεία του σώματος και θέτοντας τις τιμές αυτές σε ειδικές εξισώσεις ,υπολογίζουμε το σωματικό λίπος

Στο σώμα δημιουργείται κύκλωμα χαμηλής έντασης όπου μετριέται η αντίστασή του στη διέλευση του ηλεκτρικού ρεύματος

ΠΛΕΟΝΕΚΤΗΜΑΤΑ

Γρήγορη και εύκολη μέθοδος

Αξιόπιστα αποτελέσματα όταν εφαρμοστεί από ειδικευμένο προσωπικό

Αξιόπιστα αποτελέσματα, γρήγορη και εύκολη στο χειρισμό, μπορεί να εφαρμοστεί σε πολύ παχύσαρκα άτομα και σε παιδιά

Προσδιορίζονται εκτός από το σωματικό λίπος % και το βάρος σώματος,ο λιπώδης ιστός σε κιλά, τα υγρά του σώματος ( νερό , ενδοκυττάριο, εξωκυττάριο), η μυική μάζα κ.α

 

ΜΕΙΟΝΕΚΤΗΜΑΤΑ

Μη ακριβής προσδιορισμός σωματικού λίπους

Δεν μπορεί να εφαρμοστεί σε πολύ παχύσαρκα άτομα και θα πρέπει να γίνεται από έμπειρο προσωπικό για να αποφευχθούν τυχόν σφάλματα

Δεν μπορεί να εφαρμοστεί σε έγκυες και σε άτομα που φέρουν βηματοδότη ή κάποιο μεταλλικό αντικείμενο

Τελειώνοντας θα πρέπει να επισημάνουμε ότι αυξημένο σωματικό λίπος , δεν σημαίνει απαραίτητα και αυξημένο σωματικό βάρος ούτε και το αντίθετο. Αν χρειαστείτε περισσότερες πληροφορίες μην διστάσετε να συμβουλευτείτε έναν ειδικό στον τομέα της υγείας ή της διατροφής.

Eπιμέλεια :
Γκέκα Μαρία
Διαιτολόγος – Διατροφολόγος
Επιστημονικός Συνεργάτης Ι.Δ.Μ.Ε.







   Διαδώστε αυτό το άρθρο
iconΣχετικά άρθρα
  1. Οι διατροφολόγοι λένε ότι αυτές οι 4 υγιεινές τροφές είναι “πεταμένα λεφτά” [vid] Οι διατροφολόγοι λένε ότι αυτές οι 4 υγιεινές τροφές είναι “πεταμένα λεφτά” [vid]
  2. Η σωστή διατροφή σε ηλικία 20, 30 και 40 χρόνων – Αναλυτικό πλάνο Η σωστή διατροφή σε ηλικία 20, 30 και 40 χρόνων – Αναλυτικό πλάνο
  3. Τροφές χωρίς υδατάνθρακες: Ποιες είναι οι κορυφαίες για δίαιτα [λίστα] Τροφές χωρίς υδατάνθρακες: Ποιες είναι οι κορυφαίες για δίαιτα [λίστα]
close button

Κάντε Like: Newsit.gr στο Facebook